Puchar Clio, Alpine Puchar Europy i GT4: Alpine wprowadza swój sektor w stronę GT

Pod skrzydłami Patricka Sinaulta i Signature Group, Alpine ustanowiła system piramidy pomiędzy konkursami jednej marki grupy Renault. Cel: pomoc i wprowadzenie młodych kierowców w kierunku GT.

opublikowany 08/12/2023 à 16:39

Doriana Grangiera

1 Zobacz komentarze)

Puchar Clio, Alpine Puchar Europy i GT4: Alpine wprowadza swój sektor w stronę GT

© Marc de Mattia / DPPI

Nowa droga do GT. Na sezon 2024 r. Alpine zdecydowała się zreorganizować swoje konkursy jednej marki – a mianowicieAlpine Europa Cup i Clio Cup – w celu stworzenia powiązania pomiędzy każdym z nich i uruchomienia własnego „kanału” w kierunku mistrzostw Grand Touring. „TheAlpine Puchar Europy i Puchar Clio to dwa różne światy, wyjaśnione Patrick Sinault, dyrektor generalny dsAlpine Puchar Europy. Z jednej strony Clio Cup miało prawdziwą wspólnotę autonomiczną, z drugiejAlpine Europa Cup był europejskim konkursem organizowanym od 2018 roku i mógł zabrać młodych ludzi do świata GT. Kiedy Bruno Famin przybył na czeleAlpine Sporty motorowe od razu poprosił nas, abyśmy pomyśleli o zbliżeniu obu dyscyplin w celu stworzenia wszechświata Alpine Wyścigi. »

Konkretnie rzecz biorąc, obie dyscypliny jednej marki – organizowane wspólnie z Signature Group – zostaną połączone w 2024 r. sześciokrotnie, we wspólnych spotkaniach i na wspólnym padoku. Seria Clio Cup zostaje przekształcona w format kontynentalny obejmujący dziewięć rund europejskich (w tym trzy we Francji), rankingi krajowe (Francja, Włochy, Hiszpania i Europa Środkowa) oraz ranking europejski. Cena wstępu: 45 000 euro na pięć wydarzeń krajowych.

Bonusy umożliwiające przejście na wyższy poziom

Oprócz tego zbliżenia pomiędzy obydwoma mistrzostwami, pomiędzy obydwoma mistrzostwami pojawi się system piramidy ze specjalnymi bonusami. Tym samym zwycięzca Clio Cup Europe będzie miał wybór: albo zdobyć Clio Cup tradycyjnie oferowany mistrzowi, albo sfinansować pół sezonu w Alpine Puchar Europy na następny rok, który obejmuje trzy kompletne wyścigi pod klucz z oponami i ubezpieczeniem.

Ten sam schemat dla piętra powyżej, w Alpine Europa Cup: zwycięzca mistrzostw otrzymuje grant w wysokości 40 000 euro na częściowe sfinansowanie miejsca w GT4 na Alpine A110 GT4 z wybranym przez Ciebie zespołem. „Doskonałym przykładem jest Lorens Lecertua (zwycięzcaAlpine Puchar Europy w 2023 r., przyp. red.). który zaangażuje się we Francji i Europie z a Alpine ze stajni Chazel Technologie Course, podkreśla Patrick Sinault. Te 40 000 euro w połączeniu z 15 000 euro otrzymanymi w kategorii Junior pozwoli mu częściowo sfinansować fotel GT4 o wartości około 120 000 euro. »

Prawdziwie " Alpine Akademia GT4 »

Od Clio Cup do GT4: logiczny postęp, który z czasem został utracony, zarówno pod względem sportowym, jak i finansowym. „Staramy się wrócić do zasady: umożliwienie młodym ludziom dostępu do sportów motorowych przy rozsądnym budżecie, dodany le dyrektor generalnyAlpine Puchar Europy. Biorąc pod uwagę pragnienie Bruno Famina stworzenia jednej i tej samej rodziny, w dłuższej perspektywie dojdziemy do tej logiki. Kierowca będzie mógł wystartować w grupie Renault i spróbować zrobić karierę zaczynając od Clio Cup. Wcześniej w mistrzostwach było 15 wyścigów, rozgrywano a la carte. Im więcej kierowca jeździł, tym większe miał szanse na zostanie mistrzem, ale na to trzeba było wydać ponad 100 000 euro! Dzięki temu nowemu formatowi będzie więcej znaczenia. Piloci będą mogli opowiedzieć swoim partnerom prawdziwą historię. »

Centra będą także wspierać tę „Akademię GT4”. Alpine otwarty we Francji kontynentalnej, którego misją jest częściowa pomoc lokalnym pilotom. Ten nowy sektor stworzony przez Alpine musi dążyć do bycia prawdziwym punktem startowym w kierunku GT, a przede wszystkim, w kierunku profesjonalizacji.

Więcej informacji dostępnych na stronieAlpine Puchar Europy et na stronie Clio Cup.

CZYTAJ TAKŻE > Lorens Lecertua najmłodszym mistrzem w historii Alpine Puchar Europy

Doriana Grangiera

Młody dziennikarz tęskniący za sportem motorowym z przeszłości. Wychowany na wyczynach Sébastiena Loeba i Fernando Alonso.

1 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

1 Uwagi)

DANIELA MEYERSA

08 o 12:2023

A po GT4, co dalej? Alpine ?!!! Przed hipotetycznym przybyciem, aby ubiegać się o miejsce w A480 LMDh.

Aby napisać komentarz