Jakie jest przeznaczenie tylnego skrzydła widzianego w Aprilii w Mugello? 

Antonio Jimenez, główny mechanik Aleixa Espargaro, wyjaśnia nam tę nową część zaprezentowaną we Włoszech.

opublikowany 02/06/2022 à 08:16

Tomek Morsellino

0 Zobacz komentarze)

Jakie jest przeznaczenie tylnego skrzydła widzianego w Aprilii w Mugello?

W piątek podczas GP Włoch na torze Mugello jeden z dwóch RS-GP Lorenzo Savadori, kierowcy testowego Aprilii, został wyposażony w spojler umieszczony na oparciu siodełka. Firma Noale ciężko pracuje w tym obszarze. Ponadto Aleix Espargaro zwierzył się w weekend, że Aprilia przeznacza ogromne środki na testy w tunelu aerodynamicznym. 

Ale do czego może służyć ten pokój? „To skrzydło to część, która przybyła do Mugello” – wspomina w programie Antonio Jimenez, główny mechanik Espargaro w zespole Aprilia Po niedzieli. Ponieważ Savadori był tam jako dzika karta, zmusiliśmy go do spróbowania. Są to rzeczy, które muszą działać bardzo dobrze i z których musimy wyciągnąć jak najwięcej wniosków na torach takich jak Mugello czy Barcelona, ​​na których proste linie przekraczają 350 km/h. Efekt aerodynamiczny jest zatem ogromny. Myślę, że Savadori próbował tego w pierwszym treningu. »

Przed zatwierdzeniem tej części fabryka musi jeszcze ocenić jej przydatność na innych torach, np. w ten weekend w Barcelonie. „Wyodrębnialiśmy dane, wyciągaliśmy wnioski i odbywaliśmy spotkania” – mówi Jimenez. Widzieliśmy, że być może nie był to jeszcze czas na przekazywanie tego oficjalnym kierowcom, zwłaszcza podczas Grand Prix. W poniedziałek po Barcelonie mamy test i na pewno wykorzystamy go z Viñalesem i Aleixem. »

Ten spoiler ma na celu zwiększenie obciążenia aerodynamicznego z tyłu. „Robimy to przy bardzo dużych prędkościach. Od 250 km/h to już przynosi skutek – wyjaśnia Belg. Nie chodzi tylko o proste, ale także o wejścia w zakręty. Może być zatem konieczne ponowne zrównoważenie wszystkich ustawień roweru. Trzeba wiedzieć, co się robi, jaki efekt to przynosi, zanim użyje się tego w GP i jak to dopasować do pozostałych elementów, takich jak zawieszenie, podwozie. To bardzo ważne i bardzo delikatne. Może zadziałać, ale trzeba wiedzieć, jak i kiedy go użyć. »

Zdjęcie: Thomas Morselino

Tomek Morsellino

Dziennikarz i reporter MotoGP.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz