Oficjalnie rozpoczyna się sezon MotoGP 2022

Niektórzy uśmiechali się od ucha do ucha pod koniec pierwszego dnia oficjalnych testów, podczas gdy inni, jak Fabio Quartararo, z trudem ukrywali rozczarowanie.

opublikowany 18/11/2021 à 18:21

Tomek Morsellino

0 Zobacz komentarze)

Oficjalnie rozpoczyna się sezon MotoGP 2022

Zaledwie kilka dni po zakończeniu sezonu 2021 w Walencji kierowcy MotoGP spotkali się podczas pierwszego z dwóch dni oficjalnych testów zorganizowanych w Jerez w Hiszpanii. Dla sześciu zaangażowanych producentów testy te są niezbędne, ponieważ pozwalają im określić kolejne kroki w rozwoju maszyny przed lutowymi testami w Sepang.

Pewne nowe funkcje zaobserwowano zwłaszcza w Hondzie, która pod nieobecność przechodzącego przez rekonwalescencję Marca Marqueza kontynuuje prace nad modelem RC213V 2022, zaprezentowanym podczas testu w Misano. Takaaki Nakagami, który był najszybszy dnia z czasem okrążenia 1:37.313, między innymi zadebiutował w innej aerodynamicznej owiewce. W Ducati Pecco Bagnaia ocenił dłuższy wydech i wygląda na to, że pojawiło się nowe urządzenie do przedniego dziurkowania. Johann Zarco, drugi w sesji, i Enea Bastianini, jadąca na GP21, jednak wyprzedzili wicemistrza świata i zajęli czwarte miejsce.

„Szczerze spodziewałem się czegoś lepszego” – Fabio Quartaro

Ze strony Yamahy nie ma nic imponującego do zaraportowania w porównaniu z testem w Misano. Do nowego podwozia miał zmieścić się mocniejszy silnik, ale tak się nie stało. „Testowaliśmy motocykl podobny do tego z testów w Misano” – powiedział Fabio Quartararo, dziewiąty pierwszego dnia. Wypróbowaliśmy nowy wahacz i trochę elektroniki do przeciwdziałania kołowi. Być może oni (Yamaha) oszczędzają to, co najlepsze dla Sepang. » W słowach mistrza świata zapanowała nutka rozczarowania. „Szczerze spodziewałem się czegoś lepszego” – wymknął się. Pracuję nad motocyklem już od jakiegoś czasu, daję z siebie wszystko i jestem pewien, że tak samo jest w przypadku Yamahy, ale prawdą jest, że spodziewałem się czegoś lepszego od pierwszego dnia. Mam nadzieję, że jutro będę mógł powiedzieć coś przeciwnego. »

W klanie KTM Mika Kallio, kierowca rozwojowy austriackiej firmy, przetestował nową owiewkę w RC16. Jednak szczególnie uwagę przykuli dwaj nowicjusze z zespołu Tech3. Remy Gardner i jego kolega z drużyny Raul Fernandez spędzili dzień opiekując się swoim wierzchowcem. „Prosta wydaje się krótsza” – uśmiechnął się Gardner. Muszę dostosować trajektorię, a ślady hamowania uległy zmianie. Wciąż muszę się wiele nauczyć. »

Australijczyk, który miał już okazję rzucić okiem na RC16 podczas testów w Misano, przyznaje, że w tej chwili najwięcej trudności sprawia mu elektronika. „Trudno opisać inżynierom to, co czuję i stwierdzić, czy podążamy we właściwym kierunku. » A o swojej kondycji fizycznej mistrz świata Moto2 dodał: „Oczywiście hamowanie jest bardziej zdecydowane, ale zdarza się również przyspieszanie, podczas którego trzeba trzymać motocykl, aby uniknąć jazdy na kółkach. Im więcej jeżdżę, tym jestem bardziej zrelaksowany. »

Po stronie Aprilii Maverick Viñales, Aleix Espargaro i Lorenzo Savadori wypróbowali nowy wydech SC-Project przeciwko Akrapovicowi, a także owiewkę z mniej imponującymi płetwami.

W ten czwartek można było pożałować kilku upadków, jak Savadori na pierwszym zakręcie w środku dnia czy Aleix Espargaro w pobliżu trzeciego zakrętu. Po południu błędy popełnili także Alex Marquez i Franco Morbidelli.

Dzień rankingowy 1

 

Tomek Morsellino

Dziennikarz i reporter MotoGP.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz