Zimmer i ARTA: co najmniej ALPS FR 2.0

Trzeci absolutny czas w testach zbiorowych w Le Castellet zwrócił na nich uwagę. Jednak Yann Zimmer i zespół ARTA nie mogą jeszcze wziąć udziału w Eurocup FR 3.

opublikowany 03/03/2011 à 16:30

Rap

0 Zobacz komentarze)

Zimmer i ARTA: co najmniej ALPS FR 2.0

Po dwóch sezonach karting w Auto Sport Academy, gdzie dwukrotnie zajął drugie miejsce, Yann Zimmer wygrał Volant ACO-Auto Hebdo w 2008 roku. Co pozwoliło mu w 2009 roku znaleźć się w gronie znakomitych prezenterów Formul’Academy Euro Series. Pochodzący z Yverdon kierowca posiadający podwójne obywatelstwo francuskie i szwajcarskie zajął wicemistrzostwo za Belgiem Benjaminem Baillym.

W 2010 roku Yann Zimmer kontynuował jazdę w klasie FR 2.0 w mistrzostwach „MEC”. LO, które było zarezerwowane dla samochodów starszej generacji. Najpierw z ARTA Engineering, potem z CO2 Motorsport. Pod koniec roku Yannowi udało się odkryć nową formułę Renault 2.0, podczas testu z zespołem Italian Cram Competition. Po ponownym nawiązaniu kontaktu z ARTA, zespołem Arnauda Tanguya, ponownie zasiadł za kierownicą na dwa dni jazdy w Walencji. Biorąc pod uwagę budżet, jakim dysponuje do tej pory, Zimmer z pewnością weźmie udział w nowych mistrzostwach ALPS. Dlatego zadowalał się w poniedziałek i wtorek na torze Paul Ricard wykorzystaniem limitu opon, jaki narzucili sobie zawodnicy ALPS, niższego niż ten dopuszczony podczas wspólnych sesji „Eurocup”.

Jego czas, mniej niż 5/10 Carlos Sainz Jr i w tej samej setnej co najlepszy podpisany przez Stoffela Vandoorne'a, aktualnego mistrza F4 Eurocup 1.6, może go tylko zachęcić do wznowienia konfrontacji. „ Zespół pracował dobrze, poradziliśmy sobie z dostępnymi nam środkami i zadziałało dobrze, ponieważ znalazłem się wśród kierowców zespołu Koiranen. Przed pierwszym dniem powiedziałem sobie, że dobrze będzie znaleźć się w pierwszej piątce. Myślałem, że mamy na to szansę. W poniedziałkowy wieczór powiedziałem sobie, że we wtorek możemy celować w czołową trójkę. Jestem bardzo szczęśliwy, że jestem na tym poziomie, ponieważ tym nowym samochodem jechałem dopiero po raz trzeci. Zwłaszcza gdy wiemy, że Sainz dużo jeździ, szczególnie w terenie F3.
Obecnie jesteśmy trochę ograniczeni i zmuszeni ograniczyć się wyłącznie do mistrzostw ALPS. Wciąż szukamy pieniędzy, które pozwoliłyby nam rywalizować w Eurocupie. Grupa o nazwie IENA próbuje mi pomóc w tym kierunku.
»

0 Zobacz komentarze)