Zarco: „Na tym torze lepiej ci się jeździ, gdy jest sucho” 

Johann Zarco nie czeka na deszcz, aby spróbować wywalczyć swoje pierwsze zwycięstwo, po którym przez długi czas ściga się w MotoGP. 

opublikowany 13/10/2022 à 12:08

Tomek Morsellino

0 Zobacz komentarze)

Zarco: „Na tym torze lepiej ci się jeździ, gdy jest sucho”

Niezależnie od tego, czy pada deszcz, czy nie, Johann Zarco nie chce już zadowolić się podium, chce wygrać. (Zdjęcie: Red Bull)

W 2019 roku Johann Zarco powrócił na Phillip Island po rozstaniu się z KTM kilka tygodni wcześniej. Francuz został wezwany w ramach posiłków przez zespół LCR w celu zastąpienia Takaaki Nakagamiego, który musiał przejść operację barku.

W tym roku będzie ścigał się na australijskim torze na pokładzie Ducati. „Podobnie jak w przypadku Tajlandii i Japonii, minęły trzy lata, odkąd ostatni raz tu byliśmy” – wspomina. Cieszę się, że wróciłem do tego kraju i cieszę się tym miejscem. Ogólnie rzecz biorąc, Phillip Island to najlepsze miejsce do jazdy, ponieważ są tam wspaniałe widoki, tor jest interesujący, ale także dlatego, że na wyspie wszyscy śpią, więc podróż samochodem zajmuje 15 minut, w porównaniu do 1 godziny w Japonii. 

Od kilku tygodni na Phillip Island pada deszcz, a tor jest rozmoczony, a miejscami tworzą się ogromne kałuże, na przykład w okolicach trzeciego zakrętu. „Wydaje się, że pada deszcz od czterech tygodni i ta wilgoć jest dla mnie bardzo dokuczliwa” – zwierza się Zarco. Niektórzy mówią, że będzie sucho i mam taką nadzieję. Mimo że potrafię dobrze spisywać się na mokrej nawierzchni, na tym torze odnosisz większe korzyści, gdy jest sucho. »

W weekendowym harmonogramie spodziewane są przelotne opady deszczu, ale nie to Zarco martwi się najbardziej. „Jeśli będzie padać, a temperatura będzie 25°C, warunki będą dobre” – podkreśla. Problem, gdy pada deszcz, polega na tym, że jest 15 lub 16°C i jest trochę zimno dla opon. Tor jest bardzo szybki i trudno jest utrzymać temperaturę opon. Na mokrej nawierzchni, gdy opony są gorące, przyczepność jest niesamowita. Tutaj, na mokrej nawierzchni, jest to trudne, ponieważ jest bardzo zimno, a tor jest szybki. »

„Nie mogłem wygrać w Tajlandii” – Johann Zarco

Podczas konferencji prasowej Zarco powrócił do wyścigu w Tajlandii, podczas którego przerwał powrót za Francesco Bagnaią. „Nie mogłem wygrać” – odpowiada. Matematycznie, będąc o sekundę szybszym, mając cztery okrążenia przed końcem i 2.7 sekundy do nadrobienia, możesz wygrać wyścig. Ale jazda o sekundę szybciej od innych nie jest taka prosta, a wyprzedzając tracisz prawie pół sekundy. Kiedy trzeba wyprzedzić dwóch pierwszych kierowców, jest to trochę trudniejsze. Tak, matematycznie mogłem wygrać, ale widziałem, że byłem zbyt daleko, aby zrobić to w trzech rundach. To był wyścig, który mogłem wygrać, bo warunki były dla mnie dobre. Gdyby tor wysechł wcześniej, miałbym większą przewagę. Ale wyschło trochę późno i na początku byłem powolny. Przegapiłem zwycięstwo i wolałem tam pozostać. »

Tomek Morsellino

Dziennikarz i reporter MotoGP.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz