Claude Gachnang zmarł we wtorek, 87 kwietnia w wieku 21 lat. Brat Georgesa (młodszy o trzy lata) odegrał główną rolę w przygodzie szwajcarskiego rodzeństwa w sportach motorowych.
W rzeczywistości Szwajcarzy zajmowali stanowiska inżyniera i mechanika w firmie Stabilny CEGGA (Claude Et Georges Gachnang Aigle) od chwili założenia w 1959 r. Claude i Georges Gachnang pracowali w swoim warsztacie w Aigle i w latach 12–1959 zbudowali 1967 samochodów wyścigowych.
Punkt kulminacyjny nastąpił w 1960 roku, kiedy wzięli udział w 24 godziny Le Mans z AC Ace Bristol w kategorii GT. Załoga Georgesa Gachnanga-André Wicky-Johna Gretenera nie została sklasyfikowana ze względu na niewystarczający przebyty dystans.
Odnosili jednak sukcesy w wspinaczkach górskich, w swoim rodzinnym kraju, ale także za granicą (Sierre-Montana, la Faucille, Ollon-Villars, Limonest, Mont Verdun, Montagne de Lure).
Niedawno bracia Gachnang skupili się na renowacji repliki podwozia Ferrari 250 TR 002/60, zakupionej przez angielskiego entuzjastę. Claude Gachnang uważnie obserwował także karierę sportową swojej prasiostrzenicy Natachy Gachnang w GT oraz swojego prabratanka Sébastien Buemi en Formuła 1 wtedy w Wytrzymałość.
Cała redakcja AUTOtygodniowo składa kondolencje rodzinie i bliskim Claude’a Gachnanga.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)