Elektryczne Ducati V21L gotowe do wyjazdu na tor

Ducati jest od tego sezonu wyłącznym dostawcą Pucharu Świata FIM Enel MotoE Electric.

opublikowany 19/01/2023 à 14:24

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Elektryczne Ducati V21L gotowe do wyjazdu na tor

Rok po pierwszych okrążeniach kierowcy testowego Ducati Michele Pirro na torze Misano, fabryka Borgo Panigale jest gotowa dostarczyć pierwsze Ducati V21L zawodnikom MotoE. Oczekuje się, że w każdy weekend wyścigowy na torze pojawi się 18 motocykli.

Michele Pirro na Ducati V21L na torze Misano © Ducati

Podczas gdy w motocyklu termicznym silnik stanowi integralną część konstrukcji podwozia, w V21L skrzynia z włókna węglowego, w której znajduje się akumulator, spełni tę rolę konstrukcyjną. Ducati MotoE waży łącznie 225 kg, w tym 110 kg na sam akumulator, rozwija moc 110 kW (150 KM) i moment obrotowy 140 Nm. Jego maksymalna prędkość wynosi 275 km/h, zaznaczyć, że nie powinno być problemów z osiągnięciem go na torach takich jak Mugello (Włochy). 

Producent zapewnia, że ​​każdy z prototypów składanych przez techników jego działu MotoE Racing spełnia te same standardy jakości i doskonałości, co maszyny zgłaszane do Mistrzostw Świata. MotoGP. Kiedy wiemy, że Ducati dostarczy w tym sezonie 8. Desmosedici GP swojemu oficjalnemu zespołowi oraz zespołom satelickim Gresini, VR46 i Prima Pramac, oczywistym jest, że praca nie przeraża zespołów włoskiego producenta!

Zespół zaangażowany w rozwój pięknego, elektrycznego włoskiego © MotoGP

V21L odniesie ogromne korzyści z wiedzy producenta w zakresie MotoGP, szczególnie w zakresie technologii elektronicznych i wymiarów podwozia, aby zapewnić osiągi na poziomie wyjątkowego Panigale V4.

Ducati łączy to zaangażowanie z pozytywnym procesem środowiskowym z badaniami nad paliwami syntetycznymi. Budowa nowej fabryki „Finitura e Delibera Estetica”, zaliczanej do budynków o niemal zerowym zużyciu energii, to tylko najnowszy przykład.

Puchar Świata MotoE rozpocznie się od Grand Prix Francji i będzie przebiegał równolegle z MotoGP przez 8 rund europejskich:

  • 14 maja: Grand Prix Francji (Le Mans)
  • 11 czerwca: Grand Prix Włoch (Mugello)
  • 18 czerwca: Grand Prix Niemiec (Sachsenring)
  • 25 czerwca: Grand Prix Holandii (Assen)
  • 6 sierpnia: Grand Prix Wielkiej Brytanii (Silverstone)
  • 20 sierpnia: Grand Prix Austrii (Spielberg)
  • 3 września: Grand Prix Katalonii (Barcelona)
  • 10 września: Grand Prix San Marino (Misano)

 

CZYTAJ TAKŻE > Ducati przedstawia MotoE na rok 2023: V21L

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz