/*–>*/
Start 24-godzinnego wyścigu Le Mans nastąpi o godzinie 15:XNUMX. Wyścig będzie transmitowany na żywo za pomocą naszego tekstu na żywo.
/*–>*/
Scott Dixon pozbawił AF Corse najlepszego czasu w GTE Pro, pokonując okrążenie w Fordzie GT z numerem 3 w czasie 50'533"69, przed Ferrari z numerami 51, 52 i 71. Samochód z numerem 68 z Bourdais-Müller-Hand znalazł się w pierwszej piątce w tej kategorii, wyprzedzając pierwsze Porsche, numer 5 z Pilet-Tandy-Bamber. W GTE Am najszybsze było Ferrari Keating Motorsports z Keating-Bleekemolen-Stolz.
/*–>*/
Felipe Nasr podniósł Dallarę P217 Cetilara Villorby Corse na czwarte miejsce w kategorii na koniec sesji, za G-Drive Racing Oreca 07 z numerem 26 z Rusinov-Pizzitola-Vergne. Włoskiemu zespołowi udało się naprawić uszkodzony LM P2 w ubiegły czwartek, gdy Giorgio Sernagiotto wypadł z toru. Ten ostatni wrócił na tor od początku rozgrzewki.
/*–>*/
W LM P2 najlepszy czas uzyskał Jackie Chan DC Racing Ligier JS P217 z numerem 34, zawodnik Taylor-Ledogar-Heinemeier Hansson, uzyskując czas 3'29"486, wyprzedzając LM PXNUMX o kilka dziesiątych.Alpine A470, na którym Nicolas Lapierre ustanowił najlepszy czas samochodu na koniec sesji.
/*–>*/
Toyoty narzuciły solidne tempo podczas rozgrzewki przed 86. edycją 24-godzinnego wyścigu Le Mans rozgrywanego pod słonecznym niebem. Kamui Kobayashi ustanowił najlepszy czas sesji z czasem 3:18 za kierownicą TS687 Hybrid z numerem 050, wyprzedzając o dwie dziesiąte siostrzany samochód Kazukiego Nakajimy i Sébastiena Buemiego.
Ben Hanley był najszybszy wśród kierowców LM P1 Non-Hybrid, plasując Dragonspeed BR1 ponad cztery sekundy za benchmarkiem. Godziny otwarcia toru nr 10 zostały odwołane z powodu nadmiernej prędkości w boksach.
Kobayashi poprawił swój najlepszy czas na koniec sesji, pokonując okrążenie z czasem 3'18"687, 2 dziesiąte sekundy przed siostrzanym samochodem z numerem 8.
Guibbert uzyskał czas 3'30"9 i umieścił motocykl nr 40 G-Drive Oreca na 4. miejscu w LM P2.
Kobayashi wrócił za kierownicę Toyoty nr 7 na ostatnie minuty tej sesji, podczas gdy Toyota nr 8 spoczywała w skrzyni.
Dla Dragonspeed BR1 cofnięto czasy pierwszego okrążenia z powodu nadmiernej prędkości w alei serwisowej. Numer 10 zajmuje obecnie 11. miejsce w klasyfikacji generalnej.
Nie oczekuje się, że Alonso weźmie udział w sesji, ponieważ Asturyjczyk przystąpi do testów bez kombinezonu.
Bird plasuje Ferrari z numerem 71 na 3. miejscu z czasem 3’51″0. Na pierwszych miejscach w tabeli AF Corse uplasowały się trzy samochody.
Buemi właśnie poprawił najlepszy czas sesji, uzyskując czas 3'18"949 w Toyocie nr 8. To wynik o 57 tysięcznych lepszy od numeru 7, który wciąż znajduje się w boksie.
Klasyfikacja GTE Pro jest obecnie zdominowana przez dwa Ferrari i dwa Fordy GT. Dixon z numerem 69 uplasował się na 3. miejscu w swojej kategorii z czasem 3’51”6 przed numerem 68 powierzonym Müllerowi.
Pierwsze Porsche zajmuje 4. miejsce w GTE Pro. To jest numer 94, w którym Dumas właśnie rozpoczął swoją przygodę.
Lopez wrócił do boksów po ustanowieniu najlepszego czasu na dwóch ostatnich odcinkach. Toyota nr 7 wróciła do garażu.
Jani właśnie ukończył okrążenie z czasem 3’23”4 i tym samym plasuje Rebellion nr 1 pomiędzy dwoma SMP Racing BR1.
W GTE Am liderem w tej kategorii jest obecnie Keating Motorsports Ferrari z czasem 3:54”7. Stolz za kierownicą.
Lopez poprawił najlepszy czas sesji, osiągając czas 3:19 w Toyocie nr 006.
Czasy ewoluowały w LM P2. Obecnie to 34. liger Jackie Chan DC Racing prowadzony przez Ricky'ego Taylora obejmuje prowadzenie w kategorii z okrążeniem ukończonym z czasem 3'29"4 przed Oreca G-Drive z Vergne, który traci 8 dziesiątych.
Toyota nr 8 awansowała na drugie miejsce, 7 dziesiątych za pierwszym modelem TS050 Hybrid. Buemi za kierownicą.
Aby przeczytać także
Akademia F1