Sébastien Ogier (Volkswagen) na drugim przejeździe Fresein-Westrich ustanowił nowy rekord z czasem 9'01''1, co pozwoliło mu zyskać 6''7 od Andreasa Mikkelsena (Volkswagen).
Najbliżej Francuza jest Dani Sordo (Hyundai), 4”2 sekundy za nim. Hiszpan wyprzedził swojego kolegę z drużyny Thierry’ego Neuville’a.
Ott Tänak (Ford) stracił dziewięć sekund do Madsa Ostberga (Ford) z powodu problemów z alternatorem.
Sébastien Ogier ma obecnie 19 s przewagi nad Andreasem Mikkelsenem, a Thierry Neuville ma zaledwie sześć dziesiątych przewagi nad Danim Sordo. Ott Tänak nadal ma 9 sekundy przewagi nad Madsem Ostbergiem.
Latvala ustanawia piąty czas, 5″7 za swoim kolegą z drużyny Ogierem.
Camilli ustanawia szósty czas tymczasowy, 6″16 za Ogierem. Jego Fiesta RS WRC jest pokryta błotem.
Tänak jest najwolniejszy z wynikiem 26″9 za tymczasowym odniesieniem. Sterownik Dmacka jest spowolniony przez problemy z alternatorem. Estończyk traci 9 punktów do Ostberga, który wciąż traci 52 sekundy do 5. miejsca.
Sordo pokonuje Neuville'a o sekundę i pozostaje trzeci za swoim kolegą z drużyny, tracąc 3 dziesiątych. „Droga jest teraz pokryta błotem. Mimo wszystko jestem zadowolony z samochodu, jednak w tych warunkach moja pozycja na drodze jest fatalna. »
Najwolniejszy jest Ostberg, który ma 17 sekund opóźnienia w stosunku do czasu referencyjnego. Kierowca M-Sport traci 3″4 do Paddona, który na 2. miejscu traci 6″6. „To trudne, na drodze jest dużo błota. »
SS11 „Dużo błota, ślisko, pewność, ale trudno w tych warunkach zrobić więcej bez zbytniego ryzyka” pic.twitter.com/ioHBe0ppkZ
— Andreas Mikkelsen (@AMIkkelsenRally) 20 sierpnia 2016
Neuville jest najbliżej Ogiera z 5″2 za kierowcą VW. Belg jest w trakcie walki o 3. miejsce ze swoim kolegą z drużyny, Sordo. „Poszło dobrze, z wyjątkiem spinki do włosów, w wyniku której straciłem trochę czasu. »
Paddon zawodzi 14″4 za Ogierem. Kierowca Hyundaia traci do lidera wyścigu 3 minuty. „Byłem bardzo ostrożny ze względu na warunki. »
Mikkelsen traci 6″7 do Ogiera i traci do nowego lidera 19″9. „To okropne w takich warunkach. Nie mamy przyczepności. »
Ogier po raz pierwszy notuje wynik 9'01″1, o sekundę lepszy od wyniku z dzisiejszego poranka, mimo że warunki uległy pogorszeniu. „Jest trudniej niż dziś rano, ponieważ jest bardziej wilgotno. Moja przewaga nad Andreasem wydaje się dobra, zobaczymy, co się stanie na końcu. »
Ogier wyruszył na drugi odcinek Freisen-Westrich o długości 14,73 km. Mikkelsen wystartował dziś rano z czasem 9'02″3.
Silne ulewy na drugim etapie ponownie zmoczyły drogi. Kierowcy dobrze zrobili, wybierając miękkie opony, wiedząc, że Ogier w przeciwieństwie do swoich przeciwników wybrał twardą oponę zamiast miękkiej.
ADAC potwierdziło, że załoga Lefebvre-Moreau, ofiara wypadku na Panzerplatte, dziesiątym odcinku specjalnym Rajdu Niemiec, doznała obrażeń wewnętrznych i złamań. Lekarze wyjaśnili, że stan zawodników nie jest krytyczny, ale musieli pozostać w szpitalu na leczeniu.
Kierowcy dokonali wyboru opon na drugi przejazd drugiego etapu. Wszyscy kierowcy w butach Michelin zdecydowali się na 2 miękkich opon, z wyjątkiem Ogiera, który wziął 5 miękkie i jedną twardą.
Aby przeczytać także
Indycar