Jak Fabio QuartaroMarc Marquez nie krył rozczarowania po testach w Walencji, które odbyły się w ubiegły wtorek. Już przed tymi testami kierowca Hondy czuł, że Honda się spóźnia i rzeczywiście się to potwierdziło...
Katalończyk przejechał zaledwie 50 okrążeń w porównaniu do prawie 100 Kwartalny. „Testowaliśmy prototyp z nowym pakietem aerodynamicznym, innym podwoziem i tym samym silnikiem z niewielką modyfikacją” – zwierzył się. Nie próbowaliśmy wielu rzeczy, skupiliśmy się na prototypie. Nie ma dużej różnicy, trochę więcej czucia z przodu, ale w innych obszarach tracimy, a czasy obu motocykli były podobne. »
Ewolucja napędu RC213V nie jest jeszcze na poziomie innych producentów, zwłaszcza Ducati. „Silnik rozwija nieco większy moment obrotowy, ale niewiele, potrzebujemy więcej, jeśli chcemy być blisko innych” – dodał. W jednej z kwestii zmierzaliśmy we właściwym kierunku, ale jeśli uda się osiągnąć postęp w jednym obszarze, przegramy w innym, jest to kwestia kompromisu. Mamy mniej więcej te same problemy, zawsze ten sam charakter. Muszą zrozumieć, że aby osiągnąć postęp w lutym. »
„Na tym rowerze nie będziemy walczyć o tytuł” – Marc Marquez (test w Walencji)
Wraz z pojawieniem się Joan Mir i Alexa Rinsa w klanie Hondy na rok 2023, Marc Marquez wznawia swoją rolę lidera w rozwoju RC213V; Takaaki Nakagami właśnie wraca po kontuzji. „Zawsze oczekuję więcej, a tego nie było, ale najważniejsze jest to, że Honda pracuje” – dodaje Marquez. Wiemy, że pracują więcej przed lutowymi testami niż obecnie i mam nadzieję na duży postęp na testach w Sepang. Nie powiedziałbym, że jestem zawiedziony, ponieważ Honda pracuje i przywiezie nowy motocykl, ale potrzebujemy więcej, aby walczyć o mistrzostwo. Na tym rowerze nie będziemy walczyć o tytuł. »
Nawet jeśli w jego słowach zabrzmiała nuta rozczarowania, Marquez stwierdził jednak, że optymistycznie patrzy w przyszłość. „Minęło dużo czasu, odkąd widziałem tak wielu japońskich pracowników, była reakcja, więc to już znak” – zapewnił. Nie przejechałem wielu okrążeń, próbowałem tego, czego musiałem spróbować. Nie było powodu zakładać miękkich opon i ustalać czasu, czas na jednym okrążeniu nie odzwierciedla potencjału motocykla. Po prostu wykonałem swoją pracę i przedstawiłem swoje uwagi. Teraz to oni muszą pracować. »
Inżynierowie HRC zostali ostrzeżeni... Trochę tak jak w przypadku Yamahy, to oni muszą zareagować, jeśli nie chcą, aby ich najlepszy przedstawiciel został źle potraktowany podczas 21 spotkań w kalendarzu na rok 2023... Jeśli tak jest , 42 wyścigi do przetrwania, może to zająć dużo czasu.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)