Ostatni wyścig sezonu wciąż miał pewną stawkę, ponieważ dzień wcześniej Brodie Kostecki zdobył swoją pierwszą koronę. W niedzielny poranek tytuł drużynowy był wciąż do zdobycia. Erebus Motorsport mógł już dobiec do mety i zdobyć tytuł w starciu z Triple Eight Engineering. Wyścig rozpoczyna się pod dobrymi warunkami, gdyż Kostecki w tej ostatniej konfrontacji w sezonie wywalczył pole position. Pierwszy samochód Triple Eight, należący do Feeneya, zajął 5. miejsce. Shane van Gisbergen naprawdę nie miał wymarzonego weekendu podczas swojego ostatniego występu w Supercars. Po opuszczeniu wyścigu dzień przed kontaktem na pierwszym okrążeniu nowozelandzki gigant nie zakwalifikował się do Superpole. Na ostatnim polu startowym w tym roku zajmuje 15. miejsce.
Na zielonym świetle Matt Payne (Gaj Racing) zyskuje przewagę nad nowym mistrzem. Odnowiona forma Mustangów jest nadal potwierdzona, a Payne zdecydowanie prowadzi. W grupie Shane van Gisbergen rozpoczyna swój powrót, ale kiwi cierpi tak samo, jak przez cały rok. Rzeczywiście skomplikowane jest konserwatywne podejście do opon i atakowanie, aby zyskać miejsca w rankingu. Przez cały sezon narzekał na tę sytuację. Mimo że pierwsza tercja wyścigu już za nami, nie jest w stanie oderwać się od swojej pozycji. Na czele Payne nadal kontroluje Kosteckiego i Feeneya (Triple Eight Engineering). Na półmetku ranking na podium pozostaje bez zmian. David Reynolds, kolega Payne'a z Grove Racing, zdołał zająć 3. miejsce od Kosteckiego, który nie stawiał żadnego oporu.
Podwójna emerytura van Gisbergena w ten weekend
Shane van Gisbergen dobiegł końca na 22 okrążenia przed metą. Nowozelandczyk kończy swoją historię w Supercars, mistrzostwach, które pozwoliły mu zbudować listę nagród, odchodząc na emeryturę z powodu problemu technicznego (problem z hamulcami). To nieco zgorzkniały van Gisbergen, który opuszcza Supercars: „ Przygotowywałem się do tego od kilku tygodni. To nie był dla mnie dobry rok. Nie mogę się doczekać, aż przejdę do czegoś nowego i znów będę mógł cieszyć się jazdą fajnymi samochodami. Nie jestem dzisiaj smutny, powiedziałbym nawet, że jestem podekscytowany przyszłością".
Zakończenie wyścigu nie będzie już zakłócone i Matt Payne wygrywa swój pierwszy wyścig w karierze w Supercars. Wygrywa przed Feeneyem i Reynoldsem. Brodie Kostecki dobiegł do mety na 8. miejscu, co wystarczyło, aby Erebus Motorsport zdobył swój pierwszy tytuł Supercars. Mały zespół Betty Klimenko, który w tym sezonie zwyciężył w sumie, jest całkowitym sukcesem. W końcowej klasyfikacji Kostecki wyprzedza dwóch kierowców Triple Eight: van Gisbergena i Feeneya. Erebus jest mistrzem przed Triple Eight i Bradem Jones Racing.
Świętujemy w prawdziwym mistrzowskim stylu 💨
Brodie Kostecki mistrzem Repco Australia Supercars 2023!!! #RepcoSC #Supersamochody pic.twitter.com/cdERTsc1Ck
— Supersamochody (@supersamochody) Listopad 26, 2023
Jedno jest pewne, mistrzostwa Australii będą miały zupełnie inny wygląd w przyszłym roku wraz z odejściem SvG. Zespoły będą miały także nowych kierowców z nowymi ambicjami do zaspokojenia. Rok 2024 już wygląda bardzo ekscytująco.
Supersamochody – wyniki wyścigu
Supersamochody – końcowa klasyfikacja sezonu 2023
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)