Stéphane Peterhansel i Guerlain Chicherit chcieliby mieć szansę na wygranie Dakaru 2010. Niestety kierowcy zespołu X-Raid mają w rękach bardzo kapryśnego X3CC. Od problemów mechanicznych po uszkodzone części i wyłączanie silnika, samochody monachijskiej firmy nie są w stanie nadążyć.
Jednak w czystych osiągach BMW jest obecne. Zespół X-Raid udowodnił to czterema zwycięstwami etapowymi, trzema Peterhanselem i jednym Chicheritem. Jednak brak niezawodności samochodu obciążył wyścig dwóch Francuzów, którzy stracili kilkadziesiąt minut z powodu zepsutego samochodu. Gdy był szefem rallye po czterech etapach trzykrotny zwycięzca Dakaru (samochodem i sześciokrotnie na motocyklu) doznał złamania tylnego wału napędowego i musiał zatrzymać się na dwie godziny, tracąc wszelkie szanse na wygranie rajdu. „ Osobiście nigdy nie uszkodziłem takiej części– skomentował „Piotr”. TO Dakar przygotowany jest przez cały rok. Czuliśmy się dobrze. Samochód jechał dobrze. I ten kawałek się poddał! »
Kilka dni później to Guerlain Chicherit, prowadzący ósmy etap Dakaru, napotkał problemy, co wywołało nawet dosadną i niezbyt „korporacyjną” reakcję. „ Zaczynam tracić cierpliwość– oznajmił Francuz, ofiara wypadku samochodowego, która nie chce już jechać do przodu. Minęło 5 dni odkąd powiedziano mi, że problem został rozwiązany, że usterka została znaleziona i faktycznie nie! » Chichéritowi nie oszczędzono problemów, ponieważ w ten czwartek stracił ponad 1:30? po doświadczeniu złamania wahacza.
Również w ten czwartek Stéphane Peterhansel również zauważył, że jego BMW miało kaprysy, gdy zbliżał się koniec wyścigu specjalnego, podobnie jak jego kolega z drużyny pięć dni wcześniej. „ 30 km przed metą odcinka specjalnego mieliśmy problemy z silnikiem. Skończyliśmy z prędkością 30 km/h, co kosztowało nas czas. »
W efekcie w klasyfikacji generalnej niepowodzenia załóg ekipy X-Raid zepchnęły ją daleko od czołówki wyścigu. Jeśli oba BMW zajmują czwarte i piąte miejsce, Stéphane Peterhansel jest opóźniony o ponad godzinę Carlos Sainz, Nasser Al-Attiyah i Mark Miller, a Guerlain Chicherit traci do pierwszego miejsca cztery godziny. Pojedynek BMW z Volkswagenem w dużej mierze obrócił się na korzyść VW, który na dwa dni przed metą Dakaru 2010 zajmuje trzy pierwsze miejsca w klasyfikacji generalnej. Nasser Al-Attiyah, kierowca VW, który wciąż ma szanse na zwycięstwo , twierdził, że nie da się wygrać Dakaru BMW. Dokonał właściwego wyboru.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)