Quartararo i Yamaha – zagadka nowych opon

Czy Fabio Quartararo i jego zespół znaleźli w Algarve początki rozwiązania umożliwiającego współpracę M1 ze wszystkimi rodzajami gumy?

opublikowany 20/03/2023 à 11:50

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Quartararo i Yamaha – zagadka nowych opon

Fabio Quartararo musi przywrócić kontakt między swoją Yamahą M1 a oponami © Michelin

" To jest katastrofa " To właśnie tymi słowami Fabio Quartaro zakończył test Sepang. Wydawało się jednak, że Yamaha M1 w wersji 2023 zamazała główne wady poprzedniczki, a mianowicie zasięg wykorzystania silnika i prędkość maksymalną. Drugiego dnia mistrz świata z 2021 r. osiągnął najwyższą prędkość wynoszącą 335,4 km/h, czyli o 3,1 km/h więcej niż jego najlepszy wynik uzyskany podczas Grand Prix Malezji w październiku ubiegłego roku. Ten Vmax umieścił go nawet na trzecim miejscu, zremisując z potężną Aprilią Miguela Oliveiry, tuż za nietykalnym Ducati Desmosedici Francesco Bagnaia i Jorge Martín.

Zysk ten nie znalazł jednak odzwierciedlenia w grafiku, gdyż Fabio Quartararo musiał zadowolić się słabym wynikiem 17e miejsce, ze stratą ponad sekundy do najlepszego czasu. „Bez wątpienia osiągi naszego motocykla spadają na nowych oponach” skomentował Franco Mordidelli, włoski kolega Fabio.

Zespół wspierający Michelin Yamaha © Michelin

Jakość opon producenta z Clermont-Ferrand nie mogła być kwestionowana, gdyż wszystkim pozostałym zawodnikom udało się wydobyć z nich to, co najlepsze, zarówno na okrążeniu, jak i podczas długich przejazdów.

„Najgorsze jest to, że próbowaliśmy ustalić czas, dodał „El Diablo”, który był jeszcze bardziej bezpośredni w swoich uwagach. Musimy koniecznie zrozumieć, skąd bierze się problem, dlaczego jesteśmy tak daleko, ponieważ z roku na rok kwalifikacje stają się coraz ważniejsze, a co więcej wraz z wprowadzeniem wyścigów sprinterskich… a dla nas jest coraz trudniej! W związku z tym nie możemy walczyć o zwycięstwo ani nawet o czołową piątkę. Dlatego bezwzględnie musimy zrobić reset w Portimão. »

Pod koniec pierwszego dnia testów w Algarve wydawało się, że sytuacja nie uległa poprawie... „Jesteśmy jeszcze bardzo daleko, Quartararo był zirytowany. Nie jesteśmy w stanie uzyskać 100% korzyści z opony. Nie czuję, że jestem jednością z rowerem! » W wywiadzie dla Canal +, mieszkaniec Nicei przyznał nawet, że trochę brakuje mu pomysłów.

Prace trwają © Michelin

Ale następnego dnia jego klan ładnie naprawił sytuację, zajmując trzecie miejsce. „Wróciliśmy do bardziej znanych ustawień i pakietu aerodynamicznego, wyjaśnił. Oczywiście nadal nam trochę brakuje, ale zrobiliśmy duży krok do przodu. » Ale bez przechwałek „Nie jesteśmy jeszcze gotowi. odpowiedział bardzo szczerze Fabio Quartararo. To powiedziawszy, wykonaliśmy ponad połowę pracy, jesteśmy znacznie bliżej. Nie ma więc mowy o poddaniu się! »

Yamaha o tym wie i będzie ucierpiała w tym sezonie, mając tylko dwa motocykle w stawce, podczas gdy jej konkurenci będą mogli rozłożyć prace rozwojowe na kilka maszyn. Kluczem do udanego sezonu będzie konsekwencja i kilka błysków błyskotliwości, z którymi Quartararo jest zaznajomiony, a to dla nas największa przyjemność.

 

CZYTAJ TAKŻE > Fabio Quartararo: „Jesteśmy coraz bliżej! »

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz