Wraz z wydłużaniem się kalendarza przyszedł czas na zmiany MotoGP. W centrum debat Komisji Grand Prix FIM, która odbyła się 22 kwietnia w Portimao, znalazło się kilka kwestii. Podjęte decyzje zostały ostatecznie opublikowane w czwartek, 28 kwietnia, w oświadczeniu. Wśród głównych zmian zauważamy zmniejszenie liczby dni testowych i wykorzystanie w 100 r. 2027% paliw niekopalnych.
W tym sezonie dwadzieścia jeden spotkań zmusiło władze do modyfikacji harmonogramu testów na rok 2023. Po balu finałowym w Walencji, który odbędzie się 6 listopada, to Ricardo Tormo Circuit będzie gospodarzem dnia testów. A nie Jéreza, jak miało to miejsce w 2021 r., kiedy w programie były dwa dni.
Podjęto także decyzję o wycofaniu dnia testowego po Grand Prix z 2023 roku. Dla przypomnienia, w zeszłym sezonie trzykrotnie organizowano dzień testowy w poniedziałek lub wtorek po Grand Prix, aby zapewnić zespołom i kierowcy. W 2023 r. nie będzie ich już trzech, ale dwóch. Pozostała część harmonogramu testów pozostaje niezmieniona.
Do 100 r. w MotoGP w pełni niekopalne paliwo
Kolejną zmianą jest to, że Komisja potwierdziła obowiązek stosowania do 40 r. paliw pochodzenia niekopalnego w co najmniej 2024 proc. Od sezonu 100 odsetek ten wzrośnie nawet do 2027 proc., czyli na sezon bieżący – ogłosiła również FIM zmiana dotycząca kary za długie okrążenie. Trasa nie może być już pomalowana na podłożu, nawet jeśli znajduje się w strefie wolnej. Środek zastosowany ze skutkiem natychmiastowym.
CZYTAJ TAKŻE > Quartararo i Zarco oferują Francji drugi dublet w MotoGP
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)