Zarco: „Umiałem zachować spokój i dostosować swój styl jazdy”

Pomimo gwałtownego spadku na początku 2. treningu w pierwszym zakręcie, Francuz w piątek zajął czwarte miejsce. 

opublikowany 02/09/2022 à 16:25

Tomek Morsellino

0 Zobacz komentarze)

Zarco: „Umiałem zachować spokój i dostosować swój styl jazdy”

Johann Zarco zajął w piątek czwarte miejsce w Misano (Zdjęcie: Pula treści Red Bull)

Johann Zarco ustanowił czwarty najszybszy czas w dniu otwarcia GP San Marino. Autor okrążenia w czasie 1:31.837 Francuz tracił nieco ponad trzy dziesiąte sekundy do referencji ustalonej przez Eneę Bastianini. 

Po popełnieniu błędu w pierwszym zakręcie w drugim treningu członek zespołu Pramac zwierza się, że musiał zweryfikować swój styl jazdy, aby poradzić sobie z wybojami na trasie transalpejskiej. „Pierwszy dzień był trochę trudny” – powiedział. Po deszczu warunki na torze nie były optymalne. Po dużym torze jak Silverstone lub szybkim jak Spielberg zachowanie motocykla (w Misano) było dość trudne. Dużo się poruszało, prawdopodobnie dlatego, że to dość wyboisty tor. Dlatego bardziej odczuwamy moc, a to generuje więcej problemów. » 

A o swoim upadku Zarco dodał: „(To było) z powodu tych wszystkich ruchów na rowerze. Nawet próbując to ominąć, niestety upadłem. Udało mi się zachować spokój i od tego momentu dostosowałem swój styl jazdy, aby skompensować wszystkie te ruchy. To zadziałało i pozwoliło mi na miękkiej oponie uzyskać dobry czas. W przypadku złych warunków następnego dnia zapewnia to Q2. Nawet jeśli są dobre, daje to znać, że istnieje duży potencjał, aby szybko zniknąć. Zdecydowanie muszę czuć się bardziej komfortowo, ponieważ w tej chwili brakuje mi spójności. »

Jak Zarco dostosował swój styl? Bawiąc się tylnym hamulcem, kontroluj ruchy swojego Desmosedici. „Musieliśmy częściej niż zwykle używać tylnego hamulca” – wyjaśnił. Dobrze jest nie używać go zbyt często, aby rower miał większą swobodę ruchu, ale tutaj musieliśmy to sporo zrekompensować. To niedobrze, bo jeśli opona się zużyje, to przestanie działać. W przypadku nowej opony to działa, ale jednocześnie (również) daje nam dobre wskazówki dotyczące rzeczy, które być może warto wypróbować. » 

Ducati i Aprilia vs Fabio Quartaro ? 

Po raz kolejny Fabio Quartararo zdołał stawić czoła Ducati, podobnie jak Aprilia. Francuz jest także pierwszym w hierarchii reprezentantem spoza Ducati zajmującym piątą pozycję. „Nie jestem zaskoczony Fabio” – podkreślił Zarco. Wszystkie Ducati miały problemy z dość niepewną przyczepnością, on, który jest znacznie bardziej konsekwentny, był w stanie znaleźć dobre punkty i ostatecznie był najszybszy. Aprilia również zachowuje się w ten sposób dobrze. Fakt, że (Aprilia) poprawiły się nieznacznie na miękkiej oponie, oznacza, że ​​były już bardzo dobre na średniej. U nas efekt był odwrotny. »

Tomek Morsellino

Dziennikarz i reporter MotoGP.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz