Jakie są Twoje cele na rok 2019?
Trudno je ocenić. Muszę się z tym pogodzić Renault aby je ustalić, gdyż umowa została podpisana bardzo niedawno. Dołączenie do Arden to wybór, który został przyspieszony poprzez ich techniczne powiązanie z HWA. Przychodzę jako debiutant, a niektórzy będą mieli za sobą trzy, cztery, a nawet pięć sezonów. Wolę poczekać na zimowe testy, żeby mieć pierwszy pomysł. Nigdy też nie współpracowałem z Ardenem, ponieważ moje testy w Abu Zabi odbywały się w MP Motorsport.
Dwie wspaniałe wiadomości dzisiaj! Po pierwsze, oficjalnie dołączam do @RenaultF1Team Akademia! I będę się ścigał @ FIA_F2 w tym sezonie z @ArdenMotorsport ! Obie te wiadomości to świetny krok w mojej karierze, już ciężko pracuję, aby być gotowym na start sezonu! # AH2019 pic.twitter.com/JODfSNP9QE
— Anthoine Hubert (@AnthoineH) 23 stycznia 2019
Wyjaśniłeś swój tytuł GP3 swoją regularnością. Czy to nadal będzie główny klucz? F2 ?
Bez względu na dyscyplinę, najważniejsze jest zdobycie mistrzostwa. Jednak w zeszłym roku kontekst był zupełnie inny. Znałem samochód, kategorię i ścigałem się w najlepszym zespole (ART GP). Wiedziałem, jak podejść do zwycięstwa. Dziś niewiadomych jest dużo więcej.
Program Renault co roku przyciąga nowych kierowców. Czy to forma nacisku?
W 2018 roku absolutnie musiałem wygrać, w przeciwnym razie odpadłbym. Jeśli nie osiągnę celów wyznaczonych w porozumieniu z Renault, będzie to oznaczać, że nie osiągnęłem odpowiedniego poziomu F1. Zrobię wszystko, aby w przyszłości pozostać w programie.
Czy dołączenie do Ardena, który nie osiągnął dobrych wyników w 2018 roku, jest niepokojące?
Do dołączenia do nich zainspirowała mnie ich współpraca z HWA. Arden zrestrukturyzował się, zachowując najlepsze elementy. Prawdą jest, że Arden w zeszłym roku w ogóle nie był w czołówce (9. na 10 drużyn); to właśnie sprawia wyznaczanie celów jest jeszcze trudniejsze. Z pewnością dwóch ostatnich mistrzów F2 było debiutantami, z tym wyjątkiem, że zaczynali w zespołach wysokiego szczebla (Prema i ART GP). Arden jest w stanie osiągnąć lepsze wyniki niż ostatnie wyniki dzięki swojemu doświadczeniu jednomiejscowy, jest co poprawiać.
Jak będzie wyglądać współpraca z HWA?
Będzie to współpraca techniczna. Ich dziedzina inżynierii jest dość zaawansowana, ponieważ DTM to jedna z najtrudniejszych dyscyplin po F1. W tej chwili wszystkie operacje mają siedzibę w Anglii, w Arden.
Jak ważne jest występowanie przed menadżerami zespołów F1?
Jeśli chcesz uzyskać dostęp do F1, konieczne jest, aby być w F2. Szefowie oglądają wszystkie wyścigi, podczas gdy w przypadku GP3 niekoniecznie tak było. To także miłe dla Renault, ponieważ mogą zobaczyć moje osiągi w czasie rzeczywistym, nie będą tylko patrzeć na tabelę wyników i zastanawiać się, jak przebiegł wyścig.
F2 powinna wywołać większą presję niż w poprzednich latach…
Tak, to pewne. Będę w centrum uwagi, ale niezależnie od kategorii, zawsze towarzyszy nam stres. Gdy tylko wsiądziesz za kierownicę, to ostatnia rzecz, o której myślę.
Czy F2 był oczywistym wyborem? po tytule GP3 ?
Nie, oczywiście wymagane budżety są bardzo wysokie. W mojej głowie nie było innego rozwiązania niż przejście do F2 po zdobyciu tytułu w GP3. Bałem się jednak, że mi się nie uda, nie było łatwo zebrać budżet i znaleźć ekipę, która by mnie przyjęła. W tym roku jest sporo szkoleń wymagających kierowcy, którego określiłbym jako „płatnego” i doświadczonego członka zespołu. Nie pasuję do żadnego z tych dwóch pudełek.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)