Rajd Niemiec 2019
Camilli zawodzi ponad 16 sekund za Rovanperä. Francuz na nowej Fiestie R5 nie tłumaczy swoich słabych wyników.
Załogi udają się teraz na 22-kilometrowy odcinek specjalny Mittelmosel. Tänak powinien rozpocząć się o godzinie 11:08.
Thierry Neuville (Hyundai) odniósł sukces w SS2 Rajdu Niemiec. Belg pokonał trasę Stein und Wein o długości 19,44 km w czasie 10'40''4, prawie 2 sekundy przed Ottem Tänakiem (Toyota). Sébastien Ogier (Citroën) podążał za nim ponad 3 sekundy za nim, skarżąc się na znaczną podsterowność swojego C3 WRC.
Kris Meeke (Toyota) był 5 sekund przed swoim kolegą z drużyny Jari-Matti Latvalą. Dani Sordo (Hyundai) poniósł porażkę ponad 7 sekund przed Esapekką Lappi (Citroën), Andreasem Mikkelsenem (Hyundai) i Gusem Greensmithem (M-Sport). Takamoto Katsuta (Toyota) poniósł porażkę w 43 sekundy.
Teemu Suninen (M-Sport) zatrzymał się na scenie z nieznanego powodu. Finn tęskni po przybyciu na miejsce.
Thierry Neuville obejmuje prowadzenie w Rajdzie Niemiec ze stratą 7 dziesiątych do Otta Tänaka. Sébastien Ogier pozostaje trzeci, ze stratą 3”2 do Krisa Meeke. Jari-Matti Latvala plasuje się na 2. miejscu, przed Dani Sordo i Esapekką Lappi. Andreas Mikkelsen i Gus Greensmith uzupełniają pierwszą grupę WRC. Takamoto Katsuta znajduje się u podnóża pierwszej dziesiątki uzupełnionej przez Kalle Rovanperä (Skoda) walczącego o zwycięstwo w WRC 6 Pro.
Katsuta przegrywa 43 sekundy za Neuvillem. „To było bardzo skomplikowane, ale przybyłem tutaj, aby się uczyć i jestem szczęśliwy, że mogę jeździć Yarisem WRC. »
Najwolniejszy jest Greensmith, który ma ponad 15 sekund straty. „Byłem ostrożny. Mogłem atakować częściej. »
Sordo traci czas ponad 7 sekund do swojego kolegi z drużyny Neuville’a, ustanawiając szósty czas tymczasowy. Hiszpan spadł na 6. miejsce, pół sekundy za Latvalą. „Miejsca było brudno, ale staramy się robić, co w naszej mocy. »
Latvala plasuje się prawie 6 sekund za Neuvillem, ustanawiając piąty czas tymczasowy. " Jak się masz. Wiedziałem, że nie bawiłem się zbyt dobrze. Droga była brudniejsza, niż się spodziewałem, i miałem dużą podsterowność. »
Katsuta utknął w pierwszym nawrocie odcinka specjalnego. Japończyk musi się jeszcze wiele nauczyć przed swoim pierwszym rajdem w WRC.
Lappi ma problemy, tracąc około dziesięciu sekund do wzorca i mając tylko 4 dziesiąte sekundy przewagi nad Mikkelsenem.
Meeke ustanawia czwarty czas tymczasowy, 4 sekund za Neuvillem. Kierowca Toyoty znajduje się ponad 5 sekundy za Ogierem. „Nie było źle, chwyt był regularny. »
Wszyscy kierowcy na torze wydają się wolniejsi niż Neuville w odcinku specjalnym. Belg przyspieszył w końcowych sektorach.
Mikkelsen cierpiał na początku dnia, tracąc około dziesięć sekund do swojego kolegi z drużyny Neuville'a na 19-kilometrowym odcinku specjalnym. „Mam małe problemy z podsterownością. Mam nadzieję na postęp. »
Świetny występ Neuville'a, który tymczasowo zdobywa przewagę z 1″7 przewagą nad Tänakiem. Belg zyskuje przewagę w tabeli, mając 7 dziesiątych przewagi nad Estończykiem. Wiemy, że będziemy musieli atakować do samego końca. Przyczepność nie była świetna. »
Suninen zostaje aresztowany w odcinku specjalnym. Ford stoi na środku drogi.
Ogier w końcu zawodzi 1″6 za Tänakiem. Kierowca Citroëna skarżył się na znaczną podsterowność. W klasyfikacji generalnej kierowca Citroëna traci do Estończyka 2″5.
Tänak ustanawia pierwszy benchmark w 10'42″1 i może zdobyć wynik w tym ES i zwiększyć swoją przewagę w rankingu. „W odcinku specjalnym znacznie zmieniło się przyczepność. Możemy zrobić lepiej. »
Ogier zmniejszył swoje opóźnienie do 4 dziesiątych w trzecim splicie przeciwko Tänakowi. Neuville traci pół sekundy do Estończyka na poprzednim półproduktie. Mikkelsen traci 3 s w pierwszym sektorze.
W pierwszej części wyścigu Ogier traci 8 dziesiąte sekundy do Tänaka.
Żadnych różnic w oponach. Wszyscy kierowcy WRC na ten przejazd zdecydowali się na 5 twardych opon.
Tänak wyrusza w pierwszym SS tego dnia. Za oknem świeci słońce, a letnie temperatury powinny ułatwić życie na suchych drogach, na których odbywa się impreza.