17h40

Najlepszy czas uzyskał Pontus Tidemand (Skoda Fabia R5) przed Ole Christianem Veiby (Skoda Fabia R5), a w klasyfikacji generalnej traci do niego 5″8 punktów.

17h23

Trzeci w WRC-2 Gus Greensmith (Ford Fiesta R5) został zatrzymany na SS8.

 

 

17h18

Thierry Neuville (Hyundai) ponownie przyspieszył na OS8 Rajdu Polski. Belgijski kierowca był najszybszy w tym sektorze z czasem 10'03"3 na dystansie 19,60 km i wyprzedza swojego kolegę z drużyny Daniego Sordo o 1"2. Z przewagą w pierwszej części wyścigu Teemu Suninen (Ford) w końcu ustanowił trzeci czas, 3″4 za Neuvillem i przed Haydenem Paddonem (Hyundai), 4. miejsce z 3″9.

Ott Tänak (Ford), zajmujący z Paddonem czwarte miejsce w SS, wykorzystał okazję i przejął kontrolę nad rajdem, po pokonaniu poprzedniego lidera Jari-Mattiego Latvali (Toyota) o 3″3. Estończyk wyprzedza Fina o sekundę na czele wyścigu.

Thierry Neuville jest na trzecim miejscu, 1″7 za Tänakiem, pozostawiając Belga w bezpośrednim kontakcie z pierwszym miejscem. Z kolei Sébastien Ogier (Ford) nieco odpuścił, ponieważ kierowca M-Sport zachował czwarte miejsce, ale 27 cali za swoim kolegą z drużyny Tänakiem.

Paddon i Sordo uplasowali swoje Hyundaie i20 na 5. i 6. miejscu przed Teemu Suninenem (Ford), który uzyskał przewagę nad Juho Hänninenem (Toyota). Stéphane Lefebvre (Citroën) wyprzedził Madsa Ostberga (Ford) i zajął 9. miejsce.  

17h17

Najlepszy start miał Suninen (Ford), ale debiutantowi w pierwszej kategorii ostatecznie powiodło się, uzyskując trzeci najszybszy czas SS, 3″4 za Thierrym Neuvillem, który w tym Rajdzie Polski zapewni sobie nowe rysy.

17h13

Stéphane Lefebvre (Citroën) po raz szósty rejestruje czas tymczasowy, ale przyznaje, że jego C6 jest za nisko na błotnistych drogach.

17h11

Podczas gdy Mads Ostberg (Ford) uzyskał czas 10:14″8, zajmując 7. czas tymczasowy z czasem 11″5, Teemu Suninen (Ford) zaliczył fantastyczny pierwszy częściowy przejazd, 4″8, wyprzedzając Neuville’a. Fin może podpisać drugie z rzędu zdrapkę.

17h06

Craig Breen i Andreas Mikkelsen (Citroën) kończą wyścig swoimi C3. Irlandczyk ustanawia 10. najszybszy czas, 18″9 za Neuvillem. „Szczerze mówiąc, mam naprawdę okropne przeczucia. Ciągle, ciągle boję się wyjść. Na takich drogach nie jest przyjemnie. » podkreśla Breen.

Mikkelsen jest bardziej energiczny, a jego piąty czas tymczasowy wynosi 5″5 straty do belgijskiego kierowcy. „Poprawiamy pracę zawieszenia. Kiedy auto już mnie nie zaskakuje, a przyczepność jest bardziej stała, wracam do normalnej jazdy. »

17h04

„Próbowaliśmy podnieść samochód przed etapem, ale amortyzatory były pokryte błotem i nie mogliśmy tego zrobić. » relacjonuje Hänninen.

17h02

Juho Hänninen (Toyota) pozostaje dalej w tyle na tym SS8, uzyskując 10’18″4, co stanowi 7. czas tymczasowy dla Fina.

16h57

Trzeci tymczasowy czas Haydena Paddona (Hyundai), zremisowany z Ottem Tänakiem (Ford) z czasem 10:07”2.

16h56

Elfyn Evans (Ford) traci 16″7 punktów na Neuville na tym SS8.

16h55

Sordo podkreśla lepsze warunki, pozwalając mu „sterować i kontrolować samochód”. »

16h54

Drugi tymczasowy czas dla Daniego Sordo (Hyundai), który jest bardziej przenikliwy w drugim fragmencie dnia. Hiszpanowi zabrakło 1″2 sekundy do swojego kolegi z drużyny Neuville’a, a mimo to najlepszy czas tego OS8 wyniósł 10’03″3.

16h52

„Za bardzo bałem się śliskich miejsc, bo bałem się w poprzednim SS. Byłem zbyt ostrożny. » przyznaje Latvala. Trzech najlepszych Tänak – Latvala – Neuville dzieli obecnie w sumie 3″1 różnicy.

16h52

Średni start Jari-Mattiego Latvali (Toyoty) na tym SS8 spowodował, że Fin stracił prowadzenie w wyścigu. 10’10″5 dla kierowcy japońskiej marki, co oznacza, że ​​Tänak przejmuje kontrolę nad rajdem o 1″.

 

 

16h49

„Thierry zaatakował. Starałem się nie podejmować żadnego ryzyka. Trudno zrozumieć, co się dzieje. Jestem taki szczęśliwy. » podkreśla Tänak.

16h47

Ott Tänak (Ford) przegrywa za Neuvillem (Hyundai) na mecie OS8. 3″9 za Estończykiem z M-Sportu. W tym ostatnim przypadku Neuville powrócił do ogólnego wyniku 1″7. Ogier jest 27 cali za Tänakiem.

16h46

Neuville logicznie poprawia czas Ogiera do 10'03"3, czyli o 13"5 lepiej od Francuza. „Atakowałem, ale nie było to łatwe. Musisz wyznaczyć własną linię, ponieważ jest dużo błota i tracisz dużo przyczepności. »

16h45

Latvala (Toyota) jest znacznie wolniejsza niż Neuville (Hyundai) i Tänak (Ford) w pierwszej części. Przed SS2 Fin miał ogólną przewagę jedynie 3 cala.

16h39

Tänak (Ford) jest jeszcze szybszy niż Neuville w pierwszej części. Pierwsi kierowcy na drodze wydają się mieć trudności z pokonaniem drugiego przejazdu, zwłaszcza ze względu na stojącą wodę. Ogier na dystansie 10 km uzyskał czas 16’8”19,60. „W pierwszym meczu może byłem zbyt defensywny, ale tutaj próbowałem wszystkiego. To niemożliwe. Oczywiście stracę czas, ale atakowałem tak mocno, jak tylko mogłem. »

Aby przeczytać także