DAKAR 2012: Ulubiony Peterhansel

Wraz z wycofaniem oficjalnego VW Touarega kandydatów do zwycięstwa w 33. edycji rajdu wydaje się być wielu. Ale przede wszystkim przewidywania faworyzują Stéphane’a Peterhansela. Będzie dążył do swojego 10. zwycięstwa w Dakarze.

opublikowany 08/11/2011 à 15:12

Artykuł wstępny

0 Zobacz komentarze)

DAKAR 2012: Ulubiony Peterhansel

W tym roku Dakar po raz kolejny był pełen uczestników. Nawet do tego stopnia, że ​​organizatorzy musieli „zablokować kasy” na kilka tygodni przed planowanym zamknięciem zapisów. W sumie na starcie w Mar Del Plata stanie 465 pojazdów (w tym 171 samochodów). Oznacza to wzrost o 15% w porównaniu do poprzedniej edycji i 24% pierwszych startów wśród zawodników „auto”. Reprezentowanych będzie pięćdziesiąt narodowości, z jedenastoma kobietami na starcie (łącznie wszystkie kategorie)

Nieobecny na 33. edycji Volskwagen przekazuje pałeczkę jako ulubiony zespół Team Leonid Novitskiy (Rosja) i Ricardo Leal Dos Santos (Portugalia). Wśród nich faworytem zostanie Francuz Peterhansel (4-krotny zwycięzca imprezy: 9 zwycięstw motocyklowych i 6 zwycięstwa samochodowe). Wywiad…

Czym inspiruje Cię ta wyjątkowa podróż? rallye ?

Ponieważ jest to wyścig szosowy, będzie bardziej przypominał Dakar, którego doświadczyliśmy w Afryce. Kurs wydaje się dość zrównoważony. Biorąc pod uwagę doświadczenie, jakie organizatorzy zdobyli podczas pierwszych trzech edycji w Ameryce Południowej, myślę, że możemy spodziewać się uwzględnienia najlepszych części Argentyny i Chile. I wreszcie, David Castera (dyrektor sportowy Dakaru. Przyp. red.) zdaje się, że jak okiem sięgnąć znalazł wydmy, które przypominają te w Mauretanii i które już w trakcie rajdu stały się głównymi trudnościami rajdu. ostatnie trzy dni zawodów. To gwarantuje napięcie do samego końca!

Jak przygotujesz się do tych nowych peruwiańskich etapów?

Nie jest to łatwe, bo nie mamy doświadczenia z Peru. Nie jesteśmy w stanie tak naprawdę przewidzieć, jakie będą te trzy główne peruwiańskie etapy, ale postaramy się znaleźć możliwie dokładne mapy tych miejsc, aby je zbadać.

Końcowe odcinki zapowiadają się bardzo trudne, nawet te najcięższe w rajdzie. Jak podchodzisz do tego scenariusza?

W przeszłości mieliśmy już edycje z trudnymi końcowymi etapami, w których wynik rajdu mógł jeszcze ulec zmianie. Wygląda na to, że etapy 12 i 13 będą najtrudniejsze w rajdzie. Ale przede wszystkim będą rozgrywane na terenie, który odkryjemy. To wywoła wątpliwości i presję w umysłach wszystkich konkurentów. Będzie to dodatkowy parametr do zarządzania…

Jaki jest stan ducha kierowców w Team X-Raid?

Jestem bardzo szczęśliwy, że znalazłem Nani Roma, który jest moim przyjacielem od dawna. Krzysztof Hołowczyc i Leonid Novitskiy są bardzo szybcy i bardzo przyjaźni. Dlatego atmosfera w zespole jest dobra.

Jakieś obawy dotyczące niezawodności Mini All4, w przypadku którego wystąpiły ostatnio problemy mechaniczne w Silk Way i w Maroku?

Rozwiązaliśmy problemy jeden po drugim i mam nadzieję, że samochód będzie w 100% niezawodny na Dakarze. Zespół przywiązywał dużą wagę do końcowego montażu samochodów. Mam więc nadzieję, że będziemy na szczycie!

 

 

 

0 Zobacz komentarze)

Aby przeczytać także

komentarze

*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!

0 Uwagi)

Aby napisać komentarz