18h34

Kolejne dobre występy Erica Camilli (Ford Fiesta R5) i Pierre-Louisa Loubeta (Ford Fiesta R5). Przejrzyści w klasyfikacji WRC-2 dwaj Francuzi zajmują trzecie i czwarte miejsce w ES za Ole Christianem Veiby (Skoda Fabia R5) i Pontusem Tidemandem (Skoda Fabia R5).

Ogólnie rzecz biorąc, Loubet traci 1 cala do Tidemanda, a za nim plasuje się Camilli z wynikiem 28.

18h28

Pamiętajcie, że ostatni SS, super-specjalny Mikołajki, rozpocznie się o 19:08.

18h20

Quentin Gilbert (Skoda Fabia R5) ustanawia trzeci tymczasowy czas w WRC-2 na tym SS9, 19″3 za Veiby (Skoda Fabia R5). Francuz pozostaje trzeci w swojej kategorii, ponad dwie minuty za liderami Veiby i Tidemandem (Skoda Fabia R3).

18h19

W WRC Trophy Valeriy Gorban (Mini) jest zdecydowanym liderem swojej kategorii, 5'56” przed Jean-Michelem Raoux (DS3 WRC) i 11'28” przed Jourdanem Serderidisem (DS3 WRC).

18h01

Ole Christian Veiby (Skoda Fabia R5) ustanowił najlepszy jak dotąd czas w WRC-2, 1” przed Pontusem Tidemandem (Skoda Fabia R5). Norweg ma 6″8 przewagi nad Szwedem przed ostatnią ES tego dnia.

17h59

Teemu Suninen (Ford) ostatecznie poniósł porażkę 6″1 za Neuvillem i zremisował z Latvalą (Toyota). Kierowca Fiesty przygotowanej przez M-Sport przyznaje się do błędu na skrzyżowaniu, co zmusiło go do cofnięcia.

Fin pozostaje na 7. miejscu w klasyfikacji generalnej przed kończącym super-specjalnym dniem dnia, 18″3 za Sordo (Hyundai), 6. i 12″3 przed Juho Hänninenem (Toyota).

17h57

Ostatni kierowca WRC, Teemu Suninen (Ford), w pierwszej części wyścigu dogonił Neuville. Czy Finowi uda się zdobyć drugą szansę w karierze i tym samym wrócić do Hyundaia i20 Daniego Sordo?

17h56

Stéphane Lefebvre (Citroën) uzyskał czas 7’17”3, 9”9 za Neuvillem. Francuz utrzymuje przewagę nad Ostbergiem w klasyfikacji generalnej, tracąc cztery dziesiąte sekundy do byłego mieszkańca Citroën Racing. 3-calowa przerwa między dwoma kierowcami przed ostatnią sesją dnia, później wieczorem.

17h54

Mads Ostberg (Ford) umieszcza swoją prywatną Fiestę na ósmej tymczasowej pozycji za Sébastienem Ogierem (Ford) i 9″5 za Neuvillem. Norweg tracił zaledwie 3″7 punktów do Lefebvre’a (Citroëna).

17h51

Andreas Mikkelsen (Citroën) uzyskał szósty czas tymczasowy z czasem 7’15″1, 7″7 za Neuvillem. Norweg doznał w tym SS przebicia opony. „Koleje są bardzo głębokie. I już na starcie zauważyłem przebitą oponę, więc przy każdym zakręcie w lewo uważałem, żeby nie wypaść. »

17h47

7’21″3 dla Craiga Breena (Citroën). Dzień, o którym należy zdecydowanie zapomnieć dla Irlandczyka, który od piątku był ofiarą problemów z transmisją. „ES pozostaje taki sam jak przez resztę dnia: okropny. Chcę teraz wrócić do wsparcia i wszystko zresetować. Mój plan na jutro? Rób lepiej. »

17h44

Siódmy czas Juho Hänninena (Toyota) z czasem 7’19″0. Fin stracił siódme miejsce w poprzednim sektorze z powodu ataków Teemu Suninena (Ford). Czas pokaże, jak poradzi sobie młody Finn z M-Sport.

„Nie jestem usatysfakcjonowany, marnujemy mnóstwo czasu” – podkreśla Hänninen. Wiemy, co będziemy robić jutro. Dzisiaj na drugim przejeździe postawiono mi za nisko. »

17h42

„Czekam na lepszą pogodę, aby móc cieszyć się tymi specjałami” – mówi Paddon. Nowozelandczyk utrzymuje i powiększa przewagę nad kolegą z drużyny Danim Sordo, który zajmuje 5. miejsce. 13″1 oddziela dwa i20 przed ostatnią super-specjalnością dnia.

17h38

Po Elfynie Evansie (Ford), który uzyskał 7. czas tymczasowy z czasem 22″6, Hayden Paddon (Hyundai) wspiął się na drugie miejsce tymczasowe, 1″5 za swoim kolegą z drużyny Thierrym Neuvillem.

17h35

Trzeci tymczasowy czas Daniego Sordo (Hyundai) 4″4 za swoim kolegą z drużyny Neuvillem. „Nadal jest dość ślisko, ale zdecydowanie lepiej niż dzisiaj rano” – powiedział Sordo. Czujemy się teraz bardziej „normalnie”. »

Hiszpan w sumie traci 51 cali do Neuville'a i powinien nadal walczyć o 5. miejsce ze swoim kolegą z drużyny, Haydenem Paddonem.

17h34

„Poranek był bardzo dobry, ale po południu walczyłem w koleinach. Mam nadzieję, że jutro będą lepsze warunki. » komentuje Latvala.

17h34

6″1 za Latvalą (Toyota) na Neuville (Hyundai) na koniec tego SS9. Tym samym to Belg obejmuje prowadzenie w imprezie z 1″5 przewagą nad Ottem Tänakiem (Ford) i 5″4 przewagą nad Latvalą.

17h31

„Nadal jest piątek, więc nie osiągnąłem jeszcze limitu” – wyjaśnia Tänak. Tego popołudnia warunki były ekstremalne, więc nie musisz jeszcze dawać z siebie wszystkiego. Jest jeszcze bardzo wcześnie, koniecznie musimy pozostać w kontakcie. Jutro będzie długi dzień z nowymi etapami. »

17h29

Ott Tänak (Ford) w tym ES plasuje się pomiędzy Neuville (Hyundai) a Ogierem (Ford), tracąc 3″2 sekundy za belgijskim kierowcą. Estończyk widzi, że Neuville wyprzedził go w klasyfikacji generalnej. Obaj kierowcy czekają na wynik Latvali (Toyoty), aby poznać swoją pozycję na czele wyścigu przed superodcinkiem specjalnym.

17h28

„Moja pozycja startowa jest bardzo trudna, ale kiedy zaczynam atakować samochodem, wszystko idzie dobrze. » przyznaje Neuville.

Aby przeczytać także