Benoît Dupont: „Rallycross będzie się jeszcze bardziej rozwijał”

Menedżer kategorii Off-Road w FIA omawia transformację energetyczną Rallycrossu i pojawienie się nowego promotora World RX.

opublikowany 13/02/2021 à 18:08

Gonzalo Forbes

0 Zobacz komentarze)

Benoît Dupont: „Rallycross będzie się jeszcze bardziej rozwijał”

Jaka jest Twoja rola w FIA?

Moją misją jest zarządzanie sportowymi aspektami Mistrzostw FIA Off-Road. Wiele zmian powinno pojawić się w 2020 roku w Autocrossie, ale odwołanie Mistrzostw Europy opóźniło te wydarzenia i mam nadzieję, że ujrzą one światło dzienne w tym roku. Rozwijam także całą strategię Cross Car wraz z nadejściem nowych Mistrzostw Europy i uruchomieniem Akademii Trofeów (zarezerwowanej dla osób w wieku 13-16 lat). Ideą jest rozwój tej dyscypliny na arenie międzynarodowej. Wreszcie, większość mojej roli skupia się na zarządzaniu mistrzostwami świata i Europy. Rallycross. Byłem dyrektorem sportowym Formuły E i przybyłem do FIA dwa lata temu w celu przygotowania transformacji tej dyscypliny z termicznej na elektryczną do 2022 roku.

Jak odebrałeś nagłe ogłoszenie IMG o zakończeniu swojej roli promotora międzynarodowych mistrzostw Rallycross?

To była niespodzianka. Podobnie jak w przypadku wszystkich trudnych wyzwań, przed którymi możesz stanąć, chcesz zamienić je w szansę. Dlatego staraliśmy się znaleźć nowego partnera, aby zacząć od nowa na zbudowanych fundamentach. Kiedy zespoły IMG zawitały do ​​Rallycrossu, bardzo dobrą pracą udało im się szybko wynieść tę dyscyplinę do rangi mistrzostw świata. Trzeba jednak przyznać, że w ostatnim czasie wraz z wycofywaniem się producentów można było zaobserwować pewną stagnację.

Jak wytłumaczyć ucieczkę producentów w ostatnich latach?

Od jakiegoś czasu wszyscy myśleli o przejściu na napęd elektryczny. Wszyscy zgadzają się, że Rallycross ma idealny format dla pojazdów elektrycznych, ale jego urzeczywistnienie zajęło trochę czasu. Mogliśmy wcześniej przejść na elektryczny układ napędowy, ale nie byliśmy gotowi. Istnieje również kwestia czasu producentów, wszyscy mają swój własny program. Przejście z rallycrossu na napęd elektryczny planowano początkowo na rok 2020. Trzech lub czterech producentów zgodziło się co do zasady, ale nie mogli się zgodzić na to w tym samym czasie. Na przykład, Peugeot wyraził zgodę, ale zarząd zmienił ogólną strategię marki, co niewątpliwie wywołało efekt kuli śnieżnej. Być może nieco wyprzedziliśmy strategię producentów dotyczącą ich rozważań marketingowych dotyczących pojazdów elektrycznych. Dlatego ponownie przemyśleliśmy koncepcję przejścia na napęd elektryczny. Trochę jak w Formuła E, będziemy polegać na prywatnych zespołach będących ekspertami w swojej dziedzinie, aby przyciągnąć producentów, gdy RX1e (nowa nazwa wiodącej kategorii elektrycznego rallycrossu. Przyp. red.) zacznie obowiązywać.

Cały wywiad znajdziesz w AUTOhebdo nr 2298, dostępnym w wersja cyfrowa i w kioskach.

Gonzalo Forbes

Odpowiedzialny za formuły promocji (F2, F3, FRECA, F4...). Niesiony dzięki łasce Franco Colapinto.

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz