Rajd Australii 2018
Zapraszamy do zapoznania się z analizą Rajdu Australii w numerze 2192 AUTOhebdo, dostępną od poniedziałku wieczorem w wersji cyfrowej na wszystkich platformach, a od środy w kioskach.
Mäkinen (Toyota): „Byliśmy tam 4 lata temu z Toyodą i tam narodził się ten projekt. To naprawdę wyjątkowe. »
Latvala: „Miałem nadzieję na zwycięstwo w tym sezonie! Na tym ostatnim etapie warunki rozwinęły się na moją korzyść. »
Oto ranking kierowców na koniec sezonu 2018:
Punkty w mistrzostwach kierowców – Potwierdzenie punktów końcowych dla pierwszej trójki:1. Ogier – 2192. Neuville – 2013. Tänak – 181 #WRC
— WRC (@OfficialWRC) 18 listopada 2018
Neuville: „Chcieliśmy spróbować wszystkiego do samego końca. Zaatakowaliśmy, ale na drugim przejeździe przekroczyłem limity i rozbiłem samochód. Gratulacje dla Ogiera i Ingrassii! Zwycięzca może być tylko jeden. Pierwszy zakręt był bardzo śliski. Uszkodziłem skrzynię biegów, zaniepokoiło mnie to i popełniłem kolejny błąd. Sezon był długi, a w momencie otwarcia drogi jeszcze dłuższy. Przerwa, choćby niewielka, dobrze zrobi. Tak czy inaczej, był to wspaniały rok w WRC. »
Malcolm Wilson: „Dwa miesiące temu nie wyglądało to zbyt dobrze, ale z Ogierem wszystko może się zdarzyć. Będzie nam go brakować. »
Ogier: „Powiedzieliśmy sobie, że zdobycie tego tytułu będzie trudne, ale nigdy się nie poddaliśmy. Specjalne podziękowania dla Malcolma Wilsona, jestem z niego bardzo dumny. »
Klasyfikacja generalna na mecie imprezy:
Klasyfikacja końcowa po OS24 – Zwycięstwo Jari-Mattiego!1. Latvala 2h 59m 52.0s2. Paddon +32.5 sek.3. Østberg +52.2 sek.4. Lappi +1m 02.3 sek.5. Ogier +2m 30.8sek6. Evans +3m 05.1sek #WRC
— WRC (@OfficialWRC) 18 listopada 2018
Jari-Matti Latvala (Toyota) zapewnił sobie zwycięstwo w Rajdzie Australii, wyprzedzając Haydena Paddona (Hyundai) i Madsa Ostberga (Citroën). Toyota zdobywa tytuł producentów.
Esapekka Lappi (Toyota) uplasował się na 4. miejscu, przed nowym mistrzem Sébastienem Ogierem (M-Sport), który jako bonus wygrał Power Stage. Elfyn Evans (M-Sport) zajmuje 6. miejsce, przed Craigiem Breenem (Citroën).
Sébastien Ogier (M-Sport) wygrał etap Power Stage Rajdu Australii, pokonując 7,16 km w czasie 4’16”2 i mając dziesiątą przewagę nad Esapekką Lappi (Toyota).
Latvala wygrywa Rajd Australii, ustanawiając piąty najszybszy czas, 5é4 za Ogierem! Toyota zdobywa tytuł Producentów!
Paddon uzyskał piąty czas, 5″4 za Ogierem i zapewnił sobie drugie miejsce, co jest niewystarczającą pozycją, aby zapewnić Hyundaiowi tytuł Producenta. „Strategia i samochód były doskonałe. Mam nadzieję, że w przyszłym roku nadal będę w trzecim samochodzie. »
Ostberg ustanawia drugi najszybszy czas i zapewnia trzecią pozycję z 2-sekundową przewagą nad Lappi. „To był niesamowity weekend z wieloma wzlotami i upadkami. Trudno było wrócić za kierownicę po 3 miesiącach przerwy od rywalizacji. Mam nadzieję, że będę tam w przyszłym roku, bo i tak zajmę 10. miejsce. »
Lappi poniósł porażkę jedną dziesiątą Ogiera i zapewnił sobie 4. pozycję. „Będzie mi brakować Toyoty, ale nie mogę się doczekać podjęcia nowych wyzwań. Wspaniale było z nimi pracować, są naprawdę pełni pasji. Najlepszym sposobem, aby im podziękować, jest zaoferowanie im tytułu Konstruktora. »
Ogier: „Trudno to wyjaśnić. Ten sezon był bardzo trudny i wszystko sprowadziło się do dwóch etapów. Mój zespół jest najlepszy. Chciałem się pobawić tym autem, mam nadzieję, że mi tego nie zabraknie. »
Uwolniony od wszelkiej presji Ogier zaatakował na Power Stage i poprawił czas swojego kolegi z drużyny Evansa o 3 sekundy. Ogier i Gilsoul mogą teraz odetchnąć spokojnie i cieszyć się szóstym tytułem z rzędu.
Evans poprawia benchmark o 6″5 i zapewnia 6. miejsce. „Czasami trudno było zastosować się do instrukcji, ale jestem szczęśliwy z powodu niego i zespołu. »
Suninen wycofał się na łączu po kontakcie z drzewem na poprzednim etapie. Dlatego Breen zajął 7. miejsce.
Breen zajmuje 15″4 miejsce za Mikkelsenem. Kierowca Citroëna zajmuje 8. pozycję. „Było naprawdę ciężko” – wyjaśnił Irlandczyk, który wydawał się być na skraju łez…
Breen ma ostatni obrót przed metą.
Alberto Heller w klasyfikacji generalnej zajął 9. miejsce.
Aby przeczytać także
Indycar