V de V Endurance Series i Euro Racecar: ta sama pasja, ta sama filozofia!

Pomiędzy zespołem FJ rodziny Galpin a zespołem V de V Sports, na którego czele stoi Eric Van de Vyver, istnieje wiele punktów wspólnych, a przede wszystkim pasja do wyścigów samochodowych.

opublikowany 29/06/2013 à 15:29

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

V de V Endurance Series i Euro Racecar: ta sama pasja, ta sama filozofia!

Jérôme Galpin i Eric Van de Vyver współpracują ze sobą od wielu lat, zarówno jeżdżąc na torach, jak i współpracując przy organizacji i rozwoju różnych wydarzeń. Pamiętajmy też, że za zaopatrzenie w paliwo zawodników V de V odpowiada Team FJ. Wytrzymałość Seria.

Jérôme Galpin wpadł na genialny pomysł, aby zaimportować do Francji, ale także na tory europejskie, koncepcję wyścigową wywodzącą się bezpośrednio ze słynnego Nascar Amerykański. Euro Racecar powstał w 2009 roku na swój pierwszy sezon i od początku interesował się tymi wydarzeniami Eric Van de Vyver. „Znałem już Jérôme’a i ten pomysł wydał mi się genialny! Trzeba przyznać, że sam jestem prawdziwym entuzjastą wyścigów w USA, a w szczególności wyścigu Nascar, który śledzę podczas każdej transmisji telewizyjnej. Rozwijanie tej koncepcji w domu przyniosło coś naprawdę nowego, z dodatkowym bonusem w postaci idei sportów motorowych, która łączy w sobie widowisko i dobry humor: wartości, które sam staram się podkreślać w serii V de V! »

Eric Van de Vyver a donc soutenu le projet de Jérôme Galpin avant même que les premières courses ne soient organisées, et il s?est bien sûr ensuite empressé de se trouver une place dans un baquet pour aller vivre l?aventure de l?intérieur. Cette année, le promoteur des V de V Endurance Series roulera en catégorie Open sur la Toyota Camry n°20 de l?équipe Racing Club Partners lors de l?épreuve de Tours les 6 et 7 juillet prochains. Il partagera la voiture avec le Belge Bertrand Baguette (engagé en Elite) qui roule en WEC z Oak Racing, ale przede wszystkim ma prawdziwe doświadczenie w wyścigach IndyCar. Zawody Tours Speedway rozgrywane są na owalu o długości 600 m, co wymaga ogromnej pracy przygotowawczej ze strony organizatorów.

Stworzono nachylenie pod kątem 9°, aby 25 samochodów mogło jeździć w warunkach bardzo zbliżonych do warunków panujących w Nascar; zasady wyścigów są prawie identyczne z tymi stosowanymi na imprezach amerykańskich.

Na koniec należy pamiętać, że Jérôme i Jean Galpin nie tylko zaimportowali koncepcję, która dała początek Euro RaceCar, ale także opracowali samochody, które w nim jeżdżą! Można je również łatwo modyfikować, aby zintegrować inne wydarzenia, w tym Endurance GT/Tourisme de V de V Endurance Series. Niektórzy zawodnicy przybyli już, aby spróbować swoich sił w V de V (podobnie jak w 2011 roku w Hiszpanii), i tak będzie ponownie w tym roku podczas 12H Motorland Aragon, gdzie mogliśmy zobaczyć około dziesięciu rywalizujących ze sobą tych samochodów.

Wszystkie informacje i program zawodów na stronie www.euro-racecar.com

0 Zobacz komentarze)