Prawdziwe laboratorium innowacji, mistrzostwa elektrycznych SUV-ów Extreme E nadal odróżnia się od innych konkursów pod względem aktualnego tematu: równości płci. Rzeczywiście, każdy pojazd będzie wyposażony w mieszaną załogę złożoną z dwóch kierowców: mężczyzny i kobiety.
Od pierwszego wydarzenia spodziewanego nad brzegiem jeziora Rose w Dakarze (Senegal) koniec stycznia 2021 r, obaj sportowcy zajmą miejsca w SUV-ie Odyssey 21, a następnie zamienią się miejscami po pierwszej rundzie. W każdym wyścigu składającym się z dwóch okrążeń kobieta i mężczyzna będą zatem rywalizować na 50% całkowitego dystansu.
Aspekt strategiczny będzie prawdopodobnie ważny, ponieważ zespoły będą mogły dowolnie zmieniać kolejność sztafet (start dla kobiety przed przekazaniem pałeczki koledze lub odwrotnie).
Jak wskazano Aleksander Agag, założyciel i dyrektor generalny Extreme E, „Ta koncepcja jest prawdziwym nowością w świecie wyścigów samochodowych. » Rzeczywiście, seria W jest zarezerwowana dla kobiet, podczas gdy Formuła E, wymyślony już przez Alejandro Agaga, dał szansę płci pięknej, ale z niewielkim sukcesem (3 kobiety w latach 2014–2016 i to wszystko).
Lub, ta różnorodność będzie obowiązkowa w Extreme E. „Działamy na rzecz równości, a nasz format sportowy doskonale odzwierciedla ten cel. Wszyscy kierowcy będą ścigać się razem w tym samym wyścigu, a zwycięży najbardziej efektywna kombinacja kierowcy, zespołu, inżyniera i samochodu.
Dzięki temu sportowemu formatowi zapewnimy kierowcom każdego pochodzenia możliwość rywalizacji przy użyciu tych samych narzędzi podczas każdego wydarzenia w kalendarzu. »
To ogłoszenie zachwyciło Michele Mouton, przewodnicząca Komisji FIA „Kobiety i sporty motorowe”. „To świetna okazja dla kobiet i mężczyzn do połączenia sił i ścigania się ze sobą i przeciwko sobie, korzystając z tego samego sprzętu.
Alejandro [Agag] i jego zespół w dalszym ciągu niestrudzenie pracują na rzecz promowania równości płci w naszym sporcie, podejmując konkretne działania, które pomagają podkreślić umiejętności kobiet-kierowców i zapewnić im platformę. Ciekawie będzie poznać tożsamość załóg po ich ogłoszeniu, a ja będę uważnie śledzić pierwszy sezon Extreme E w 2021 roku.
Francuzi Jean-Eric Vergne (obecny w Extreme E za pośrednictwem swojego zespołu Véloce Racing) et Sébastien Loeb również postrzegają tę różnorodność bardzo pozytywnie. „Jest rzeczą oczywistą, że mocno popieram tę wspaniałą inicjatywę Alejandro Agaga i Extreme E. W naszym sporcie jest wiele kobiet-kierowców, które posiadają zdolność do ścigania się na bardzo wysokim poziomie, co mogliśmy zobaczyć w zeszłym roku wraz z premierą z serii W », oznacza dwukrotnego mistrza Formuły E.
„Kobiety w sportach motorowych nie są niczym nowym, ale format wprowadzony dzisiaj przez Extreme E jest naprawdę innowacyjny., dodaje dziewięciokrotny rajdowy mistrz świata (WRC). Byłam pod wielkim wrażeniem sposobu, w jaki serial wnosi nowe pomysły do naszego sportu, a zaangażowanie w zapewnienie platformy, na której kobiety mogą konkurować na równych warunkach z mężczyznami, jest tego doskonałym przykładem. Extreme E nieustannie myśli o przyszłości, dlatego gratuluję Alejandro i całemu zespołowi. »
Oprócz równości płci, Guerlaina Chicherita podkreśla znaczenie roli drugiego pilota. „Pójście dalej i odwrócenie ról kierowcy/pilota, aby jak najlepiej wydobyć ich umiejętności i mocne strony, bez wątpienia doda dodatkową warstwę emocji fanom i zespołom. Widzieliśmy, jak pojawia się wiele talentów i nie mogę się doczekać, aż zobaczę ich walkę w nowym formacie, zobaczę, jak radzą sobie indywidualnie i zespołowo. »
Nie podano oficjalnie żadnych nazwisk kobiet, które staną na starcie Extreme E; Jednakże, Jamie Chadwick, Katherine Legge i Mikaela Åhlin-Kottulinsky pojawiają się już w Programie Pilotażowym zarezerwowanym do testowania elektrycznego SUV-a.
komentarze
*Przestrzeń zarezerwowana dla zalogowanych użytkowników. Proszę vous connecter aby móc odpowiedzieć lub opublikować komentarz!
0 Uwagi)
Aby napisać komentarz
0 Zobacz komentarze)