Analiza techniczna – Nowy Peugeot 9X8: wszystko oprócz wersji B…

Peugeot stawił czoła nieuniknionemu, wprowadzając bardzo gruntowną aktualizację swojego modelu 9X8, który zadebiutuje 6 kwietnia podczas 21-godzinnego wyścigu w Imola. Jednak ograniczenie tego rozwoju do prostego dodania płetwy byłoby dużym błędem. To co mamy przed oczami to niemal fabrycznie nowy samochód.

opublikowany 04/04/2024 à 13:00

Gautier uspokaja

0 Zobacz komentarze)

Analiza techniczna – Nowy Peugeot 9X8: wszystko oprócz wersji B…

© Peugeota

Zapominamy o tym Peugeot trafił już na pierwsze strony gazet, dodając spoiler do jednego ze swoich prototypów. Było to 905, a dodatkowe skrzydło umieszczono z przodu. Francuski producent tym razem wyposażył swój hybrydowy Hypercar w tylne skrzydło, rezygnując z ambitnej i unikalnej koncepcji „bezskrzydłowej”, o której tyle mówiono.

Koncepcja 9X8 opierała się na optymalnym wykorzystaniu efektu gruntu. Zaprezentował ekstremalne rozwiązanie, w pełni wykorzystujące oryginalne przepisy Hypercar z 2019 roku, dzięki którym cel aerodynamiczny był stosunkowo łatwy do osiągnięcia. Pomysł Automobile Club de l'Ouest (ACO) i FIA polegał na wysłaniu jasnego komunikatu do producentów: nie trzeba wydawać milionów euro na tunele aerodynamiczne. Przesłanie doskonale zrozumiałe, gdy spojrzymy na jakość dzisiejszego zestawu.

Gautier uspokaja

Dziennikarz MotoGP, Nascar, Rallye France, Endurance i Classic... Między innymi.

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz