Rajd Australii 2017
Akcja na żywo trwa teraz na SS2, która dla Sébastiena Ogiera (Ford) już się zakończyła.
Andreas Mikkelsen (Hyundai), który uzyskał czas 5'17″2 na dystansie 9,71 km trasy SS1 Pilbara 1 Rajdu Australii, przejmuje kontrolę nad ostatnim wydarzeniem WRC 2017. Norweg wyprzedza Krisa Meeke (Citroën) o 1″ 3 i Ford Fiesta WRC Sébastiena Ogiera – M-Sport o średnicy 2″6.
Hayden Paddon, który kiedyś obawiał się przebicia swojego Hyundaia i20, zajął 4. miejsce z wynikiem 4″8, przed Thierrym Neuvillem (Hyundai), Ottem Tänakiem (Ford), który stracił tylny dyfuzor, Craigiem Breenem (Citroën), Jari-Mattim Latvalą (Toyota), ofiara problemów z domofonem, która uszkodziła przedni zderzak swojego Yarisa WRC.
Ranking uzupełniają Esapekka Lappi (Toyota), Elfyn Evans (Ford) i Stéphane Lefebvre (Citroën).
Jedenasty raz Stéphane’a Lefebvre’a (Citroën) 16″2 za Mikkelsenem.
Dziewiąty raz dla Esapekki Lappi (Toyota).
„Czysta jazda, bez błędów. Jestem z tego zadowolony. Mogłem przycisnąć więcej, ale jak na pierwszy SS, było dobrze. » – precyzuje Mikkelsen, którego samochód jest jednak oznakowany z tyłu, po prawej stronie.
Andreas Mikkelsen (Hyundai) chwilowo wszystkich przekonał, ustanawiając najlepszy czas na 5'17″2.
Szósty czas tymczasowy dla Craiga Breena (Citroën) 4″3 za swoim kolegą z drużyny Krisem Meeke.
Hayden Paddon (Hyundai) uzyskuje trzeci czas tymczasowy, 3″3 za Meeke.
Trwa trasa SS2 (Eastwood) o długości 19,05 km.
Kris Meeke (Citroën) uzyskał tymczasowy najlepszy czas z czasem 5'18″5, 1″3, wyprzedzając Sébastiena Ogiera. „Jestem zaskoczony, że Seb był liderem” – komentuje Meeke. Myślałem, że droga będzie czystsza. »
7″4 za Elfynem Evansem (Ford) dzięki referencjom Sébastiena Ogiera. Brytyjczyk, zwycięzca Wielkiej Brytanii, jest jedynym kierowcą WRC, który jeździ na oponach Dmack. Producent, pamiętamy, wczoraj potwierdził, że w 2018 roku nie będzie już wystawiał żadnych samochodów i skupi się na pracy jako dostawca opon.
Fin zgłasza problemy z interkomem i w związku z tym trudności z koncentracją. Przód Yarisa WRC uszkodzony jest również na przednim zderzaku.
Jari-Matti Latvala (Toyota) uzyskał 3″2 sekundy straty do najlepszego czasu nadal utrzymywanego przez Sébastiena Ogiera.
Ott Tänak (Ford) zakończył SS z trzecim tymczasowym czasem 5'22″5, 2″7 za Ogierem. Estończyk zgubił tylny dyfuzor w swojej Fiestie WRC. „Nie miałem dobrego przeczucia z samochodem. »
Thierry Neuville (Hyundai) ostatecznie przegrał 2″4 z Ogierem po tym SS1. „Nie atakowałem zbyt mocno” – komentuje Belg. Przyczepność była wyższa niż oczekiwano na miękkich oponach, wokół wisiał kurz, nie jechałem zbyt szybko. »
„Miejscami jest trudno, z powodu brodu i kompresji, ale w nic nie uderzyliśmy. Tak jak się spodziewałem, jest ślisko. Musimy dać z siebie wszystko. » przyznaje Ogier.
Neuville (Hyundai) traci 4″1 w pierwszej części.
Sébastien Ogier (Ford) ukończył SS z czasem 5'19″8.
Każdy odjazd samochodu dzieli trzy minuty.
Sébastien Ogier (Ford) rozpoczął odcinek specjalny.