12 godzin w Bathurst – zwycięstwo Vanthoora, Güvena i Campbella (Porsche) pomimo dwóch kar

Porsche i zespół Manthey-Racing wygrywają w Bathurst. Jules Gounon zajął drugie miejsce, a Valentino Rossi był piąty.

opublikowany 18/02/2024 à 07:59

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

12 godzin w Bathurst – zwycięstwo Vanthoora, Güvena i Campbella (Porsche) pomimo dwóch kar

© Porsche Motorsport

Klasyfikacja 12-godzinnego wyścigu Bathurst 2024:

  • „Grello” znów uderza! Pseudonim nadawany Porsche Zielono-fluorescencyjne żółte 911 GT3 R firmy Manthey-Racing było najlepsze w 12-godzinnym wyścigu Bathurst 2024, imprezie otwierającej wyścig Intercontinental GT Challenge (IGTC). Dla niemieckiej drużyny nic nie było jednak pewne.
  • W rzeczywistości stewardzi ukarali go dwiema karami za postój w pit stopie, za niezgodny z przepisami czas postoju w pit stopie (zbyt krótki), a następnie za przejechanie przez samochód bezpieczeństwa... co również było zabronione przez przepisy! Pomimo spadku poza 10. miejsce, Porsche nie poddało się i wykorzystało deszcz, aby wrócić do rywalizacji.
  • „Nie było łatwo ze względu na mokre warunki, wyjaśnił Matt Campbell. Zarządzałem ryzykiem podczas ostatniego restartu na 30 minut przed końcem, ponieważ na torze wciąż były mokre obszary, a zespół na bieżąco informował mnie o postępie na torze i przewadze. Na początek sezonu wygrywam dwa wyścigi (po 24 godzinach Daytona) i to jest moje drugie zwycięstwo tutaj po 2019 roku (z Earlem Bamberem Motorsport) To wspaniały początek roku! »
  • Jules Gounon nie miał trzech zwycięstw z rzędu. Francuz musiał zadowolić się drugim miejscem obok Lucy Stolza i Kenny’ego Habula, na dokładnie takim samym podwoziu Mercedes-AMG GT3 z SunEnergy1 Racing zwycięża w Bathurst w 2022 i 2023 roku.
  • Opiekun pole position Sheldon van der Linde (BMW) przeszedł na emeryturę po zderzeniu z Ginettą GT4 na pagórkowatym terenie australijskiego toru:

  • Nadzieje Teamu WRT i BMW wiązały zatem z drugim BMW M4 GT3, tym, które podzielał Maxime Martin, Valentino Rossi i Raffaele Marciello. Walcząc o podium, atak Maxime'a Martina z zewnątrz spowodował, że na około dziesięć minut przed końcem stracił on dwa miejsca. Samochód zajął 5. miejsce, za Talbotem-Haase-Linde (Audi) i Erikssonem-Evans-Buusem (Porsche).

CZYTAJ TAKŻE > WIDEO – szalony rekord okrążenia Bathurst Julesa Gounona i Mercedesa

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)