5 nuggetsów, które warto zastosować w 2023 roku

Od Formuły 4 do Formuły 2 kilku młodych kierowców zostało obdarzonych wyjątkowym talentem. Na różnych siatkach startowych formuł awansów w 2023 roku zauważyliśmy pięć nazwisk, które szczególnie warto śledzić.

opublikowany 01/01/2023 à 12:00

Jeremy’ego Satisa

0 Zobacz komentarze)

5 nuggetsów, które warto zastosować w 2023 roku

Od lewej do prawej: Andrea Kimi Antonelli, Nikola Tsolov, Tuukka Taponen.

Olliego Bearmana
17 lat, Wielka Brytania, Formuła 2, Według

Olliego Bearmana

Ollie Bearman pogratulował mistrzowi Victorowi Martinsowi. © Florent Gooden / DPPI

Jest główną nadzieją Ferrari na nadchodzące lata. Będąc pierwszym kierowcą, któremu udało się zdobyć tytuł mistrza niemieckiej i włoskiej F4 w 2020 roku, Brytyjczyk podjął w tym roku śmiałe wyzwanie, jakim było wskoczenie do pudła F3 Regionalne, aby przejść bezpośrednio do F3 FIA, na przykład Theo Pourchaire osiągnął to przed sobą w 2020 roku. I trzeba przyznać, że był to prawdziwy sukces. Protegowany Stabilny pokonał swoich dwóch kolegów z drużyny powtarzających się w Premie, w tym przypadku Arthura Leclerca i Jak Crawforda, a nawet zajął 3. miejsce w mistrzostwach, tylko siedem punktów za mistrzem Victorem Martinsem.

Po rozpoczęciu sezonu naznaczonym nauczeniem się, podczas którego popełnił kilka błędów logicznych, jak na przykład w Imola, gdzie otrzymał 20-sekundową karę za kolizję z Grégoire Saucy, Bearman bardzo szybko nabrał tempa i prawdopodobnie był najbardziej konsekwentnym kierowcą sezonu z 5 miejscami na podium w wyścigach głównych, czego nie udało się nikomu innemu. W 2023 roku będzie kontynuował karierę w Premie, ale tym razem w Formule 2. Jego wiek i brak doświadczenia będą jego piętą achillesową na papierze, ale we włoskiej strukturze pokładamy duże nadzieje w kierownicy Brytyjczyka, który będzie jednym z oczywistych outsiderów sezonu. 

CZYTAJ TAKŻE > Oliver Bearman, nowy brytyjski samorodek

Izaak Hadjar
18 lat, Francja, Formuła 2, Hitech Grand Prix

Izaak Hadjar

Isack Hadjar, pilot czerwony Byk © Sebastiaan Rozendaal / Holenderska Agencja Fotograficzna / DPPI

Wraz z Ollie Bearmanem i Zane’em Maloneyem, którzy grali w dwóch najlepszych zespołach FIA Formuły 3 (Prema i Trident), Isack Hadjar był wielką rewelacją tegorocznego sezonu FIA Formuły 3. Habowie, mimo że są debiutantami, zdołali przebić szklany sufit, który w ostatnich sezonach zdawał się ograniczać drużynę Hitech. Często plasowany, ale rzadko wygrywający w przeszłości z Liamem Lawsonem lub Jüri Vipsem, którzy osiągali świetne występy, nie grając tak naprawdę o tytuł, struktura Olivera Oakesa tym razem zmonopolizowała czołowe pozycje z Francuzem. Przez dwie trzecie roku Isack był głównym przeciwnikiem Victora Martinsa. Zdobył nawet pole position i zwycięstwo w wyścigu głównym w Austrii, ale także dwa inne sukcesy na odwróconej pozycji na starcie w Bahrajnie i Silverstone.

Jedynie słaba końcówka sezonu uniemożliwiła mu prawdziwą walkę aż do ostatniego wyścigu o tytuł, ale jakość jego występów, wyprzedzanie i przypływ prędkości w końcu przekonały Helmuta Marko, świadomego ogromnego talentu w swoich rękach. Austriak powiedział nam nawet w trakcie sezonu, że myśli już o Tricolore, który też nazywa nowością Prost, na miejsce o godz Alfa Tauryń w 2024. To oczywiście doprowadzi do wielkiego roku w Formule 2, w szeregach Hitech. Zespół Silverstone również zrobił wszystko, co w jego mocy, aby zatrzymać Hadjara, podczas gdy pomiędzy Red Bullem a DAMS toczyły się rozmowy w sprawie Francuza na rok 2023. Podobnie jak Ollie Bearman, Isack Hadjar będzie dużym outsiderem w walce o tytuł.

CZYTAJ TAKŻE > Helmut Marko: „Jeśli wystąpi w F2, istnieje duże prawdopodobieństwo, że w 1 roku zobaczę Isacka Hadjara w F2024”

Nikola Cołow
16 lat, Bułgaria, Formuła 3, ART Grand Prix

Nikola Cołow

Nikola Tsolov, hiszpański mistrz F4.

