Kamui Kobayashi

1. Kim jest Kamui Kobayashi?

Kamui Kobayashi to japoński pilot urodzony 13 września 1986 w Amagasaki w prefekturze Hyogo. Obecnie startuje w Długodystansowych Mistrzostwach Świata (WEC) z zespołem Toyota Gazoo Racing.

Kamui Kobayashi z Toyota Gazoo Racing w 24-godzinnym wyścigu Le Mans

Kamui Kobayashi z Toyota Gazoo Racing w 24-godzinnym wyścigu Le Mans. Kamui Kobayashi z Toyota Gazoo Racing w 24-godzinnym wyścigu Le Mans © DPPI

2. Podróż Kamui Kobayashiego w Formule 1

W tym samym roku Kamui Kobayashi zadebiutuje w Formule 1. Toyota wzywa japońskiego kierowcę, aby podczas Grand Prix Japonii 2009 zastąpił Timo Glocka, który był chory i miał wypadek w kwalifikacjach. sesji treningowych Kamui Kobayashi nie może rozpocząć wyścigu. Musi zatem poczekać, aż kolejny wyścig w Brazylii zabłyśnie w Formule 1. Zakwalifikowany na 13. pozycji Japończyk dotrzymuje kroku Kazuki Nakajima i odpiera ataki Jensona Buttona. Brytyjczyk będzie twierdził, że kierowca Toyoty jest całkowicie szalony i bardzo agresywny. Cechy, które będą mu towarzyszyć przez całą karierę. Kamui Kobayashi zakończył mistrzostwa na 18. miejscu po zdobyciu trzech punktów w Abu Zabi.

Po wycofaniu się Toyoty z Formuły 1 na trzy sezony dołączył do zespołu BMW Sauber. Przez pierwszy rok Japończyk gra u boku Pedro de la Rosa. Niezawodność jego samochodu nie pozwala mu konkurować z 5 wycofanymi zawodnikami w pierwszych 6 Grand Prix. Podczas Grand Prix Turcji Japończyk zdobył swój pierwszy punkt w sezonie, ale swój najlepszy występ w sezonie osiągnął na Silverstone. Grand Prix Wielkiej Brytanii 2010 japoński kierowca zajął 6. miejsce, przed Sebastianem Vettelem i Michaelem Schumacherem. Pod koniec swojego pierwszego pełnego sezonu w Formule 1 Japończyk zajął 12. miejsce, wyprzedzając swojego kolegę z drużyny.

Jedyne podium Kamui Kobayashiego w Formule 1 podczas Grand Prix Japonii 2020 na torze Suzuka.

Jedyne podium Kamui Kobayashiego w Formule 1 podczas Grand Prix Japonii 2020 na torze Suzuka. ©DPPI

Podczas swojego drugiego sezonu w Sauberze ma u swojego boku Sergio Péreza. Japończycy rozpoczęli dobrą serię wyników, zdobywając 6 punktów z rzędu. Podczas Grand Prix Monako Kamui Kobayashi uzyskał swój najlepszy wynik w karierze, zajmując 5. miejsce. Japończyk miał nadzieję osiągnąć dobry występ przed własną publicznością, ale zadziałał system zapobiegający przeciągnięciu samochodu i pod koniec pierwszego okrążenia spadł z 7. miejsca na starcie na 12. miejsce. Podobnie jak w 2010 roku Japończycy zajęli 12. pozycję w klasyfikacji kierowców.

Kamui Kobayashi będzie musiał poczekać rok, zanim osiągnie najlepszy wynik w swojej karierze w Formule 1. Podczas Grand Prix Japonii 2012 udało mu się zająć 3. miejsce i został trzecim Japończykiem, który stanął na podium w Formule 1. W tym samym roku Japoński kierowca uzyskał także swój pierwszy najlepszy czas w wyścigu z Sauberem podczas Grand Prix Chin. Dzięki nowemu 12. miejscu w klasyfikacji kierowców Kamui Kobayashi nie został zatrzymany przez Saubera i dlatego po raz pierwszy zwrócił się do Endurance.  

Po roku nieobecności Kamui Kobayashi powrócił do Formuły 1 wraz z Caterhamem w 2014 roku. Jednak jego doświadczenie nie poszło zgodnie z planem. Mając źle zaprojektowany i zawodny samochód, Japończykowi nie udało się zdobyć ani punktu, a jego najlepszy wynik ograniczył się do 13. miejsca w Malezji i Monako.

Po bankructwie swojego zespołu japoński kierowca pozostanie w samochodach jednomiejscowych, ale zwróci się ku mistrzostwom Super Formuły. Związany przez dwa sezony z Team LeMans, w 2015 roku trzy razy stawał na podium, a ostatecznie zajął 5. miejsce. Jego drugi sezon jest bardziej skomplikowany i ma tylko 1 punkt na koncie. Następnie Kamui Kobayashi zdecydował się dołączyć do KC Motorgroup i co roku brał udział w określonych rundach kalendarza Super Formula.

3. Kurs wytrzymałościowy Kamui Kobayashiego

Kamui Kobayashi rozpoczyna zmianę kariery w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA 2013 we włoskim zespole AF Corse w kategorii GTE Pro. W swoim pierwszym sezonie zajął 2. miejsce w 6-godzinnym wyścigu na Silverstone i trzy inne trzecie miejsca w Spa-Francorchamps, Austin i Bahrajnie. Kamui Kobayashi z Olivierem Berettą i Toni Vilander kończy 3-godzinny wyścig Le Mans na 24. pozycji w GTE Pro

Po rocznym pobycie w Caterham w 2015 roku został kierowcą rezerwowym Toyoty Gazoo Racing. Jednak Japończyk będzie musiał poczekać rok, zanim zadebiutuje w LMP1. Przejście na emeryturę Alexandra Wurza pozwala mu dołączyć do Mike'a Conwaya i Stéphane'a Sarrazina za kierownicą Toyoty TS050 Hybrid w Toyota Gazoo Racing. Wybór, który zaprocentuje już w pierwszym sezonie pierwszym zwycięstwem w wyścigach wytrzymałościowych podczas 6-godzinnego wyścigu Fuji w 2016 r. Z pięcioma innymi miejscami na podium Kamui Kobayashi zajmuje 3. miejsce w swoich pierwszych mistrzostwach w wyścigach długodystansowych.

Kamui Kobayashi, zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2021, prowadzony przez Toyotę Gazoo Racing wraz z Mikiem Conwayem i José Marią Lopezem.

Kamui Kobayashi, zwycięzca 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2021, prowadzony przez Toyotę Gazoo Racing wraz z Mikiem Conwayem i José Marią Lopezem. ©DPPI

Kierowca Toyoty Gazoo Racing będzie miał trudny sezon 2017 naznaczony wycofaniem się z 24-godzinnego wyścigu Le Mans po 9 godzinach wyścigów, podczas gdy Toyota nr 7 prowadziła z Japończykiem za sterami. Problem ze sprzęgłem i skrzynią biegów zmusił Toyotę do powrotu do garażu na dobre. Z zaledwie trzema podium trio Toyoty z numerem 3 zakończyło sezon na 7. miejscu.

W następnym sezonie Kamui Kobayashi, Mike Conway i José Maria Lopez zmierzą się z innym trio Toyota Gazoo Racing, w skład którego wchodzą Kazuki Nakajima, Fernando Alonso i Sébastien Buemi. Ze swoim zespołem Japończyk wygra w Fuji i Szanghaju, ale musi zadowolić się drugim miejscem w Spa-Francorchamps, Le Mans i Sebring. Podczas 24-godzinnego wyścigu Le Mans 2019, pomimo najlepszego okrążenia kwalifikacyjnego Japończyka, na koniec imprezy zwyciężyła Toyota z numerem 8.

Trio Toyoty z numerem 7 będzie ostatecznie musiało poczekać do sezonu 2019-2020, aby zdobyć pierwszy tytuł mistrza świata LMP1 w wyścigach długodystansowych w kategorii premier. Sukces, który trzej kierowcy zawdzięczają dwukrotnym zwycięstwom na Silverstone, Spa-Francorchamps i Bahrajnie.

Oprócz zwycięskiego sezonu w wyścigach Endurance Japończycy wyruszają na podbój mistrzostw IMSA. Pochodzący z Amagasaki, biorący udział w 24-godzinnym wyścigu Daytona wraz z Rengerem van der Zande, Jordanem Taylorem i Fernando Alonso, będzie triumfował dwa lata z rzędu za kierownicą Konica Minolta Cadillac. Jego dwa sukcesy pozostają jedynymi w japońskim rekordzie w IMSA.

W 2021 roku wynik 24-godzinnego wyścigu Le Mans będzie korzystniejszy dla kierowców Toyoty nr 7, która po raz pierwszy w 24-godzinnym wyścigu Le Mans zajmie pierwsze miejsce. Na koniec sezonu japoński kierowca obronił tytuł mistrza świata w wyścigach długodystansowych. W 2022 roku Kamui Kobayashi i Toyota Gazoo Racing wybrały stabilność, utrzymując tę ​​samą trójkę kierowców. Ponadto Japończycy i Kazuki Nakajima odziedziczyli stanowiska kierownicze w Toyota Gazoo Racing. Ekspert w zdobywaniu pole position, japoński kierowca nadal jest rekordzistą toru od 2017 roku, uzyskując czas okrążenia 3'14”791.

4. Opinia AUTOhebdo na temat Kamui Kobayashiego

Od 2022 roku Kamui Kobayashi oprócz kapelusza kierowcy został także szefem zespołu Toyota Gazoo Racing. Ta nowa odpowiedzialność wyraźnie pokazuje jego znaczenie w japońskim zespole i potwierdza, że ​​jest mocnym człowiekiem Toyoty nr 7.

Japończykowi, prawdziwemu ekspertowi w kwalifikacjach, często udaje się ustawić swój zespół na właściwej pozycji do zwycięstwa. Jednak podobnie jak komentarze Jensona Buttona na temat Formuły 1, agresywność i szaleństwo Japończyka mogą miejscami zrujnować jego wyścigi, a także wyścigi konkurencji.

5. Dowiedz się więcej o Kamui Kobayashim

Kamui Kobayashi
Kamui Kobayashi
Pays jp.png
Stabilny Toyota
wiek 13 września 1986 (37 lat)

powiązane badania

Sébastien Buemi
Sébastien Buemi
Pays ch.png
Stabilny Toyota
Brendon Hartley
Brendon Hartley
Pays nz.png
Stabilny Toyota
Jose Marii Lopeza
Jose Marii Lopeza
Pays Srebrzyk
Stabilny Toyota

Kierowcy swojego pokolenia

Lewis Hamilton
Lewis Hamilton
Pays gb.png
Stabilny Mercedes
Sébastien Buemi
Sébastien Buemi
Pays ch.png
Stabilny Toyota
Mikołaj Lapierre
Mikołaj Lapierre
Pays Flaga_Francji.svg
Stabilny Alpine
Niel Jani
Niel Jani
Pays ch.png
Stabilny Porsche
Jose Marii Lopeza
Jose Marii Lopeza
Pays Srebrzyk
Stabilny Toyota

Listy utworów