Rajd Chile 2019
Początek drugiego przejazdu drugiego etapu Rajdu Chile zaplanowano na godzinę 20:08.
Sébastien Loeb (Hyundai) był najbliżej straty Ottowi Tänakowi w 9. odcinku specjalnym Rajdu Chile. Kończąc wyścig ze stratą 2 dziesiątych do czasu 10'08''9 uzyskanego przez Estończyka na koniec 16,59 km Pelun, dziewięciokrotny mistrz WRC wyprzedził Jari-Mattiego Latvalę (Toyota) o ponad 3 sekundy. Sébastien Ogier (Citroën) stracił prawie 4 sekundy do lidera imprezy, wyprzedzając Elfyna Evansa (M-Sport), Esapekkę Lappi (Citroën), Teemu Suninena (M-Sport) i Andreasa Mikkelsena (Hyundai).
Ott Tänak kończy pierwsze podanie dnia z przewagą ponad 34 sekund nad Sébastienem Ogierem. Jari-Matti Latvala pozostaje na tymczasowym podium z jedną sekundą przewagi nad Sébastienem Loebem. Elfyn Evans pozostaje 5. przed Teemu Suninenem, który ma kilkanaście sekund przewagi nad Esapekką Lappim. Andreas Mikkelsen nadal znajduje się na 8. miejscu.
Tänak wygrywa, mając 2 dziesiąte sekundy przewagi nad Loebem i 3″8 nad Ogierem. Kierowca Toyoty wraca do serwisów z przewagą 34″6 nad Francuzem z Citroëna.
Zdjęcia katastrofy Neuville'a w SS8:
Tänak jest teraz 1″5 za Loebem w drugiej pozycji pośredniej.
Ogier zajął 3″6 sekundy za swoim rodakiem Loebem, ale w Latvali stracił tylko 3 dziesiąte. „Nie ma wiele do powiedzenia. Rozwiązanie nie jest jeszcze dostępne, więc musimy poczekać. Za każdym razem staramy się zdobyć jak najwięcej punktów, choć oczywiście chcielibyśmy być szybsi. »
W drugim splicie Ogier traci około 3 sekundy do Latvali i Loeba. Tänak wciąż ma 2 sekundy przewagi nad kierowcą Citroëna na pierwszym pośrednim etapie.
Latvala traci 3″3 punkty do Loeba, który jest 1″1 za Finem i nadal zajmuje 3. pozycję. Kierowca Toyoty wysiada z samochodu, aby sprawdzić lewą tylną oponę. „Tylne opony są całkowicie martwe, ale tak właśnie jest. Niektórzy wydają się trzymać je lepiej. »
W ostatnim sektorze Latvala traci do Loeba prawie 2 sekundy.
W drugim splicie Latvala traci teraz 4 dziesiąte sekundy do Loeba. Ogier jest nieco dalej w tyle i ma prawie 2 sekundy straty do kierowcy Toyoty na pierwszym pośrednim.
Dobra robota Meeke, który ogranicza opóźnienie w meczu przeciwko Loebowi do 3″4. Kierowca Toyoty odzyskuje miejsce przed Bertellim. „Trudno jeździć bez przedniej szyby. »
Latvala dorównuje Loebowi i ma 3 dziesiąte sekundy przewagi nad kierowcą Hyundaia w pierwszym splicie.
Meeke, pomimo uszkodzonej Toyoty, traci 3 sekundy do Loeba na drugiej pozycji pośredniej.
Loeb wyprzedził Evansa, który jest teraz prawie 4 sekund za kierowcą Hyundaia na 20. pozycji. „Bardzo dobrze czułem się za kierownicą. Mieliśmy mały problem z mgłą. Stopniowo dostosowuję sposób prowadzenia samochodu do samochodu, rozumiem, jak nim jeździć. »
Loeb ma teraz przewagę nad Evansem na ostatnim odcinku odcinka specjalnego o ponad 3 sekundy.
Meeke utrzymuje tempo, mając 2 sekundy straty do Loeba na pierwszym pośrednim.
Evans poprawia benchmark z przewagą 6″5 nad Lappim. Mimo wszystko kierowca M-Sportu powinien stracić czas w starciu z Loebem. „W niektórych obszarach trochę cierpimy. Zobaczymy, co uda nam się zrobić z zespołem po przerwie. »
Loeb pozostaje najszybszy w drugim sektorze, mając prawie 2 sekundy przewagi nad Evansem.
Evans wraca do gry z ponad 4 sekundami przewagi nad Lappim, który zajmuje trzecie miejsce w stawce pośredniej. Kierowca M-Sport celuje w czwarte miejsce Loeba.
Loeb jest obecnie najszybszy, mając pół sekundy przewagi nad Lappim w pierwszym splicie.
Aby przeczytać także
Indycar