Rajd Finlandii 2018
Sébastien Ogier (M-Sport) wykorzystał super odcinek specjalny kończący pierwszy etap Rajdu Finlandii i zdobył swoje pierwsze zadrapanie w tej imprezie. Pięciokrotny mistrz WRC pokonał trasę Harju o długości 2,31 km w czasie 1:48, 7 dziesiąte przed Thierrym Neuvillem (Hyundai) i Ottem Tänakiem (Toyota), którzy wyprzedzili Madsa Ostberga (Citroën) o 2 km. Norweg obawiał się, że napotka problem z ciśnieniem paliwa podobny do tego, który miał miejsce w C1 WRC jego kolegi z drużyny Craiga Breena i Khalida Al Qassimi. Hyundaie Haydena Paddona i Andreasa Mikkelsena oraz Yaris WRC wyprzedziły nieco ponad sekundę. Elfyn Evans (M-Sport) jest ostatnią sklasyfikowaną, niecałe 5 sekundy od referencji.
Teemu Suninen (M-Sport) stracił na krótkim dystansie około dziesięciu sekund po utracie hamulców.
Ott Tänak kończy pierwszy etap Rajdu Finlandii prawie 6 sekund przed Madsem Ostbergiem. Jari-Matti Latvala pozostaje na tymczasowym podium przed Haydenem Paddonem, który ma teraz około dziesięciu sekund przewagi nad Teemu Suninenem. Sébastien Ogier zajmuje 6. miejsce ze stratą 2 sekund do kolegi z drużyny Elfyna Evansa, który ma 3 dziesiąte przewagi nad Esapekką Lappi. Craig Breen pozostaje 9., ale ma zaledwie 23 sekundy przewagi nad Thierrym Neuvillem.
Kalle Rovanperä (Skoda), wciąż najszybszy w WRC 2, pozostaje pod kontrolą kategorii, w której czołowa trójka jest zmonopolizowana przez Finów, a Eerik Pietarinen (Skoda) ma 32 sekundy, a Jari Huttunen ma prawie minutę tuż przed Ole Christianem Veibym (Skoda). ).
Tänak poniósł porażkę zaledwie 2 dziesiąte sekundy za Ogierem, który wygrał swój pierwszy odcinek specjalny podczas Rajdu Finlandii 2018. Lider ma teraz 5″8 przewagi nad Ostbergiem. „Warunki nie były zbyt sprzyjające i musieliśmy ciężko pracować, aby być tu, gdzie jesteśmy. Wiemy, że nie będzie to łatwe. »
SS11 „Zrobiliśmy wszystko, co mogliśmy, ale zajęcie drugiego miejsca nie było łatwe. Szczerze mówiąc, to najbardziej suchy Rajd Finlandii, jaki kiedykolwiek widziałem, więc było ciężko. Czapki z głów przed Ottem i Toyotą: byli dzisiaj nietykalni, startując tuż za nami”.
— Sebastien Ogier (@SebOgier) 27 lipca 2018
Ostberg zadowala się siódmym razem, 7″1 za Ogierem. Kierowca Citroëna pozostaje w walce o prowadzenie w wyścigu z Tänakiem. „Martwiłem się, że spotka mnie to samo (problem z ciśnieniem paliwa w Citroënach Al Qassimi i Breen), ale wszystko poszło dobrze. »
Latvala wyrównuje czas Mikkelsena i Lappiego o 1″4 straty. Kierowca Toyoty pozostaje na 3. miejscu. "To był wspaniały dzień. Jutro będziemy mieli dobrą pozycję na drodze. Pozostaję skupiony. »
Paddon ustanawia trzeci czas, 3” za Ogierem i ma teraz około dziesięciu sekund do Suninena po problemach z hamulcami, na które natrafił kierowca M-Sport.
Suninen miał trudności w tym SS i stracił około dziesięciu sekund do swojego kolegi z drużyny Ogiera. „Straciłem hamulce. Nacisnąłem i nic się nie stało. W końcu było to skomplikowane. » Pięciokrotny mistrz WRC traci niecałe 13 sekund do lokalnego kierowcy.
Ogier wyprzedza Neuville'a o 2 dziesiąte sekundy. „Będę miał lepszą pozycję na szosie, ponieważ start z drugiej pozycji nie jest łatwy. »
Pietarinen jest najbliżej Rovanperä ze stratą 4 dziesiątych. Jest głównym przeciwnikiem lidera WRC 2 ze stratą 32 sekund.
Rovanperä ponownie wyznacza tempo w WRC 2, mając 2 s przewagi nad Veiby. 17-letnia lokalna gwiazda ma około pół minuty przewagi.
Huttunen traci 8 dziesiątych do Veiby'ego i utrzymuje 3. miejsce w WRC 2 z 5-calową przewagą nad kierowcą Skody. „Nie było łatwo, nawet jeśli dzisiejszego popołudnia wszystko było lepsze. »
Veiby ustanawia piąty czas na swojej Fabii R5, 5″4 za Evansem. Kierowca Skody zakończył dzień na 3 hamulcach. Norweg traci kilka sekund do czołowej trójki WRC 3.
Evans zajmuje od tymczasowego zera 1″7 miejsce. Kierowca M-Sportu gra tuż za swoim kolegą z drużyny Ogierem.
Lappi jest najbliżej Neuville, 1″2 z tyłu. Kierowca Toyoty walczy z Evansem o 7. miejsce, ale Breen nie martwi się już o niego po problemach z ciśnieniem paliwa w Citroënie. „Czas nie jest zbyt dobry. Popełniłem błąd na tym etapie. Dziś po południu udało mi się zwiększyć tempo, mimo że oblał mnie zimny pot. »
W klasyfikacji generalnej Breen utrzymuje 23-sekundową przewagę nad Neuville. „Miałem też problem z ciśnieniem paliwa. Mamy odpowiednie paliwo w zbiorniku, to nie problem. » Irlandczyk nadal stracił 27 sekund w super odcinku specjalnym.
Al Qassimi dobiegł do mety z 2-minutowym opóźnieniem.
Breen mógł utrzymać dziewiątą pozycję, ponieważ miał ponad 9-letnią przewagę nad Neuville. Kierowca Citroëna mógł wrócić do wysokiego tempa.
Breen również ma problemy ze swoim C3 WRC! Na ostatnim kursie tego dnia Irlandczyk jechał ze zmniejszoną prędkością. To może wyglądać na problem z paliwem!
Breen wyrusza, podczas gdy jego kolega z drużyny jest jeszcze w odcinku specjalnym.
Al Qassimi zatrzymał się w super odcinku specjalnym. Kierowca Citroëna zajął 20. pozycję. Wyszedł na chwilę, po czym ponownie się zatrzymał i podjął spacer w zmniejszonym tempie. Brakuje lewej tylnej szyby.
Aby przeczytać także
Akademia F1