Quartararo przegrywa w Australii: „Musimy zmienić stronę”

Fabio Quartararo popełnił błąd na 11. okrążeniu wyścigu na Phillip Island i stracił kontrolę nad mistrzostwami. 

opublikowany 16/10/2022 à 08:04

Tomek Morsellino

0 Zobacz komentarze)

Quartararo przegrywa w Australii: „Musimy zmienić stronę”

Quartararo będzie musiał ciężko pracować, aby uniemożliwić Bagnaii zdobycie korony na Sepang. (Zdjęcie: Yamaha)

Fabio Quartaro nie spodziewał się dobrej zabawy w tę niedzielę podczas GP Australii, ale prawdopodobnie nie przewidywał takiego scenariusza. 

Startujący z piątego miejsca mistrz świata musiał najpierw przepychać się łokciami na pierwszych okrążeniach, zanim popełnił błąd podczas hamowania na czwartym zakręcie i strzelania na wprost. „Zahamowałem, motocykl stracił równowagę i musiałem jechać prosto” – powiedział. To moja wina. Nie było łatwo wrócić, ale teraz musimy odwrócić kartę. »

Spadł do 22e pozycji, po czym rozpoczął powrót, wykorzystując błędy swoich przeciwników, takie jak zderzenie Jacka Millera z Alexem Marquezem. Po tym jak wspiął się na 15e, w końcu wszedł na matę w drugiej turze. „To było trudne, ponieważ byłem z tyłu, próbując wyprzedzić innych” – wyjaśnia Quartararo. Myślę, że wyprzedziłem trzech lub czterech pilotów. Próbowałem także zakonserwować opony. Nacisnąłem za dużo na wejściu. Nie było dużej różnicy w prędkości mijania, ale byłem szybszy niż zwykle. » 

Jeśli ten upadek nie jest typowy dla kierowcy Yamahy, jest on przekonany, że nie ma to nic wspólnego z ciśnieniem w jego przedniej oponie. „Nie wiem, ale nie sądzę” – powiedział. Jechałem praktycznie sam, było dość zimno, więc chyba nie przegrzałem przedniej opony. »

Pierwszy punkt meczowy dla Bagnaii w Sepang

Quartararo traci teraz 14 punktów do Francesco Bagnaii i musi stanąć na podium, jeśli jego rywal wygra, aby przesunąć termin wyścigu w Walencji. – To jeszcze nie koniec – wypalił. Denerwujące jest popełnianie błędów w tej chwili. Zostały dwa wyścigi. W Malezji będzie to skomplikowane ze względu na dwie proste, ale jak powiedziałem, tory z długimi prostymi sprawdzają się w tym roku, zarówno w Barcelonie, jak i Mugello. Nie ma więc powodu, dla którego nie mielibyśmy być tam w czołówce. Musisz w to uwierzyć, ale przede wszystkim postaram się dobrze bawić. Minęło trochę czasu, odkąd wyścigi sprawiały mi przyjemność. Będziemy musieli znaleźć rozwiązanie w Malezji. »

W tym celu będzie musiał ponownie postawić się na minusie i przekroczyć limit, tak jak to robił od początku sezonu. „Jeżdżę ponad limit” – zapewnia. Ale dla mnie to nie jedyny problem, problemem jest to, że jeździmy inaczej niż inni. Kiedy jestem sam, widać, że mój rytm jest nadal bardzo solidny. W wyścigach zawsze jest trudno. Myślę, że na przyszłość musimy opracować rower, który będzie odpowiedni do wygrywania wyścigów (…). »

I kontynuując: „Musimy nad tym popracować, aby skręcać mocniej i mieć mniejszą prędkość wyprzedzania. Dla mnie to jest najważniejsze, bo sam zawsze jestem szybki. Nawet w Austrii, na torze, który nie jest dla nas najlepszy, mieliśmy jedno z najlepszych temp. Musimy zdać sobie z tego sprawę. Potrzebujemy roweru, który będzie szybki w wyścigu, a nie tylko w testach.

Tomek Morsellino

Dziennikarz i reporter MotoGP.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz