Podwozie Kalex w Hondzie… Dobre, ale nie świetne

Długo oczekiwane podwozie Kalex Hondy zostało użyte po raz pierwszy podczas Grand Prix podczas GP Francji.

opublikowany 19/05/2023 à 11:07

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Podwozie Kalex w Hondzie… Dobre, ale nie świetne

Podwozie Kalex to plus... a nie całość © MotoGP

Po porównaniu powstania warsztatów Kalex w piątkowy poranek ze starym podwoziem, Marc Márquez i Joan Mir korzystali z niego wyłącznie przez cały weekend, w tym podczas sobotniego Sprintu i niedzielnego wyścigu głównego. Do jakiej oceny?

Od samego początku wydawało się, że choć podwozie Kalex może stanowić krok naprzód, Honda nadal musi pracować, aby osiągnąć pożądany poziom. W sobotni wieczór Marc Márquez wydawał się raczej usatysfakcjonowany tym, czego się nauczył, a jego zaletą był większy margines błędu w przypadku przedniej osi swojego RC213V.

„Wygląda na to, że na podwoziu Kalex trzeba trochę dostosować styl jazdy, trzeba jechać szybko w zakrętach, ale nie ma potrzeby atakować… masz więcej miejsca na błędy. zauważył Hiszpan. Możesz pójść szeroko i wrócić. Mamy wrażenie, że jesteśmy bardziej świadomi ograniczenia. »

Jednak Marc Márquez znów się uśmiechnął © MotoGP

W niedzielę wydawało się, że ośmiokrotny mistrz świata znalazł sposób na wykorzystanie podwozia Kalex. Upadek w 7. zakręcie pod koniec wyścigu uniemożliwił mu powrót na podium, jednak numer 93 chciał ostudzić entuzjazm wokół tego nowego elementu po GP.

„Oczywiście podwozie to niewielka różnica i pomoc, ale nie jest rozwiązaniem. zahartowany Marquez. Mir, który jest mistrzem świata, korzystał z podwozia i widać było, że ma kłopoty, został z tyłu i ponownie się rozbił. Dlatego musimy zmienić coś na przyszłość, aby być bardziej konkurencyjnymi i bezpiecznymi, ponieważ każdego roku kierowcy Hondy ponoszą największe straty. »

Trzy tygodnie odprawy przed kolejną rundą nie będą zbyt długie, ale widok Márqueza walczącego o zwycięstwo we Francji wystarczył, aby nas uszczęśliwić!

CZYTAJ TAKŻE > Moc MotoGP 1000

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz