Montoya pewny siebie dla Räikkönena w Nascar: „Poradzi sobie dobrze”

Były rywal Kimi Räikkönena i kolega z zespołu McLaren, Juan Pablo Montoya, nie ma wątpliwości co do zalet „Icemana” przed wyścigiem w Nascar.

opublikowany 26/05/2022 à 21:48

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

Montoya pewny siebie dla Räikkönena w Nascar: „Poradzi sobie dobrze”

Juan Pablo Montoya, obecny na Indy 500 w 2022 r., znał Kimi Räikkönena w F1 w latach 2001–2006. © IndyCar Media

Dla początkujących fanów Formuła 1, poproś o opinię niezależnego strzelca Kimi Räikkönena w Nascar dla starszego pana w wieku 46 lat, raczej imponujący jak Juan Pablo Montoya nie ma większego sensu. Jednak zagorzały specjalista ze wzruszeniem wspomina potyczki pomiędzy dwoma kierowcami na torach Formuły 1 w latach 2001–2006, najpierw jako przeciwnicy, a następnie jako członkowie zespołu w McLaren.

CZYTAJ TAKŻE > Kimi Räikkönen przechodzi na emeryturę i pracuje jako freelancer w Nascar

Zapytany o udział „Icemana” w konkursie Seria pucharów NASCAR w Watkins Glen zaplanowanym na 21 sierpnia 2021 r. dwukrotny zwycięzca wyścigu Indianapolis 500 był rozbawiony tym „jednym strzałem”.

„Poradzi sobie dobrze. Jednym z jego największych wyzwań będzie uciekanie się do ekstremalnych „podbijań”. (Technika Nascar polegająca na delikatnym popchnięciu samochodu przednim zderzakiem w celu zrobienia miejsca. Przyp. red.). Kiedy zejdziesz z Monoplace, wierzysz, że zamykając drzwi za przeciwnikiem w kącie, wystarczy, aby utrzymać go za sobą. W Nascar zrobisz to i zostaniesz trafiony. To właśnie robiłem! »

Nascar Juan Pablo Montoya

J. P. Montoya szczególnie wygrał wyścig Nascar Nextel w Sonomie w 2007 roku. © LAT / DPPI

Wycofał się z Grand Prix po startach 350 F1 (rekord) Kimi Räikkönen będzie musiał poradzić sobie z Chevroletem Camaro, który jest znacznie bardziej niezdarny niż jednomiejscowy samochód. „Będzie zaskoczony powolnością samochodu”, kontynuuje Juan Pablo Montoya, który w latach 253–2006 wystartował w 2013 wyścigach Cup Series z Chipem Ganassi Racing (dwa sukcesy. przyp. red.).

„Jednak prowadzenie samochodu Nascar nie jest wcale fizyczne. Jest bardzo powolna, to prawda. Kiedy myślisz, że wykorzystujesz 30% jej potencjału... ona tak naprawdę wykorzystuje 100% (śmiech). Nascar na owalu to kolejne zwierzę, jest więcej technologii i techniki. »

 

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)