Argentyna – EL2: Aprilia w dobrym tempie, brak Quartararo

Aprilia podwoiła się przed dwoma Ducati VR46. Jeśli Johann Zarco dobrze się bawi, w Argentynie nic nie jest proste dla Fabio Quartararo.

opublikowany 31/03/2023 à 21:19

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Argentyna – EL2: Aprilia w dobrym tempie, brak Quartararo

Aleix Espargaro oferuje Aprilii wspaniałe perspektywy © MotoGP

Nowa Aprilia podwójna podczas drugiej sesji testowej. Włoska marka jest szczęśliwa w Argentynie, Fabio Quartaro trochę mniej.

Chociaż niebo w dalszym ciągu było groźne, podczas drugiej sesji testowej na torze Termas de Rio Hondo nie spadł spodziewany deszcz. Po 10 minutach testów do zdobycia było 2 miejsc w Q60.

Maverick Viñales (Aprilia Racing) wywołał sensację już podczas pierwszej sesji, w dużej mierze dominując w peletonie, a Johann Zarco (Prima Pramac Ducati) znalazł się w czołowej dziesiątce na dobrej 10. pozycji. Fabio Quartararo (Monster Energy Yamaha) zajmujący dopiero 6. miejsce przyznał, że zgubił się w złych warunkach i wiele oczekiwał po drugiej sesji. Wszyscy kierowcy wyruszyli na zużytych oponach, aby zorientować się i ocenić przyczepność na torze zniszczoną przez Moto15 i Moto3.

W jednej trzeciej wciąż bardzo spokojnej sesji Augusto Fernandez, jedyny przedstawiciel GASGAS Tech3 w ten weekend, popełnił błąd w pierwszym zakręcie, podobnie jak Alex Rins (LCR Honda) dziś rano. Hiszpański debiutant na szczęście szybko wstał i wrócił na swoje stanowisko, choć odczuwał ból w ramieniu. Po 20 minutach był już gotowy do ponownego wyjścia na szlak.

Quartararo w połowie sesji usiadł za kierownicą Francesco Bagnai, aby skalibrować swoją Yamahę na referencyjnym modelu Ducati. 8 dziesiątych sekundy za Mistrzem Świata na koniec okrążenia dobrze ilustrowało różnicę między obiema maszynami pomimo podobnych prędkości maksymalnych na długiej prostej wynoszącej 1076 metrów...

Sesja robocza dotycząca długich przejazdów była kontynuowana, a zespoły testowały głównie twarde opony na tym bardzo szorstkim torze. Degradacja opon wydaje się większa, niż oczekiwano, i wszyscy już myślą o dwóch weekendowych wyścigach.

Na 16 minut przed końcem sesji duet Prima Pramac Ducati, Jorge Martin i Johann Zarco jako pierwsi założyli nowe opony, aby powalczyć o najlepszy czas na linii „Martinatora”. Sesja się rozpoczęła, a Pecco Bagnaia był pierwszym zawodnikiem, który zszedł poniżej 1 minuty 39 na okrążenie, pokonując benchmark Aprilii, tuż przed Viñalesem i Bezzechi. Nie mogąc znaleźć przyczepności podczas przyspieszania, Fabio Quartararo zaczął się denerwować na kierownicy szczególnie niechętnej Yamasze.

Fabio Quartararo walczy ze swoją Yamahą © MotoGP

Zegar zeszedł poniżej 10 minut i ostatni przejazd okazał się decydujący, gdyż 15 z 18 kierowców w tej samej sekundzie! Oficjalny Aprilias po raz kolejny wszyscy zgodzili się, że jest to najlepszy czas dla Aleixa Espargaro. Johann Zarco zajął 6. miejsce i spokojnie mógł przeżyć resztę weekendu.

Nie ma cudu na nieszczęście dla Fabio Quartararo, który nie znalazł się w czołowej dziesiątce, podczas gdy jego kolega z drużyny Franco Morbidelli zajął 10. miejsce.

Ranking drugiej sesji treningowej GP Argentyny – MotoGP

CZYTAJ TAKŻE > Argentyna – EL1: dominuje Aprilia, Quartararo ciemny

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz