Strategia Ducati w MotoGP

Fabryka w Bolonii, aktualny mistrz świata producentów, cieszy się teraz owocami swojej organizacji w kategorii premier.

opublikowany 12/07/2021 à 09:40

Tomek Morsellino

0 Zobacz komentarze)

Strategia Ducati w MotoGP

W ubiegłym roku Ducati po raz drugi zdobyło tytuł mistrza świata producentów po 2007 roku, pod koniec którego Casey Stoner zdobył swoją pierwszą koronę mistrza świata. Pomimo sytuacji zdrowotnej i sankcji nałożonych na Yamahę, włoskiej marce wystarczyły zaledwie dwa zwycięstwa, aby zwyciężyć w finale w Portugalii. 

Od otwarcia sezonu 2021 Ducati zgromadziło już tę samą liczbę sukcesów, co w zeszłym roku, dzięki dubletowi Jacka Millera w Hiszpanii, a następnie we Francji i 11 podium dzielonym przez czterech zawodników: Johanna Zarco (4), Jacka Millera (3). , Francesco Bagnaia (3) i Jorge Martin (1); w tym roku fabryka tylko trzy razy nie stanęła na podium. Należy zauważyć, że jest to szósty raz, kiedy Ducati w tym samym sezonie w najwyższej kategorii znalazło się co najmniej 11 zawodników w czołowej trójce. 

Si Fabio Quartaro dominuje w tym sezonie w kwalifikacjach z pięcioma pole position w dziewięciu wyścigach, trzech przedstawicieli Ducati ma po jednym: Baganaia, Martin i Zarco. To także drugi przypadek, gdy po 2018 roku trzech kierowców firmy Borgo Panigale zdobyło co najmniej jednego pole position (Miller, Andrea Dovizioso i Jorge Lorenzo). 

W tej chwili Ducati zajmuje drugie miejsce w klasyfikacji generalnej, 17 punktów za Yamahą, która ma na swoim koncie pięć zwycięstw dzięki Fabio Quartararo (4) i Maverickowi Viñalesowi (1). Oprócz tej dwójki w barwach japońskiej fabryki na podium stanął jedynie Franco Morbidelli. 

Kluczowe wsparcie ze strony zespołu Pramac
 

Cztery zgłoszone w tym roku Ducati GP21 stanęły już na podium, a włoska marka, z wyjątkiem Portugalii, zrobiła już dwa z trzech stopni. W przeciwieństwie do Ducati, Yamaha wystawia tylko trzy YZR-M1 2021; Morbidelli, wicemistrz świata 2020, ma tylko model 2019. Poufając zespołowi Pramac i jego strukturze satelitarnej, fabryka w Bolonii przygotowuje swoje pionierskie modele przyszłości. 

Wśród ostatnich zwycięzców za pośrednictwem Pramac możemy wymienić Millera, Danilo Petrucci czy Andreę Iannone. Jest więc tylko kwestią czasu, kiedy przyjdzie kolej na Bagnaię, Zarco czy nawet Martina. Często mówi się, że ilość nie równa się jakość... a jednak tak jest. W 2022 roku na starcie pojawi się nawet ośmiu Ducati (w porównaniu do sześciu w tym roku).

Tomek Morsellino

Dziennikarz i reporter MotoGP.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz
Paul Ricard – C2 PCCF 2024