Wyzwanie o jedno miejsce V de V Dijon: chmury, słońce i wznowione mistrzostwa!

Dijon-Prenois to trzecie spotkanie zawodów V de V Monoplace Challenge 2013.

opublikowany 30/06/2013 à 13:14

Dupuis

0 Zobacz komentarze)

Wyzwanie o jedno miejsce V de V Dijon: chmury, słońce i wznowione mistrzostwa!

Ten weekend dotrzymał wszystkich obietnic, z jednej strony z torem z technicznym układem, ale także z powodu trudnej pogody, która w ciągu dwóch dni ścigania się bolidów jednomiejscowych przetasowała karty: piątkowe kwalifikacje i trzy wyścigi po 20 minut w sobotę. W grupie 27 samochodów warto zwrócić uwagę na obecność nowych jednomiejscowych samochodów wraz z pojawieniem się dwóch Formuły Abarth z Tomcat Racing, które rywalizują w kategorii C. Ważnym faktem jest przede wszystkim nieobecność Reynalda Guillaume’a, obecnego lidera w kategorii mistrzostwo. Dlatego też w Dijon należało zająć się ważnymi kwestiami.

Kurs 1
Żadnych ulewnych opadów, ale mokry tor i kilka kropel deszczu sprawiły, że podczas pierwszego wydarzenia weekendu w sobotni poranek wszystkie samochody wpadły w deszcz Michelin. Również w tej kategorii rozpoczyna się weekendowa seria wyścigów, po pierwszych sesjach kwalifikacyjnych w piątkowe popołudnie. Na starcie Florian Revaz prowadzi wraz z Johnem Filippim, dwoma czołowymi kierowcami mistrzostw w 2013 roku, ponieważ w sumie wyprzedzają wielkiego nieobecnego w weekend Reynalda Guillaume’a.

Start bez incydentów, a warunki w peletonie są delikatne, a za każdym z nich unosi się chmura wody jednomiejscowy. Filippi nie miał wybitnego startu i stracił 3 miejsca, szybko wrócił do rytmu i ponownie wyszedł na prowadzenie. Od pierwszych zakrętów to imponujący Sylvain Milesi w Formule Renault Cat.C, który dominuje we wszystkich jednomiejscowych samochodach kategorii B. Dobry występ daje także młody Niemiec Marek Böckmann (nr 34 – Elbracht Motorpsort), zwłaszcza że tor jest szczególnie trudny; niektórzy zostają uwięzieni w peletonie i jesteśmy świadkami kilku mniejszych korkociągów. Po pierwszych pętlach na czele znajduje się trio Revaz / Pellegrino / Filippi; Milesi (kat. C) jest 5., a Böckmann (kat.B) jest 6., za czterema Mistrzami Formuły. Wielka bitwa pomiędzy pierwszą trójką, podczas gdy z tyłu Timothé Buret z Palmyru z numerem 4 robi show: zakwalifikował się na 23. miejscu, samochód jest już na 21. miejscu na czwartym okrążeniu. Filippi zdołał objąć prowadzenie w wyścigu i pokonał pewien dystans, Revaz stracił kilka miejsc w ciągu kilku okrążeń i w połowie wyścigu znalazł się na 9. miejscu. Znakomity Antonino Pellegrino świetnie poradził sobie z kontrowaniem Filippiego i ostatecznie go wyprzedził.
Na początku drugiej połowy wyścigu klasyfikacja przedstawia się następująco: 33 / 27 / 62 / 20 / 39 (kat c) / 34 (kat B). W kategorii B również doszło do ostrej walki, bo Vincent Iogna (nr 7? Formula Motorsport) zmierzył się z Markiem Böckmannem. Wśród czołówki Formuły Masters organizowane są dwa pojedynki: Pellegrino/Filippi oraz nieco dalej na Hurni/Rewaz rozdzielone niecałą sekundą. Sylvain Milesi, który dał prawdziwy pokaz, kilka minut przed końcem otrzymał rzut karny; w kategorii C zajmie zatem dopiero 10. i 3. miejsce. W czołówce nic się nie zmieni, a po prezentacji flagi w szachownicę to Pellegrino wygrywa pierwszy wyścig przed Filippim i Hurnim; wszyscy trzej znajdują się w kategorii A w swoim Formule Master. W B ranking jest następujący: nr 7 (5. miejsce w sumie) / nr 5 (6. miejsce w sumie) / nr 34 (8. miejsce w sumie). W kategorii C: nr 23 (7. miejsce w sumie) / nr 26 (9. miejsce w sumie) / nr 39 (10. miejsce w sumie).

