Rajd Szwecji 2022
Trzecia edycja specjalna rozpocznie się o godzinie 11:50 w związku z porannym przystankiem specjalnym.
Klasyfikacja generalna uległa zmianie w ciągu jednego specjalnego. Esapekka Lappi (Toyota) pokazuje, że w swoim pierwszym rajdzie z Toyota Gazoo Racing od końca 2018 roku nie stracił swoich umiejętności jazdy. Fin obejmuje prowadzenie dzięki krótkiemu czasowi, pierwszemu od Finlandii latem 2019 roku!
Kalle Rovanperä (Toyota) traci jednak zaledwie 1 punktów do nowego lidera. Młody Oliver Solberg (Hyundai) prowadzi w wyścigu o trzecie miejsce z wynikiem 0”2. Jego kolega z drużyny Ott Tänak jest czwarty z wynikiem 9”4. Thierry Neuville nie pojawia się w klasyfikacji tymczasowej, podobnie jak Gus Greensmith (Ford) i Takamoto Katsuta (Toyota), ponieważ trzej kierowcy musieli zwolnić podczas specjalnej przerwy związanej z wyjazdem Craiga Breena (Ford).
Adrien Fourmaux (Ford) już flirtuje z minutowym opóźnieniem. Francuz został jednak poinstruowany, aby dojechać do mety w niedzielne południe, nawet jeśli będzie to oznaczało zachowanie spokoju na lodzie.
Kolejny outsider WRC2 ma kłopoty. Emil Lindholm (Skoda) jest na boku po wspinaczce po ścianie śniegu!
Oliver Solberg zwolnił pod koniec odcinka specjalnego, kończąc wyścig ponad 3 cale za Lappim. Według doniesień, w WRC2 Marco Bulacia (Skoda) zatrzymał się w odcinku specjalnym!
Esapekka Lappi ustanawia tymczasowy najlepszy czas o 2”5 nad swoim kolegą z drużyny Kalle Rovanperä! " Jestem zaskoczona ! Byłem tak wolny, że hamowałem w zakrętach, gdzie mogłem jechać na pełnym gazie z powodu braku pewności. Musimy poprawić sytuację na szerokich drogach. »
Oliver Solberg osiąga na lodzie 190 km/h! Szwed atakuje i rzuca wyzwanie Kalle Rovanperä w połowie fazy. Ze swojej strony Adrien Fourmaux ponownie traci 24″3. „Ten ES jest inny, jest szybszy niż poprzedni. Nie podejmowałem żadnego ryzyka, szczególnie podczas faz hamowania. »
Ott Tänak zajął 3″2 sekundy za Kalle Rovanperä. „Mamy problemy z balansem Hyundaia. Samochód jest jeszcze nowy, robimy wszystko co w naszej mocy, aby go dostroić. »
Elfyn Evans przegrał w tym OS 3”4 z Kalle Rovanperä.
Prowadząc na pierwszym pośrednim różnicą 2 dziesiątych, Ott Tänak w połowie stracił 2″5 na rzecz Kalle Rovanperä.
Jeśli chodzi o czasy Neuville'a, Greensmitha i Katsuty, komisarze mogli ustalić średnią, aby nie karać trzech mężczyzn zmuszonych do zwolnienia w odcinku specjalnym. Ponadto SS3 rozpocznie się z 20-minutowym opóźnieniem.
Odcinek specjalny został na kilka minut zatrzymany przez kierownictwo wyścigu, co zmusiło Thierry'ego Neuville'a (Hyundai), Gusa Greensmitha i Takamoto Katsutę (Toyota) do dotarcia do mety w wolnym tempie. Kierowcom tym można przypisać ustalony czas. Rajd zostanie wznowiony z Elfynem Evansem.
Thierry Neuville powoli podążał za czerwoną flagą. „Mamy szczęście, ponieważ w tym przypadku doładowanie elektryczne nie zadziałało! »
Oferta specjalna została zatrzymana! Jednak Ford Puma Craiga Breena nie utrudnia przejazdu, ponieważ znajduje się w terenie...
Katastrofa dla Forda M-Sport! Wydarzenie specjalne po stracie czasu Gusa Greensmitha i Adriena Fourmaux. Nadeszła kolej Craiga Breena na przeżycie ciężkiej próby. Irlandczyk po raz drugi wypadł z toru! Ale tym razem hybryda Forda Pumy utknęła w zaspie śnieżnej i nie może wyjechać!
Thierry Neuville (Hyundai) był bardzo gorący! Belg popełnił błąd w tym samym miejscu co Craig Breen, jednak spłaszczona przez Forda ściana śniegu pozwoliła Hyundaiowi kontynuować podróż bez zatrzymywania się! Belg stracił 3 cale na pierwszym półśrednim.
Craig Breen (Ford) został uwięziony! Irlandczyk już od pierwszego kilometra odcinka specjalnego utknął w ścianie śniegu. Utknął w poprzek drogi kierowca M-Sport stracił 28 cali! Hybryda Forda Pumy odjechała, ale z uszkodzeniami aerodynamicznymi.
W oczekiwaniu na pierwsze części zobaczmy co będzie się działo w WRC2 w SS1. Najlepszy czas uzyskał Jari Huttunen (Ford), wyprzedzając Ole Christiana Veiby'ego (Volkswagen) o 1″1. Andreas Mikkelsen (Skoda) jest trzeci z wynikiem 3″2.
Pierwszy fragment tego odcinka specjalnego jest dziełem Kalle Rovanperä. Za Finnem podąża dron wyposażony w kamerę, co jest innowacją niespotykaną wcześniej w telewizji na żywo z WRC.
Oto tymczasowy ranking:
Spotykamy się ponownie podczas drugiego odcinka specjalnego dnia, który jest jednocześnie najdłuższym w szwedzkich zawodach: 27,81 km!
Aby przeczytać także
Światowe wyzwanie GT
Brands Hatch – Wyścig 2: Lucas Auer i Maro Engel dominują na czele 0
MotoGP