Peugeot 9X8 2024: pazur w końcu ostry?

Nie ma już innowacyjnej koncepcji bez lotek, oto francuski Hypercar z tylnym skrzydłem i przede wszystkim nową oponą. Zmiany mające na celu poprawę życia zespołu i kierowców, aby wykorzystać wschodzące wiatry zrodzone w Katarze i sprowadzić Lwice z powrotem na czołowe miejsca w WEC i Le Mans.

opublikowany 25/03/2024 à 15:30

Walenty GLO

0 Zobacz komentarze)

Peugeot 9X8 2024: pazur w końcu ostry?

© Peugeota

Sebring, marzec 2023. Z okazji tytułowego biegu 1000 mil rozpoczynająca się runda otwierająca ten sezon WEC, Peugeot zapewnia koszmarną jazdę. Brak rytmu, problemy z niezawodnością, dwa 9X8 bez lotek zrobiły najgorszą kopię od czasu ich wejścia do zawodów kilka miesięcy wcześniej, podczas 6-godzinnego wyścigu na Monzy, w lipcu 2022 roku. Porażka jest tym bardziej dotkliwa, że ​​w tym samym czasie, Ferrari udało mu się po raz pierwszy zdobyć pole position i podium w Hypercar… i to bez większych problemów na swoim 499P. Głośna berezyna, ale akt założycielski (r)ewolucji w Wersalu-Satory.

Motorland-Aragon, marzec 2024. Rok po katastrofie na Florydzie Peugeot testuje pod hiszpańskim słońcem. Paul di Resta jest pierwszym z siedmiu kolarzy, którzy odważyli się wjechać na wciąż zielony asfalt, wyznaczony inną trajektorią niż motocykle, które jeździły tu w poprzednich dniach. Po kilku okrążeniach Out-In (opuszczenie boksów i powrót do najbliższego garażu) Szkot zaczyna łączyć pętle. W południe ustąpił miejsca Stoffelowi Vandoorne’owi. Pozostali posiadacze dwóch 9X8 pójdą w ich ślady, Loic Duval, Jean-Éric Vergne, Nico Müller i Mikkel Jensen oraz rezerwista Malthe Jakobsen. Wszyscy są zaangażowani w tę 40-godzinną sesję wytrzymałościową.

Nowy prototyp może na pierwszy rzut oka wydawać się znajomy ze względu na charakterystyczny przód i reflektory w kształcie lwich pazurów, ale jeśli obecnych jest kilku dziennikarzy, nie chodzi o podziwianie wyglądu, który już znają. Z tyłu znajduje się teraz słynne skrzydło, które wywołało tak wiele dyskusji ze względu na jego brak od ujawnienia LMH w lipcu 2021 r.

Sebring, błogosławieństwo w nieszczęściu

Walenty GLO

Dziennikarz. Reporter rajdowy (WEC, IMSA, ELMS, ALMS) i czasami F1 lub IndyCar.

Ten artykuł jest przeznaczony wyłącznie dla subskrybentów.

Pozostało Ci 90% do odkrycia.



Już subskrybujesz?
Zaloguj się


  • Nieograniczone przedmioty premium
  • Magazyn cyfrowy od 20:XNUMX w każdy poniedziałek
  • Wszystkie numery AUTOhebdo dostępne od 2012 roku
COUV-2433

0 Zobacz komentarze)

Kontynuuj czytanie na te tematy:

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz