Grand Prix Węgier 2019
To koniec transmisji na żywo z GP Węgier. Zapraszamy do zapoznania się z analizą wyścigu przeprowadzoną przez naszych specjalnych korespondentów w numerze 2228 AUTOhebdo, dostępnym od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a od środy w kioskach.
Grosjean (Haas): „Mam około 50% wypłat, ale na szczęście większość z nich nie jest moją zasługą. Pojawią się okazje i będziemy musieli znaleźć coś lepszego w samochodzie. Postaramy się całość przeanalizować. Przegrani są w kwalifikacjach, ale nie w wyścigu. Mogłem mieć tylko nadzieję, że zatrzymam wszystkich w tyle, ale nie mogłem. »
Gasly (Red Bull): „Od wczoraj było to bardzo skomplikowane. W kwalifikacjach nie miałem zbyt dużego tempa i dzisiaj też tak było. Nie miałem zbyt dobrego startu i musiałem walczyć, aby się podnieść. Wszędzie się ślizgałem, było ciężko. Nadal dobrze się bawię, ale brak szybkości zawsze denerwuje. Będziemy musieli pracować, aby to poprawić. »
Hamilton ma teraz 62 punkty przewagi nad swoim kolegą z drużyny Bottasem. Fin pozostaje na drugim miejscu w tabeli z 2 punktami przewagi nad Verstappenem.
Vettel (Ferrari): „Nie miałem wiele do stracenia i udało mi się wykonać drugi pit stop. Miałem opony w lepszym stanie, co pozwoliło mi wyprzedzić Charlesa (Leclerca). Wyraźnie nie mieliśmy tempa w porównaniu z Mercedesem i Red Bullem. Święta będą dobre. Czekamy na rozwój sytuacji w kolejnych wyścigach, ponieważ wiemy, że ten samochód wciąż ma potencjał. »
Verstappen (Red Bull): „Po prostu nie byliśmy wystarczająco szybcy. Próbowałem wszystkiego, żeby chronić twarde opony, ale to nie wystarczyło. Udało mi się jeszcze zająć 2. miejsce i zdobyć dodatkowy punkt za najlepsze okrążenie. Gratuluję Lewisowi zwycięstwa. Próbowaliśmy strategii kompleksowej, ale ich strategia działała lepiej. »
Hamilton (Mercedes): „Jestem zmęczony. Mogę tylko podziękować zespołowi za to, że zawsze we mnie wierzył i motywował mnie do przekroczenia samego siebie. Jesteśmy razem już 7 lat i wciąż mamy tę samą energię. Lubię te wyścigi, w których trzeba cały czas atakować. Musiałem chronić przednie hamulce, aby zapobiec ich zerwaniu. Max (Verstappen) bronił się bardzo dobrze. Nie wiedziałem, czy będę w stanie to powtórzyć po drugim postoju, ale mój zespół nadal mnie wspierał i tak było. »
Hamilton odniósł ósme zwycięstwo w sezonie i 8. w swojej karierze. To jego siódme zwycięstwo na Hungaroringu.
Carlos Sainz Jr (McLaren) zamyka czołową piątkę po pokonaniu dużej części wyścigu z Pierrem Gaslym (Red Bull). Kimi Räikkönen (Alfa Romeo) zajął 5. miejsce przed Valtterim Bottasem (Mercedes), który na początku wyścigu spadł na tył peletonu po uszkodzonym przednim skrzydle. Lando Norris (McLaren) i Alexander Albon (Toro Rosso) zdobywają ostatnie punkty. Romain Grosjean (Haas) zakończył karierę z powodu problemów technicznych.
Lewis Hamilton (Mercedes) wygrywa GP Węgier po zastosowaniu strategii dwóch postojów, która pozwoliła mu na ostatnich okrążeniach wyprzedzić opiekuna pole position Maxa Verstappena (Red Bull). Holenderowi udało się zdobyć dodatkowy punkt za najlepsze okrążenie. Sebastian Vettel (Ferrari) staje na podium przed swoim kolegą z drużyny Charlesem Leclercem, który pod koniec wyścigu musiał ustąpić Niemcowi.
Hamilton (Mercedes) rozpoczyna ostatnie okrążenie GP Węgier.
T68 – Vettel (Ferrari) wyprzedza swojego kolegę z drużyny Leclerca, korzystając z lepszych opon. Niemiec zmierza w stronę podium. Wydaje się, że pierwsze miejsca są już zdobyte.
T67 – Verstappen (Red Bull) wraca do boksów, aby założyć miękkie opony i być może spróbować zdobyć dodatkowy punkt za najlepsze okrążenie w wyścigu. Holender pozostaje drugi z dobrą przewagą nad Ferrari Leclerca i Vettela.
T67 – Hamilton (Mercedes) obejmuje prowadzenie nad Verstappenem (Red Bull) na pierwszym zakręcie. Pojedynek zakończy się krótko.
T66 – Hamilton (Mercedes) jest teraz w strefie DRS. Pojedynek o zwycięstwo może zostać wznowiony...
T65 – Hamilton (Mercedes) jest tylko 3 sekundy za Verstappenem (Red Bull). Brytyjczyk wraca jak kula armatnia.
T62 – Hamilton (Mercedes) odzyskuje ponad sekundę na okrążeniu od Verstappena (Red Bull) i powinien dołączyć do lidera przed metą. Musimy to jeszcze pokonać.
T61 – Hamilton (Mercedes) przyspiesza i jest tylko 10 sekund za Verstappenem (Red Bull).
T60 – Hamilton (Mercedes) ustanawia nowe rekordy okrążeń i na kilkanaście sekund od prowadzenia w wyścigu wraca… Ale do przejechania zostało już tylko 10 okrążeń.
T58 – Vettel (Ferrari) wrócił około dziesięciu sekund za swoim kolegą z drużyny Leclercem. Niemiec mógł mieć kontakt z pierwszym SF90 już na ostatnim okrążeniu.
Aby przeczytać także
Światowe wyzwanie GT
Brands Hatch – Wyścig 2: Lucas Auer i Maro Engel dominują na czele 0
MotoGP