W najbliższy weekend GP Tajlandii odbędzie się na torze Buriram, na którym występują bohaterowie MotoGP nie odwiedziłem od 2019 r. Po dwóch odwołaniach tajskie wydarzenie powraca z trzecią edycją.
Przed tą 17e spotkanie sezonu, Fabio Quartaro ma 18 punktów przewagi nad Francesco Bagnaią i 25 punktów nad Aleixem Espargaro. Matematycznie, jeśli Francuz zdobędzie w Buriram o osiem punktów więcej od „Pecco”, będzie mógł rozegrać pierwszy punkt meczowy w walce o tytuł podczas GP Australii. „Każdy może zdobyć wielkie punkty” – podkreśla mieszkaniec Nicei. Nie sądzę, że ten weekend będzie punktem zwrotnym. Tak czy inaczej mam nadzieję, że uda mi się zdobyć jak najwięcej punktów. W ciągu ostatnich czterech wyścigów będzie to najważniejsza rzecz do zrobienia. »
Tajlandia! Niesamowici fani, szalona prędkość i szalony upał! 🔥
Zbliżamy się do godziny startu! 🚦#TajskiGP 🇹🇭 pic.twitter.com/vlA6NtWM9f
- MotoGP ™ 🏁 (@MotoGP) 28 września 2022 r.
W 2019 roku, podczas swojego debiutanckiego roku w MotoGP, Quartararo prowadził na każdym okrążeniu wyścigu, z wyjątkiem ostatniego, pokonanego w ostatnim zakręcie przez Marca Marqueza. „Wiemy, że byliśmy szybcy i szybko skręcamy na tym torze” – zwierza się mistrz świata. Warunki są inne, motocykle ewoluowały, ale wiem, że mamy tutaj duży potencjał, z wyjątkiem pierwszego sektora i połowy drugiego, gdzie mamy małe trudności. »
Żadnego słowa więcej niż inne...
Pomimo bardzo małej różnicy Quartararo, Bagnaia i Aleix Espargaro utrzymują doskonałe relacje, zarówno na torze, jak i poza nim. „Jeśli będę musiał się z kimś zmierzyć na torze, zrobię to” – podkreśla Quartararo. Niezależnie od tego, czy będzie to Pecco, Aleix czy Bastianini… Uważam jednak, że nie ma powodu, aby być poważnym na konferencji prasowej i nie dogadać się. To dwie odrębne rzeczy.”
„Myślę, że ograniczenie lotek byłoby znacznie lepsze” – Fabio Quartararo
Podczas czwartkowej konferencji prasowej Quartararo również powrócił do wyścigu na torze Motegi, podczas którego doszło do kilku wyprzedzeń. W przypadku niektórych zawodników na padoku, w tym Quartararo, brak wyprzedzania można wytłumaczyć użyciem skrzydeł. „Motegi był jednym z najgorszych wyścigów od jakiegoś czasu” – mówi. Nawet nie przekroczenie…. Aerodynamika, gdy jesteś z tyłu, również nie działa tak dobrze, więc ten przed tobą ucieka. Oczywiście to MotoGP, które musi ewoluować w wielu kwestiach, ale jeśli chcemy rozmawiać o pokazie, myślę, że ograniczenie skrzydeł byłoby znacznie lepsze. Jeśli chcą ulepszyć widowisko, organizując wyścigi sprinterskie, myślę, że my również musimy zadać sobie pytania na ten temat.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)