Diego Gubellini: „Fabio popełnił kilka błędów, ponieważ był na limicie”

Główny mechanik Fabio Quartararo precyzuje, czego Francuzowi brakowało, aby zrobił różnicę.

opublikowany 05/12/2022 à 19:56

Tomek Morsellino

0 Zobacz komentarze)

Diego Gubellini: „Fabio popełnił kilka błędów, ponieważ był na limicie”

Fabio Quartararo i Diego Gubellini na polach startowych Grand Prix Malezji (Zdjęcie: Yamaha MotoGP)

Diego Gubellini pracuje w padoku Grand Prix od 25 lat. Wyprzedzony przez Gresiniego, Marca VDS, a następnie Aprilię, Włoch ewoluuje wraz z nim Fabio Quartaro od początków w MotoGP w Petronas w 2019 r. 

W tym roku Yamaha YZR-M1 nie mogła stawić czoła hordzie Ducatis. Quartararo jednak nigdy się nie poddał.

« W rzeczywistości nie jest to tylko kwestia Yamahyzwierza się jednak Diego Gubellini. To problem wszystkich z wyjątkiem Ducati. Powiedzmy, że moim zdaniem Ducati wykonało bardzo dobrą robotę przez ostatnie trzy sezony i nie tylko ten.

Myślę, że zawodnicy z poprzednich dwóch sezonów nie byli na poziomie pozwalającym walczyć o tytuł i dlatego nikt nie zdawał sobie sprawy, że Ducati jest tak mocne. ".

Quartararo musiał grać na limicie

W Ducati w 2022 roku na podium stanęło sześciu różnych zawodników, w porównaniu do tylko jednego w Yamasze, ale Francesco Bagnaia zrobił różnicę, odnosząc siedem zwycięstw.

« W tym sezonie zespół fabryczny Ducati ponownie rozpoczął bardzo źle, pomimo bardzo dużej przewagi na poziomie technicznym– wspomina Włoch. Potem powoli zaczęli zdawać sobie sprawę, że mogą wygrywać wyścigi. Według nas było w zasadzie tak samo, jak u innych producentów.

Zapłaciliśmy dużą różnicę, zwłaszcza jeśli chodzi o silnik, ponieważ realistycznie moc była niewystarczająca. Na torach z długą prostą, jak ma to miejsce w przypadku wielu torów, na samej prostej traciliśmy około trzech dziesiątych na okrążeniu.

To duża, duża luka. Co więcej, musimy powiedzieć, że pod względem aerodynamiki i podwozia nie jesteśmy już najlepsi. »

Aby utrzymać swoje miejsce na tronie, Quartararo musiał postawić się na minusie.

« Myślę, że jest to również powód, dla którego Fabio popełnił kilka błędów pod koniec sezonu, bo był naprawdę na granicy wytrzymałości, podkreśla jego główny inżynier.

Tak naprawdę Fabio popełnił dwa błędy – jeden w Assen, a drugi na Phillip Island. Te dwa błędy są związane głównie z sytuacją techniczną.

Aby konkurować z przeciwnikami, zawsze byliśmy na granicy, a czasem nawet poza nią. Prowadzi to pilota do popełniania błędów, jest to normalne ".

Tomek Morsellino

Dziennikarz i reporter MotoGP.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz