W Cape Town odbędzie się najbliższy finał w historii World RX pomiędzy braćmi Hansen i Bakkerudem

Timmy'ego Hansena, Andreasa Bakkeruda i Kevina Hansena dzieli zaledwie osiem punktów przed finałem sezonu World RX 2019 w Killarney. Bohaterowie opowiadają o swoich wrażeniach z sezonu bogatego w wydarzenia i znaczeniu tego finałowego wyścigu.

opublikowany 07/11/2019 à 17:14

Medhiego Casauranga

0 Zobacz komentarze)

W Cape Town odbędzie się najbliższy finał w historii World RX pomiędzy braćmi Hansen i Bakkerudem

Choćby mistrzostwa świata rallycross (World RX) powstał w 2014 roku, na uwagę zasługuje niewielka różnica pomiędzy czołową trójką w klasyfikacji generalnej przed ostatnim spotkaniem w Kapsztadzie (RPA, 3-9 listopada). 

Autor czterech zwycięstw w 2019 roku, Timmy Hansen (Peugeot) ma tylko niewielką przewagę punktową nad Andreasem Bakkerudem (Audi, 2 zwycięstwa). Temu ostatniemu zagraża także młodszy brat rodziny Hansenów, Kevin (Peugeot), który traci do lidera zaledwie 8 punktów.

Takie statystyki sprawiają, że Timmy Hansen tak twierdzi „Rok 2019 to (jego) najlepszy rok w Rallycrossie, nawet jeśli było wiele wzlotów i upadków. Rozpocząłem kampanię po wielkiej katastrofie w Abu Zabi » wspomina Szwed i uderzenie boczne spowodowane przez… Andreasa Bakkeruda.

 

 

Podczas tej inauguracyjnej rundy Norweg został obniżony przez sędziów, a Timmy Hansen wycofał się po obserwacji uszkodzeń swojego 208 WRX.

„Oczywiście w Kapsztadzie muszę znowu wygrać, kontynuuje starszy brat Hansena. Mistrzostwa są tak blisko, że myślę, że lepiej skupić się na wynikach. Muszę jednak zachować rozsądek i nie podejmować niepotrzebnego ryzyka. »

27 lat, Timmy Hansen już dwukrotnie był bliski koronacji, w 2013 r., kiedy mistrzostwa zatrzymały się na poziomie europejskim (3. miejsce w pierwszym pełnym sezonie), i drugie miejsce w 2015 r. 

Jego bezpośredni rywal, Andreas Bakkerud, również w ostatnich latach okrążał czołową nagrodę (nadal w pierwszej 6 od 2013 r.). „Myślę, że walka zakończy się dopiero po przekroczeniu linii mety”, wyjaśnia ten, który nadal był w Lohéac (Ille-et-Vilaine) liderem mistrzostw.

„Widzieliśmy, że Peugeoty były szybkie na torze w Killarney (miejscu finału. Przyp. red.) przez ostatnie dwa sezony, ale wprowadziliśmy pewne zmiany w Audi S1. Jeśli dobrze wystartuję i ograniczę swoje błędy, będę w dobrej formie, aby wygrać. »

 


Jeśli walka na torze jest zacięta, trzej Nordycy szanują się nawzajem. © DPPI / P.Maria

 

Wreszcie trzeci złodziej jest jednocześnie najmłodszy. Mając zaledwie 22 lata, Kevin Hansen nigdy nie był tak blisko tytułu mistrza świata, dzięki świetnej konsekwencji (opuszczenie dwóch finałów w dziewięciu wydarzeniach).

„To najlepszy sezon w moim życiu, on też wierzy. Nie tylko pod względem wyników, ale robię także postępy jako kierowca i lepiej rozumiem, w jaki sposób mogę dać z siebie wszystko.

W 2019 roku nauczyłem się więcej niż przez poprzednie dwa lata w World RX. Nie mam ciśnienia. Jadę tam tylko po to, żeby wygrać, to dla mnie jedyna opcja. »

Bracia Hansen rywalizują w tej samej drużynie, Team Hansen MJP, a Andreas Bakkerud będzie niekwestionowanym liderem kartelu RX. Gra według instrukcji zespołowych może być ważna w Republice Południowej Afryki...

 

 

„Jasne jest, że strategie są kluczowe. Zrobię wszystko, co w mojej mocy, aby nazwisko Hansena znalazło się na trofeum mistrza” ostrzega Kevin Hansen. 

Pomocnik Andreasa Bakkeruda w RX Cartel, Liam Doran, weźmie udział w wyścigu drużynowym. „Mam nadzieję zdjąć z niego trochę presji” – mówi zapalczywy Anglik. Muszę tam być, aby dać Andreasowi chwilę wytchnienia. » Kontakty, powszechne w World RX, mogą być nieco silniejsze w ten weekend…

Medhiego Casauranga

Pasjonat historii sportów motorowych we wszystkich dyscyplinach, nauczyłem się czytać dzięki AUTOhebdo. Przynajmniej tak mówią wszyscy moi rodzice, kiedy widzą moje imię w środku!

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz