Mick Schumacher: „Chcę walczyć dalej w tym sezonie”

Po rozczarowującym 12. miejscu w swoim pierwszym sezonie w F2, 21-letni niemiecki kierowca ma nadzieję kontynuować swoje postępy w 2020 roku, mając z tyłu głowy F1.

opublikowany 02/05/2020 à 14:44

Pierre Tassel

0 Zobacz komentarze)

Mick Schumacher: „Chcę walczyć dalej w tym sezonie”

Po pierwsze, w kontekście pandemii Covid-19, jak się masz i gdzie jesteś?

Dziękuję bardzo. Jak prawdopodobnie większość innych pilotów, utknąłem w domu i czekam, aż to się skończy.

Zaczynamy Cię dobrze poznawać jako pilota, ale na co dzień, jakim typem faceta jesteś?

Dużo ćwiczę, aby być w pełni przygotowanym na weekendy wyścigowe. To ważna część pracy pilota, a ja zawsze chcę mieć pewność, że jestem w jak najlepszej kondycji fizycznej.

Wracając do wyścigu. Jak oceniasz swój pierwszy sezon? Formuła 2 ?

Jestem bardzo zadowolony z tego, jak przebiegł sezon. Było kilka bardzo dobrych wyścigów i nie mówię tylko o zwycięstwie na Węgrzech. Była też Austria i Baku, gdzie nasze tempo wyścigowe było wyjątkowo dobre. Tak więc, czy to pod względem samych wyników, czy zdobytego doświadczenia, był to cenny rok w mojej nauce, nawet jeśli wyniki nie zawsze to pokazywały.

Jak się czułeś po pierwszym zwycięstwie odniesionym na Węgrzech?

Oczywiście bardzo się ucieszyłem ze zwycięstwa, ponieważ przez cały wyścig musiałem bronić swojego pierwszego miejsca. Za mną pozostali kierowcy wywierali dużą presję. To był bardzo trudny wyścig, ale zwycięstwo było tym piękniejsze! Szczególnie pomyślałem o tym, że zespół zasłużył na ten sukces całym wysiłkiem włożonym w cały rok.

Trzeba przyznać, że miałeś pecha z pięcioma wypłatami…

Problemy mechaniczne są integralną częścią naszego sportu i zdarzają się od czasu do czasu, więc trzeba nauczyć się z nimi żyć. Ale jasne jest, że mam nadzieję, że w tym sezonie będziemy mieli trochę więcej szczęścia.

Jakie są Twoje cele na rok 2020?

Bardziej niż cel, powiedziałbym, że istnieje absolutne hasło: postęp. Chcę nadal doskonalić się jako kierowca we wszystkich obszarach mojego sportu. Jeśli chodzi o czyste wyniki, chcę w tym sezonie walczyć do przodu.

Robert Shwartzman, mistrz FIA F3, będzie Twoim członkiem drużyny w tym sezonie w Prema. Jakie masz z nim relacje?

Jak powiedziałeś, znamy się od F3 Europe (2018. wyd.), gdzie współpracowaliśmy już w Premie (Schumacher został utytułowany, Shwartzman zajął 3. miejsce. Notatka redaktora). Myślę, że nasza relacja udowodniła w tym roku, że możemy pomóc zespołowi w rozwoju. Robert jest bardzo silnym kierowcą i mam nadzieję, że będziemy mogli motywować się nawzajem, aby osiągnąć dobre wyniki.

Posiadanie Shwartzmana w zespole, który jest kierowcą pełnym pewności siebie, to wciąż nie lada wyzwanie...

Szczerze mówiąc, bardzo trudno jest przewidzieć, kto będzie grał w ataku w tym sezonie. Siatka Formuły 2 jest niezwykle konkurencyjna i jest w niej wielu bardzo utalentowanych kierowców, do których oczywiście zalicza się Robert.

Kto jest Twoim faworytem do tytułu?

Nie da się tego powiedzieć. Rywalizacja pomiędzy różnymi zespołami zapowiada się bardzo zacięta, a większość kierowców udowodniła już w przeszłości, że jest w stanie walczyć o podium i zwycięstwa. Myślę, że śledzenie tego będzie bardzo ekscytujące.

Czy myślisz, że po tym, jak w zeszłym sezonie zająłeś 12. miejsce, rok 2020 będzie rokiem kluczowym dla Twojej przyszłości?

Osobiście uważam, że z punktu widzenia formuły awansu są tylko lata ważne. Liczy się każdy rok i za każdym razem musisz udowadniać, że potrafisz być szybki.

Twój pierwszy rok w F3 Europe w 2017 roku był dość trudny (12. miejsce w mistrzostwach), zanim zdobyłeś tytuł w kolejnym sezonie. Co zrobiłeś inaczej podczas drugiego sezonu, aby móc zdobyć koronę?

Najważniejszą rzeczą moim zdaniem jest doświadczenie. Jeśli o mnie chodzi, jest to tym bardziej prawdziwe. Było to już widoczne w Formule 4, gdzie mogłem znacząco poprawić się podczas mojego drugiego roku w tej kategorii. Kiedy znasz samochód, zespół, tory i cały proces, bardzo to pomaga. Mimo że w 2 roku nie mieliśmy jeszcze wyścigu F2020, czułem się znacznie lepiej niż w zeszłym sezonie podczas testów w Bahrajnie na początku marca, ponieważ dokładnie wiedziałem, co mnie czeka.

Czy myślisz, że podobnie jak w F4 i F3 będziesz w stanie rozwinąć się na tyle, aby zdobyć tytuł?

Nie ma na to żadnej gwarancji. Mam tylko nadzieję, że będzie progresja, tak, ale nie znam jeszcze proporcji.

W Premie jeździsz, ale przede wszystkim jesteś kierowcą Ferrari. Jak ważna jest Akademia?

Ona jest bardzo ważna. Ferrari dokłada wszelkich starań, aby pomóc swoim młodym kierowcom. Jestem bardzo szczęśliwy i wdzięczny, że mogę być częścią Akademii Kierowców Ferrari. Nie wątpię, że przyniesie mi to ogromne korzyści w przyszłości.

Jesteś pięciu kierowcami z siatki F2, którzy mają być częścią FDA (wraz z Giuliano Alesi, Callumem Ilottem, Marcusem Armstrongiem i Robertem Shwartzmanem). Czy to dodatkowa presja?

Wiesz, w sportach motorowych zawsze jest presja, więc nie, nie powiedziałbym, że jest z tego powodu większa lub mniejsza presja.

La Formuła 1Czy to cel na przyszły sezon?

Jestem całkowicie skupiony na Formule 2, bo inaczej nie będę mógł wystartować w tym roku. Ale oczywiście moim ostatecznym celem jest zostać kierowcą F1. Ale to jeszcze nie czas, żeby o tym myśleć.

W zeszłym sezonie w Bahrajnie testowałeś za kierownicą Ferrari SF90, zajmując drugie miejsce z tyłu Max Verstappen. Jak się czułeś tego dnia?

To był naprawdę wyjątkowy moment i na pewno jeden z najważniejszych w mojej karierze. To był mój pierwszy raz, gdy jeździłem nowoczesnym samochodem F1 i byłem pod wielkim wrażeniem mocy i siły docisku maszyny. Formuły awansu nie są powolne, ale różnica w stosunku do F1 jest ogromna. To było naprawdę szalone.

Naturalnie często jesteś porównywany do swojego ojca, Michaela. Czy jest to coś, co Cię denerwuje?

Nie, jest odwrotnie. Naprawdę czuję się zaszczycony. Ponieważ w moich oczach mój ojciec jest najlepszym kierowcą wszechczasów.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz