W najbliższy weekend Bathurst będzie gospodarzem pierwszego wyścigu Supercars w 2024 roku. Początek sezonu powinien być rutynowy, a kierowcy powrócą do swoich nawyków na torze, który wszyscy kochają. Jednak ostatnie tygodnie przyniosły kłopoty w szeregach australijskiego mistrza. Porażka mocno dotknęła obecną drużynę mistrzów: Erebus Motorsport. Nieporozumienie pomiędzy jego mistrzem z 2023 roku a menadżerami ekipy z Melbourne doprowadziło do wycofania się Kosteckiego z pierwszego weekendu zawodów. Są podstawy wierzyć, że w tym sezonie Kostecki nie stanie na starcie, kto chce opuścić Erebus. W ten weekend Todd Hazelwood wystąpi w 99. Erebus nie rozpoczyna sezonu w najlepszych warunkach, ponieważ stracił także swojego drugiego flagowego kierowcę. Will Brown (4. miejsce w 2023 r.) wyruszył w poszukiwaniu nowych horyzontów, przybywając do Triple Eight Engineering w miejsce olbrzymiego i potrójnego mistrza Nowej Zelandii Shane’a van Gisbergena. Obaj mężczyźni, związani z Brocem Feeneyem, tworzą jedną z najgroźniejszych par, jeśli chodzi o tytuły kierowców i drużyn w tym sezonie. Mistrz Super Series 2 2021 rok wcześniej zajął trzecie miejsce. Potwierdził tylko wszystkie dobre rzeczy, które myślał o nim jego zespół. Miał luksus wielokrotnie zdominować swojego znakomitego kolegę z drużyny, van Gisbergena (w szczególności zwycięstwo na Sandown 500). 21-latek jest wielkim faworytem tego sezonu.
Nowy sezon zaczyna się teraz i każdy może wygrać 🏆
To jest 2024 @RepcoAustralia Mistrzostwa Supersamochodów! #RepcoSC #Supersamochody pic.twitter.com/EYQc1fSM19
— Supersamochody (@supersamochody) 22 lutego 2024 r.
Silniejsze zespoły Forda w 2024 roku?
To jedno z najważniejszych pytań roku, czy zespoły wsiadające do Fordów Mustangów będą w stanie odpowiedzieć Chevroletowi Camaro, który w 2023 r. spowodował ich poważne rozczarowanie. Zimowa praca powinna zaowocować, ponieważ słynne amerykańskie coupe skorzystało z aktualizacja zestawu aerodynamicznego. Powinno to pozwolić uderzonemu samochodowi dzikiego konia odzyskać trochę wydajności w porównaniu z przeciwnikiem. Można sobie wyobrazić, że Cam Waters (6. miejsce w 2023 r.) mógłby znacznie powiększyć swój kapitał trzema zwycięstwami w 2024 r. Trzeba będzie też uważać na reakcję kierowcy Walkinshaw Andretti United: Chaza Mosterta. Ze względu na brak wyników w 2023 r. będzie chciał odblokować swój licznik w tym roku. Dick Johnson Racing również wprowadza zmiany. Jej główny inżynier, Francuz Ludovic Lacroix, odszedł do PrimAir Racing. Zespół legendy Dicka Johnsona chce powrócić do lat swojej świetności (mistrz kierowcy w latach 2018, 2019 i 2020 ze Scottem McLaughlinem oraz utytułowany zespół w latach 2017, 19 i 2020). Na Willa Davisona i Antona de Pasquale wywarto presję, aby w 2024 r. poważnie odmienić sytuację. Uważaj na osoby z zewnątrz, takie jak André Heimgartner w wyścigach Brada Jonesa, który wygrał swój pierwszy wyścig w 2023 r. i cieszył się smakiem szampana. Thomas Randle, kolega Watersa z Tickford, również będzie obecny, aby zdobyć ważne punkty przy najmniejszej okazji. Richie Stanaway i Gaj Wyścigi mogą również sprawić pewne niespodzianki.
Wydaje się, że sezon supersamochodów 2024 oferuje ogromne możliwości. Po latach dominacji (McLaughlin i van Gisbergen) będzie to drugi rok z rzędu, w którym będziemy mogli mieć innego mistrza. Pozostało tylko kilka godzin cierpliwości do rozpoczęcia działań wojennych.
Kontynuuj czytanie na te tematy:
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)