24 godziny Le Mans 2021
To koniec tych pierwszych darmowych praktyk. Relację z sesji znajdziesz na naszej stronie i do zobaczenia wieczorem o 19:00, wciąż na AUTOhebdo, na kwalifikacjach!
Flaga z szachownicą oznacza koniec pierwszej bezpłatnej sesji treningowej, podczas której zespoły nie wahały się wysłać swoich kierowców na tor. Po trzech godzinach jazdy zestawienie czasu pracy dominuje Toyota z numerem 7. Z okrążeniem 3'29″309 wyprzedza konkurencjęAlpine A480 i drugi GR010 japońskiego producenta o niecałą dziesiątą. Jako pierwszy w LMP2, Oreca 07 z numerem 22 należący do United Autosport zajął w sumie 4. miejsce, ze stratą nieco ponad dziesiątą do lidera. W GTE Pro Ferrari nr 52 wyprzedziło Corvettę nr 64 w ostatniej próbie dzięki okrążeniu Daniela Serry wynoszącemu 3 minuty 50 cali i 123 sekundy. Kontrolując GTE Am od pierwszych okrążeń toru, Porsche nr 56 z Team Project 1 zakończyło pierwsze testy na prowadzeniu. Musisz zejść do piątego rzędu i do Ferrari Kessel Racing nr 5, aby znaleźć jakikolwiek ślad samochodu innego niż Porsche
W GTE Pro coś się dzieje. Pozbawione najlepszego czasu Ferrari nr 52 odzyskuje swoje prawa, gdy macha się flagą w szachownicę. Daniel Serra po raz ostatni dodał gazu, aby wyprzedzić Corvettę nr 64 zaledwie o 4 setne. Porsche 911 oficjalnego zespołu z numerem 91 uplasowało się na 3. miejscu, tracąc ponad 3 dziesiąte sekundy
Koniec neutralizacji i wznowienie sesji. Do pokazania szachownicy pozostało niecałe 8 minut
Podczas gdy sesja odbywa się w kolorze żółtym Full Course, nie należy odnotowywać żadnych zmian w kategoriach. Toyota nr 7 nadal prowadzi w kategorii Hypercar i ogólnie. To samo dotyczy Oreca nr 22 z United Autosports w LMP2, Ferrari 488 nr 52 z AF Corse w GTE Pro i Porsche 911 RSR nr 56 z Team Project 1 w GTE Am
Pełny kurs żółty kwadrans od szachownicy. Piloci proszeni są o zmniejszenie tempa
Po raz pierwszy w ciągu całego dnia pierwsze miejsce w sesji zajęła Toyota nr 7. Za kierownicą GR010 Kamui Kobayashi ukradł najlepszy wynik Alpine. 3'29″309, który przejmuje odniesienie czasowe do kwadransa od końca
Do pierwszej bezpłatnej sesji treningowej pozostało już tylko 30 minut jazdy w Le Mans!
Wznowienie sesji. Po oczyszczeniu zakrętu Tertre Rouge stajnie będą mogły wznowić rozpoczęte prace
« Planuj, działaj, ucz się, ulepszaj » – to motto Glickenhaus, który stopniowo odkrywa Le Mans. Zespół amerykański ciężko pracuje podczas pierwszej sesji treningowej w tym tygodniu. Pomiędzy nimi agenty 007 przejechały już 44 okrążenia
Planuj, rób, ucz się/udoskonalaj, powtarzaj. Każde okrążenie, każdy boks, każdy zakręt. Przetwarzanie milionów punktów danych. Znajdowanie wzorców i anomalii. Stale się doskonalimy. Kontrola trakcji/ABS, konfiguracja na Le Mans, opony, pit stopy….. pic.twitter.com/FW9I8mI1si
— Glickenhaus_eu (@Glickenhaus_eu) 18 sierpnia 2021 r.
Z bliska w Tertre Rouge! 🤳# LeMans24 #GoHyper #ToyotaGAZOORWyścig @FIAWEC @ 24hoursoflemans pic.twitter.com/6wFgJkpZRX
— TOYOTA GAZOO Racing WEC (@TGR_WEC) 18 sierpnia 2021 r.
Wyświetlono nową czerwoną flagę przy podwójnym zjeździe z toru na rogu Tertre Rouge. Jota nr 38 i Ferrari Cetilar Racing nr 47 dotknęły się, kończąc wyścig na szutrze. Sesja zostaje przerwana
Pod koniec drugiej godziny jazdy w Sarthe – tak Alpine kto prowadzi taniec. Za kierownicą A480 André Negrão pobił rekord Toyoty o jedną tysięczną dzięki czasowi 3'29'395. Pierwszą trójkę uzupełnia LMP3, a nie Hypercar. Jest to numer 2 United Autosport, który podąża za dwoma czołowymi końmi, tracąc niecałe 22 setnych. W GTE Pro Ferrari monopolizuje pierwsze dwa miejsca z numerem 5 przed numerem 52 nieco ponad jedną dziesiątą. W Am Porsche 51 nr 911 z Team Project 56 pozostaje na prowadzeniu z okrążeniem 1'3″50.
Alpine budzi się. André Negrão pokonuje A480 na szczycie klasyfikacji generalnej z czasem 3'29″395, jedną tysięczną szybciej niż Toyota nr 8
W LMP2 United Autosports pozostaje na szczycie hierarchii dzięki 22. miejscu w trio Hansen-Scherer-Albuquerque. Z wynikiem 3'29″441 jest jedynym samochodem w kategorii poniżej 3'30. Podąża za Aurusem 01 nr 26 z G-Drive i Oreca 07 nr 41 z Team WRT
Bez większego opóźnienia numer 52 reaguje na swoją siostrę, numer 51, w GTE Pro. Za kierownicą kolejnego Ferrari 488 z AF Corse Sam Bird kradnie najlepszy czas Alessandro Pier Guidi dzięki czasowi 3'50″614
W GTE Pro coś się dzieje. Na szczycie tabeli monopolizuje już Porsche 911 z numerem 79, ale Ferrari 488 z numerem 51 firmy AF Corse. Włoski uchwyt posiada obecnie najlepszą referencję w swojej kategorii: 3'30″777. Pierwszą trójkę uzupełnia 911 oficjalnego zespołu Porsche
Glickenhaus 007 nr 709 pojawia się w pierwszej trójce. Trzeci tymczasowy czas Richarda Westbrooka, który połknął 3 kilometrów asfaltu w czasie 13'3″30, 216 dziesiątych za Toyotą nr 8
Krótka przerwa po żółtej fladze, ale sesja wznawia swój bieg
Koniec pierwszej godziny jazdy w Le Mans. Toyota nr 8 chwilowo kontroluje wyścig, osiągając czas 3'29″396. W LMP2 Oreca 07 nr 22 z United Autosports dominuje w działaniach wojennych i zajmuje w klasyfikacji generalnej 2. miejsce z czasem 2'29″441. W GTE Pro i GTE AM, odpowiednio Porsche 911 RSR nr 79 WeatherTech Racing (3'50"884) i nr 56 Team Project 1 (3'50"193) zwyciężyły w swojej kategorii.