Kurs 2
Należy zauważyć obecność Paula Lafargue'a na pierwszym miejscu Lamo Racing, młody kierowca odkrył jednomiejscowy samochód w Dijon, ale dobrowolnie opuścił pierwszy poranny wyścig, aby zachować siły na wyścigi wytrzymałościowe GT i Proto w co on także jest zaangażowany. Ma już na swoim koncie bardzo dobre kwalifikacje, jak na pierwsze miejsce w tej kategorii, i to w trudnych warunkach na torze. Zielone światło zapala się na torze, który jest nadal bardzo mokry, ale słońce zaczyna wyglądać przez chmury; w rejonie Dijon-Prenois wiatr wieje coraz mocniej.
Dobry start Revaza, co wcale nie dotyczy Filippiego, który po raz kolejny traci korzyści płynące z dobrych kwalifikacji. Młody Paul Lafargue popełnił błąd i numer 1 Lamo Racing znalazł się w złej sytuacji w żwirowej pułapce. Interwencja samochodu bezpieczeństwa! Dla Revaza wszystko trzeba jeszcze raz zrobić... W oczekiwaniu na restart ranking przedstawia się następująco: 20 / 62 / 27 / 33 i 39, z Milesi, który po raz kolejny bardzo dobrze uplasował swoją Formułę Renault (kat. C) na szef wyścigu. Zjeżdża samochód bezpieczeństwa i pozostało 11 minut wyścigu. Revaz i Hurni zdołali dobrze wznowić wyścig, ale Filippi na 3. miejscu wpadł w pułapkę i został z tyłu na pierwszej prostej. Wspaniałe bitwy pomiędzy numerem 7 Vincenta Iogny a numerem 39 Sylvaina Milésiego, który wciąż stara się utrzymać tempo swojej Formuły Renault z 2004 r. Jesteśmy w połowie drogi, tor jest czysty, wysycha i kierowcy patrzą na mokrych torach na prostych, aby chronić opony. Florian Revaz chce spisać się lepiej niż w pierwszej rundzie, zwiększa przewagę i umacnia swoje pierwsze miejsce. Ma 2.8 s przewagi nad Hurnim, a tuż za nim plasuje się John Filippi. Za tym trio pozostaje numer 33 Pellegrino.
Milesi nadal walczył jak w każdej serii, ale ponownie stracił miejsce na rzecz Marka Böckmanna z numerem 34, po czym został zaatakowany przez numer 28 Frédérica Da Rocha i numer 51 Federico Gibbina. Jesteśmy na przedostatnim okrążeniu i nic nie jest przesądzone!
Kierownictwo wyścigu nakłada karę na Christophe’a Hurniego, który jest wówczas drugi; ten również się kręci i definitywnie traci zyski z dobrego startu do wyścigu. Florian Revaz zdobywa tytuł Mistrza Formuły nr 20, przed Johnem Filippim i Antonio Pellegrino, którzy naprawdę finiszują koło w koło. Kategoria B: nr 7 (4. miejsce w sumie) / nr 34 (6. miejsce w sumie) / nr 51 (7. miejsce w sumie) Kategoria C:: nr 39 (9. miejsce w sumie) /: nr 23 (10. miejsce w sumie)) /: n ° 11 (12. miejsce w sumie)

Kurs 3
Dernière course de ce Challenge Monoplace V de V pour le meeting de Dijon, et pas la moins animée du week-end ! Tous les pilotes partent en slicks, mais attention si quelques gouttes viennent à tomber durant ces 20 mn. Il faut aussi noter que les pilotes à gauche sur la grille de départ vont être handicapés par la présence de produit absorbant suite à la casse moteur d?une Porsche lors des essais GT qui se sont déroulés juste avant cette manche. Petit clin d?œil aussi à Christian Grosjean, z numerem 8, który rozpoczyna swoją rundę w tym samym czasie co jego syn Romain, który ze swojej strony kwalifikuje się do Grand Prix F1 z Silverstone. O miejscach na starcie decydują wyniki z dwóch poprzednich wyścigów, a w tym meczu to Antonio Pellegrino plasuje się w pierwszym rzędzie wraz z Johnem Filippim. Włącza się zielone światło! Filippi po raz kolejny spóźnia się na start, co nie ma miejsca w przypadku Timothé Bureta, który narzuca się w peletonie swoją Formułą Renault Cat C. Spirits nie ma czasu na rozgrzewkę, ponieważ od pierwszego okrążenia machana jest czerwona flaga; po zderzeniu dwa samochody utknęły na torze. Zgodnie z przepisami, samochody wracają na pola startowe i ustawiają się na nich
zamówienie tylko na pierwszy odjazd. Numer 33 Pellegrino, który był na 1. pozycji, jest nieobecny w drugim starcie! Z boksów wyjadą trzy samochody, w tym numer 10, który pod groźnym niebem próbuje założyć opony deszczowe. Znów wyrusza na okrążenie rozgrzewkowe, tor nr 36 utknął w martwym punkcie, ale zostaje ewakuowany na czas, aby samochody mogły ustawić się w kolejce; Filippi jest zatem sam z przodu i stoi na zielonym świetle po opuszczeniu numeru 33. Kolejny nieudany start młodego kierowcy, który pozwolił Florianowi Revazowi objąć prowadzenie. Tuż za nimi, Benecchi z numerem 5 i Iogna z numerem 7 (obie w kategorii B) wystartowały znakomicie i zajęły 3. i 4. miejsce; Oglądanie ich pojedynku jest wspaniałe.

Sylvain Milesi jest tam ponownie i bardzo uważnie ich śledzi. Revaz nie daje Filippim żadnych szans, a on traci ponad 1 s na okrążenie. Hurni (nr 62) znalazł się w peletonie, ale z upływem okrążeń piął się w rankingu. Jesteśmy 10 minut do końca wyścigu, a na tor wjeżdża samochód bezpieczeństwa, bo samochód utknął w niebezpiecznej pozycji. Czas na ewakuację samochodu, kierowcy wyjdą na niecałe 3 minuty... i 2 okrążenia, które zapowiadają się bardzo gorąco, gdyż peleton przegrupował się za samochodem bezpieczeństwa. Ruszamy ponownie na finałowy występ! Filippi jest osadzona w płetwie Revaza! Za nimi Iogna, Böckmann i Benecchi jadą koło w koło. W końcu dotarliśmy do mety ostatniej rundy w Dijon i to Revaz wygrywa, przed Filippim i Iogną. Ten ostatni jest pierwszym w Formule Renault Cat B. Pierwszym kierowcą w tej kategorii W Dijon po raz kolejny hitem jest Sylvain Milesi.

Wspaniały weekend w samochodach jednomiejscowych z konkurencyjnymi wyścigami, a przede wszystkim z kierowcami, którzy na zmianę stają na podium w różnych rundach. Jeśli dodatkowo weźmiemy pod uwagę nieobecność Reynalda Guillaume'a na tym posiedzeniu, ogólne różnice w punktach będą w dalszym ciągu otwierać debatę na temat kolejnych wydarzeń, w szczególności w kategoriach A i B, ponieważ w kategorii C Milési wydaje się zdecydowanie nietykalny.

Następna runda na torze Motorland Aragon Circuit 30, 31 sierpnia i 1 września.

0 Zobacz komentarze)