Ducati przedstawia MotoE na rok 2023: V21L

Michele Pirro przetestował nowy motocykl elektryczny firmy Borgo Panigale, który zadebiutuje w Pucharze Świata MotoE w 2023 roku. 

opublikowany 20/12/2021 à 21:33

Tomek Morsellino

0 Zobacz komentarze)

Ducati przedstawia MotoE na rok 2023: V21L

Zaledwie dwa miesiące po ogłoszeniu, że zostanie wyłącznym producentem Pucharu Świata MotoE rozpoczynającego się w 2023 roku, Ducati zaprezentowało swój motocykl elektryczny V21L. To Michele Pirro, kierowca testowy marki Bolonia, miał zaszczyt jako pierwszy wyjechać na tor na pokładzie tego prototypu na torze Misano. 

Ten V21L jest owocem pracy zespołu Ducati Corse oraz inżynierów Ducati R&D, kierowanych przez Roberto Canè, dyrektora Ducati eMobility. „Przeżywamy naprawdę niezwykły moment” – wyjaśnia Włoch. Nie mogę uwierzyć, że to rzeczywistość, a nie sen! Pierwsze elektryczne Ducati na torze jest wyjątkowe nie tylko ze względu na swój wyjątkowy charakter, ale także ze względu na rodzaj projektu: wyzwanie zarówno ze względu na zamierzone osiągi, jak i wyjątkowo krótkie terminy. Właśnie z tego powodu praca całego zespołu zaangażowanego w projekt była niesamowita, a dzisiejszy wynik jest dla nas nagrodą za wysiłek włożony w ostatnie miesiące. Jeszcze nie skończyliśmy. Rzeczywiście wiemy, że przed nami jeszcze bardzo długa droga, ale w międzyczasie położyliśmy pierwszą ważną „cegłę”. »

Ze swojej strony Pirro powiedział, że jest oczywiście zachwycony swoim pierwszym kontaktem z MotoE, który już porównuje do swojego MotoGP. „Testowanie prototypu MotoE na torze wzbudziło ogromne emocje, ponieważ wyznacza początek ważnego rozdziału w historii Ducati” – zwierza się Pirro. Rower jest lekki i ma już dobre wyważenie. Ponadto połączenie przepustnicy w pierwszej fazie otwarcia i ergonomia są bardzo podobne do tych z MotoGP. Gdyby nie cisza i fakt, że podczas tego testu postanowiliśmy ograniczyć moc do zaledwie 70%, z łatwością uwierzyłbym, że jadę na rowerze. »

Wyzwania związane z rozwojem elektrycznego motocykla wyścigowego wiążą się z jego rozmiarem, wagą i autonomią. W naszym kolumnyNicolas Goubert, dyrektor wykonawczy Pucharu Świata MotoE, wyraźnie podkreślił, że dla Ducati „wyzwaniem jest rozegranie 15-minutowych wyścigów odpowiednich dla wszystkich torów w kalendarzu i sprawienie, aby motocykl był nieco lżejszy niż obecnie Dzisiaj. » Jak wynika z komunikatu prasowego, cel wyznaczony przez fabrykę wydaje się spełniać te wymagania, ponieważ polega na „udostępnieniu wszystkim zawodnikom Pucharu Świata MotoE wyczynowych motocykli elektrycznych charakteryzujących się lekkością. W centrum projektu znajdują się, oprócz lepszych osiągów, kontrola masy i stabilność mocy dostarczanej podczas wyścigu, dzięki uwadze poświęconej opracowaniu odpowiedniego układu chłodzenia. »

Docelowo Ducati zamierza wykorzystać to doświadczenie do opracowania „elektrycznego pojazdu drogowego, sportowego, lekkiego, ekscytującego i zdolnego zadowolić wszystkich entuzjastów”. »

Tomek Morsellino

Dziennikarz i reporter MotoGP.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz
Paul Ricard – Wyścig 1 PCCF 2024