Rajd Turcji 2019
Druga pętla rozpocznie się o 12:43.
Podwójny cios dla Esapekki Lappi (Citroën) na tym SS10, z najlepszym czasem i przede wszystkim stratą do 10 cali w stosunku do Sébastiena Ogiera, który dziś rano wrócił do 1 cala od swojego fińskiego kolegi z drużyny.
Na koniec pierwszej pętli Lappi ma 10 cali przewagi nad Ogierem, reszta peletonu wciąż przekracza minutę, a Andreas Mikkelsen (Hyundai) uzyskał czas 1:08″1. Norweg wykorzystał SS10 i zwiększył przewagę nad Teemu Suninenem (M-Sport Ford) do 12″6.
Dani Sordo (Hyundai) podąża za Lappim z czasem 2" 10, a teraz wyprzedza Jari-Mattiego Latvalę (Toyota), który wykorzystał spin Krisa Meeke i wyprzedził Brytyjczyka z Toyoty i zajął 9. miejsce.
Thierry Neuville (Hyundai) i Pontus Tidemand (M-Sport Ford) uzupełniają rankingi WRC.
W WRC 2 Pro Kalle Rovanperä (Skoda Fabia R5 Evo) ustanowił najlepszy czas w serii SS po wczorajszym ponownym uruchomieniu wyścigu po przejściu na emeryturę. Jan Kopecky (Skoda Fabia R5 Evo) pozostaje jednak solidnym liderem w swojej kategorii, wyprzedzając Gusa Greensmitha (Ford Fiesta R1) o ponad 10'5 cali.
Kajetan Kajetanowicz (Skoda Fabia R5) nadal dominuje w WRC 2.
„Poranek przebiegł bez problemów” – analizuje Lappi. Tempo było stałe. Na pierwszym OS-ie w ogóle nie mogłem dorównać Sebowi, a on bardzo dobrze używał opon. To oczywiście utwierdza nas w przekonaniu, że podążamy właściwą drogą na ziemi.
Niestety mamy dużo pracy na asfalcie, ale na szutrze jest dobrze. »
Esapekka Lappi (Citroën) ustanowił najlepszy czas tej SS10 z wynikami 7'16″7, 3″8 przed Neuville, ale przede wszystkim 7″8 przed Sébastienem Ogierem. Fin odzyskuje trochę powietrza w stosunku do kolegi z zespołu Citroëna, uzyskując ogólną przewagę 10 cali.
Interesujący punkt widzenia Thierry'ego Neuville'a na temat elementu regulaminu: „Nie wiem, dlaczego wczoraj mieliśmy czterominutową przerwę, a dzisiaj mamy trzy minuty. Oczywiście takie rzeczy się zdarzają i mamy szczęście, że następuje to powoli. »
Lappi ma 5 cali przewagi nad Ogierem w pierwszej części! Fin mógł jeszcze przed południową przerwą powiększyć przewagę nad kolegą z Citroëna.
Sébastien Ogier (Citroën) w tym SS nie podjął żadnego ryzyka. 4″ straty dla Francuza na Thierrym Neuville (Hyundai).
Thierry Neuville uzyskał najlepszy czas 7'20″5, 0″3 przed Andreasem Mikkelsenem.
Mikkelsen wspomina swój poranek: „Prędkość była dobra, z wyjątkiem korkociągu, w którym straciłem pięć sekund. Szczerze mówiąc, było idealnie. Czujemy się dobrze w samochodzie. »
5″4 straty dla Teemu Suninena (M-Sport Ford) na Andreasie Mikkelsenie. To jest trzeci czas tymczasowy. Mikkelsen w walce o podium zwiększa przewagę nad Suninenem do 3″12 punktów.
Dani Sordo wskazuje, że uszkodził jedną z dwóch średnich opon, które założył dziś rano na OS 9, w związku z czym nie mógł jej użyć w tym OS.
Mikkelsen jako pierwszy pokonał Latvalę w tym odcinku specjalnym. 3″6 lepsze dla kierowcy Hyundaia.
Dani Sordo (Hyundai) umieszcza swoje i20 Coupe WRC 8″9 za Latvalą na tym SS10. Hiszpan utrzymuje ogólną przewagę 23″9 nad Finem.
Kris Meeke przyznaje się do poślizgu na początku odcinka specjalnego, stąd średni czas Brytyjczyka z Toyoty.
„Przyczepność była nieco lepsza w środku SS” – przyznał Latvala. Na szybkich odcinkach czucie w samochodzie jest całkiem dobre. W tym jechałem jak Ari Vatanen! Naprawdę agresywnie – nie wiem, czy pogoda dopisze, ale przynajmniej było spektakularnie! »
Meeke traci 17″5 punktów do Latvali, co pozwala Finowi wyprzedzić Meeke w klasyfikacji generalnej o jedną dziesiątą.
Kris Meeke jest ostrożny w tym sektorze, jest wolniejszy niż Latvala, ale także wolniejszy niż Tidemand w pierwszej części.
Brak reakcji ze strony kierowców na przystanku podczas ostatniej porannej SS.
22″7 lepszy dla Latvali w porównaniu z czasem Tidemanda. Czasy powinny logicznie się poprawiać w miarę postępu wydarzenia specjalnego.
Tidemand kończy pierwszą pętlę w czasie 7'47″1