Aleix Espargaro jest jednym z kierowców MotoGP którzy nie mają języka w kieszeni. W piątek zawodnik Aprilii dał jasno do zrozumienia, że jazda podczas pierwszej sesji treningowej na mokrej nawierzchni jest „nierealistyczna”. „Czasami mam wrażenie, że zostawiają czerwoną flagę w domu” – powiedział o zarządzaniu wyścigiem. Na prostej nie udało mi się przekroczyć 14 000 obr/min, bo inaczej by się ślizgało. Na prostej przed domem doszło do aquaplaningu i powiedziałem zespołowi, że pojadę, gdy to się skończy, nie chcę się zabić. To było surrealistyczne. W tych warunkach nie mogliśmy jechać, to było niemożliwe. »
„Powiedziałem zespołowi, że pojadę, gdy się zatrzyma. Nie chcę się zabić”.
Nie uchroniło to innych kierowców przed deszczem i w pierwszym treningu można było ubolewać nad kilkoma upadkami. „Jeździł tylko Zarco i brawo dla niego, ale wszyscy pozostali kierowcy byli w boksie i wyjechali, gdy przestało padać” – podkreślił Katalończyk.
Dzień 1 w Assen! 😃✌️ pic.twitter.com/6dAzylP9HW
— Aleix Espargaró (@AleixEspargaro) 24 czerwca 2022 r.
Komisja ds. Bezpieczeństwa przedstawiła swój punkt widzenia
Warunki 1PR były omawiane w Komisji Bezpieczeństwa; spotkanie, które odbywa się w piątkowy wieczór w obecności pilotów (wolontariuszy) i przedstawicieli organów zarządzających. W sobotę rano prasa otrzymała komunikat wyjaśniający sytuację. „W Komisji ds. Bezpieczeństwa osiągnięto konsensus, że kierowca może wybrać, czy chce wziąć udział w bezpłatnej sesji treningowej w ograniczonych warunkach. Informacje zwrotne od kierowcy dotyczące warunków na torze mają być istotną informacją i jako takie są cenione na wypadek napotkania podobnych warunków podczas wyścigu. Warunki pierwszego treningu były zadowalające, o czym świadczy fakt, że wielu kierowców poprawiło swoje czasy w trakcie sesji. Dyskusje w ramach Komisji ds. Bezpieczeństwa na temat warunków i opinie kierowców są dla Kierownictwa Wyścigu sprawą najwyższej wagi, ponieważ pozwalają na podejmowanie przyszłych decyzji. Jest to szczególnie istotne w sesjach takich jak wyścigi, gdzie nie zależy od decyzji kierowcy przy opuszczaniu alei serwisowej. »
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)