Oto kolejny nugget, który niekoniecznie jest jeszcze bardzo znany, ale któremu będziemy musieli się bardzo uważnie przyjrzeć w 2023 roku. Nikola Tsolov jest Bułgarem i obecnie zarządza nim struktura Fernando Alonso (A14 Management), Hiszpan pokładał duże nadzieje w swoim małym protegowanym. Bardzo konkurencyjny w karting gdzie w 2021 roku wyróżnił się szczególnie dzięki czwartemu miejscu w Mistrzostwach Europy i piątemu końcowemu miejscu w Mistrzostwach Świata, 4-latek znakomicie odniósł wówczas sukces w przejściu do jednomiejscowy wygrywając hiszpańską F4, podobnie jak przed nim Richard Verschoor, Christian Lundgaard, Franco Colapinto i Kas Haverkort.

W Campos zakończył dominację MP Motorsport wygrywając 13 z 21 wyścigów w roku, w tym osiem z rzędu, a wszystko to wzmocnione 15 startami z pole position! Chłopiec jedzie bardzo szybko. Tak szybko, że zdecydował się opuścić FRECA i przejść od razu do Formuły 3. Tsolov podpisał kontrakt z ART Grand Prix, którego barw będzie bronił. Krok będzie wysoki, ale Théo Pourchaire z francuskiej drużyny nie odniósł sukcesu w tym zakładzie w 2020 roku, kończąc tytuł wicemistrza? Jeśli chodzi o zespół prowadzony przez Sebastiena Philippe'a, pokładamy duże nadzieje w Tsolovie, ale oczywiście nie lekceważymy transformacji, jaka czeka Bułgara. Rzeczywiście możemy sobie wyobrazić stopniowy wzrost mocy samorodka Fernando Alonso i widzieć go jako kandydata do zwycięstw w drugiej części sezonu. Chyba, że ​​mu się zdecydowanie spieszy i od początku sprawia niespodziankę.

CZYTAJ TAKŻE > Nikola Tsolov dołącza do ART Grand Prix

Andrei Kimiego Antonelliego
16 lat, Włochy, FRECA, Prema

Andre Kimi Antonelli © Prema

Kimi jest prawdopodobnie najbardziej nagłośnionym kierowcą obecnych formuł promocyjnych. Podobnie jak przed nim Ollie Bearman, Transalpine wygrał w tym roku niemiecką i włoską F4, co jest wyczynem, na który niestety nie jesteśmy gotowi ponownie patrzeć, ponieważ mistrzostwa ADAC znikną. Po skomplikowanym pierwszym spotkaniu na torze Imola Andrea Kimi odniósł dziewięć zwycięstw w dziesięciu wyścigach i zdobył mistrzostwo Włoch ze 104-punktową przewagą. W Niemczech wygrał 9 razy w 15 wyścigach i został koronowany pomimo jednego mniej zaciętego spotkania. To cię uspokaja. Członek programu juniorskiego MercedesWłoch zagra w przyszłym roku we FRECA.

A choć te mistrzostwa są prawdopodobnie jednymi z najtrudniejszych dla debiutantów, to ze względu na specyfikę Tatuusa T-318, Kimi ma talent i determinację, których potrzeba, aby walczyć o tytuł już od pierwszego roku. Pozostaje nieznany jeden czynnik dotyczący jego sezonu: jego stan fizyczny. Zwycięzca Igrzysk Sportów Motorowych FIA w F4, rodak z Bolonii złamał nadgarstek w Castellet i został pozbawiony cennych testów na koniec sezonu we FRECA. Od tego czasu przeszedł operację i oczekuje się, że weźmie udział we wszystkich rundach Formuły Regional Asia (obecnie nazywanej Formułą Regional Middle East), chociaż początkowo oczekiwano, że weźmie udział tylko w dwóch lub trzech. Biorąc pod uwagę ograniczoną liczbę testów, wyzwanie dla Kimi wydaje się jeszcze większe. Ale to raczej nie zmartwi kierowcę Mercedesa.

CZYTAJ TAKŻE > Portret Andrei Kimi Antonelli, nowej gwiazdy Mercedesa

Tuukka Taponen
16 lat, Finlandia, F4 Włochy, Prema

Tuukka Taponen Prema

Tuukka Taponen odkryje samochody jednomiejscowe z Prema © Prema

Jest niczym więcej niż kartingowym mistrzem świata OK 2021. Niedawny zwycięzca programu wykrywania Scuderia, Tuukka Taponen, dołączył do Akademii Kierowców Ferrari. Jako doskonały kartman do tego stopnia, że ​​zajął 3. miejsce w finale mistrzostw Europy, a nawet 2. miejsce w mistrzostwach świata w Portimão w 2020 r., Taponen w końcu dotknął swojego Świętego Graala, zdobywając koronę w Campillos (Hiszpania) w zeszłym roku w OK. Mimo to Tuukka Taponen nie spieszył się, zanim dołączył do samochodu. Tym razem rok 2023 będzie właściwym rokiem, ponieważ podpisał kontrakt z Premą we włoskiej F4. W przeciwieństwie do innych kierowców kartingowych przed nim, w zeszłym roku nie wziął udziału w żadnych rundach przygotowawczych, a mistrzostwa odkryje w kwietniu przyszłego roku na torze Imola. Chłopiec, któremu warto się uważnie przyjrzeć, biorąc pod uwagę jego talent na torach gokartowych. Należy pamiętać, że jego przyszły kolega z drużyny Ugo Ugochukwu, członek akademii McLaren, również będzie przestrzegane. 

CZYTAJ TAKŻE > Tuukka Taponen dołącza do Akademii Kierowców Ferrari

Jeremy’ego Satisa

Świetny reporter F1 i pasjonat formuł promocyjnych

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz
Paul Ricard – C2 PCCF 2024