Podróż Zarco do MotorLandu

Francuz przejechał prawie 1000 km na kierownicy Ducati SS Darmah z 1981 r., aby dotrzeć na tor Alcañiz.

opublikowany 09/09/2021 à 19:30

Tomek Morsellino

0 Zobacz komentarze)

Podróż Zarco do MotorLandu

Jeśli chodzi o łączenie różnych obwodów w kalendarzu MotoGPpiloci w większości, jeśli nie we wszystkich, wybierają samolot i samochód. Ale w tym tygodniu Johann Zarco był wyjątkiem.

Mieszkaniec Cannes, aby dotrzeć do MotorLand Aragon, przejechał na motocyklu aż 950 km. I jakby tego było mało, tę podróż odbył nie na kierownicy swojego najnowszego Ducati Multistrada, ale na Ducati 900 SS Darmah. „Te 950 km przebiegło dobrze na tym starym Ducati, oświadczył dziś po południu. Najpierw przejechaliśmy 200 km, żeby dotrzeć do hotelu i kolejnej grupy. »

Hotel zapewnił garaż, w którym przechowywano dwa stare Citroëny 2CV. „Wszyscy jeździliśmy na starych motocyklach, ale jeden z nas miał problem, ten, który wybrał BMW. Pracowali przy rowerze do 1 w nocy, ale ja poszłam spać trochę wcześniej. Następnego dnia motocykl ten napotkał problem po przejechaniu 200 km. Ponieważ byliśmy we Francji, udało mi się zorganizować wszystko, abyśmy mogli wysłać rower do domu. »

Drugi dzień był już trudniejszy dla grupy rowerzystów, która w czasie 500:7 przejechała 30 km. „To trwało trochę długo, ale taka jest przygoda– uśmiechnął się Zarco. Ostatniego dnia zrobiliśmy 200 km w Hiszpanii. Dobrze znaliśmy tę drogę: wygląda jak pustynia i jest bardzo ładna, ale była trochę za długa, bo jest dużo bardzo długich prostych. Zakręty są fajne, ale żeby dobrze się bawić, trzeba jechać szybko, a grupa nie jechała na to wystarczająco szybko. »

Decyzja o tej podróży nie została podjęta przypadkowo, wręcz przeciwnie. To było planowane od kilku miesięcy. Początkowo plan był taki, aby opuścić Włochy, przekroczyć Alpy, a następnie objechać Andorę, aby po drodze zabrać Jacka Millera i udać się do Alcañiz. „Kiedy się o tym dowiedziałem (z tej podróży, przyp. red.), Wysunąłem pomysł przyjechania, bo to niedaleko mojego domu. Plan był taki, żeby pojeździć na Multistradzie, ale zaczęli mówić, że nie należy jeździć na niczym nowszym niż 2000. Podchwyciłem żart i wysłałem zdjęcie Ducati, a oni mi powiedzieli:„jeśli jesteś mężczyzną, chodź z tym”. A ponieważ jestem trochę głupi, powiedziałem: „Idę”. »

Ale skąd pochodzi ten wspaniały Ducati Darmah? Z kolekcji Adriana Parassola, dziennikarza, ale także kierowcy mistrzostw świata w wyścigach długodystansowych. „Johann i ja znamy się, ponieważ zaczęliśmy razem jeździć na motocyklu, szczegóły Adrian Parassol. Dzięki mojej pracy dziennikarskiej miałem okazję ponownie się z nim spotkać i odnowić kontakt. Od jakiegoś czasu planujemy wybrać się w podróż starym Ducatisem. Mam szczęście, że mam ojca, który był dealerem Ducati i kolekcjonuje motocykle. Mieliśmy sporo modeli, które rozmawiały z Johannem. Niestety, przy naszych odpowiednich harmonogramach, zorganizowanie tego było skomplikowane. »

A Adrian kontynuuje: „W zeszłym tygodniu napisał do mnie SMS-a z pytaniem, czy nadal mam Darmaha i w jakim jest stanie, ponieważ planował pojechać na swoim motocyklu na GP Aragonii. Chciał jechać swoją Multistradą, ale nie mógł jeździć na rowerze nowszym niż z 2000 r. Pomyślał więc o tym rowerze i kiedy pokazał go swoim mechanikom, byli zachwyceni! Uruchomiłem go ponownie i wykonałem mały serwis. »

Następnie transporter podrzucił Darmah do domu Zarco. „Od tego momentu byłem przekonany, że na tym historia się zakończy, że zrobi 20 km i że się podda… i wcale nie! Wysłał mi zdjęcia z drogi i mogłem je śledzić. To było naprawdę zabójcze! Już teraz uznałbym to za bardzo fajne dla zawodnika MotoGP, ale zrobienie tego na moim motocyklu byłoby jeszcze lepsze. » W przypadku dubletu Aragon/Misano Zarco nie planuje powrotu do Darmah. „Gdybym jechał na Multistradzie, w niedzielny wieczór wróciłbym prosto do domu, bo to łatwy rower” – skomentował Francuz.

Tomek Morsellino

Dziennikarz i reporter MotoGP.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz